Nekromanti Fråga om Tullar

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
hur kommer det sig att i Sjöfarare och Pirater står det att staden Kiemthor Riskoz har 6% tull?
i A&S står det att staden är en frihandelstad och saknar tullar..
vilken har rätt??

Det står även att Tiban har 8% tull, och i tirakboken står det att eftersom ingen styr staden så går det inte att ha tullar eller skatter...

är det mafia eller vilken(vilka) bok(böcker) har rätt?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tja, jag skulle nog säga att det är olika avgifter man helst bör betala om man vill göra handel med last och lemmar intakta, iaf i Tiban.

/Joel
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Det står även att Tiban har 8% tull, och i tirakboken står det att eftersom ingen styr staden så går det inte att ha tullar eller skatter...

Och det hindrar tiraker ta tull? Eftersom ingen styr så kan vem son helst ta tull. Eller iaf en avgift för att de inte ska sänka ditt skepp, sno eller förstöra din varor.... precis som pendragon sade.
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
det står iaf så, det betyder inte att det är helt rätt.

men den lite mer viktiga frågan var om FRIHANDEL städer har tull eller inte, i A&S står det att dom inte har, i S&P har iaf en frihandelstad tull.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Ska man gå enligt standarden att nyare är mer rätt så har S&P rätt. Men att man skulle kunna ha sådan bra kontroll över handeln i Tiban betvivlar jag. Och gäng är gäng, det är inte någon offentlig tull.

Vad gäller Kemithor Riskoz skulle jag nog hålla på A&S. Fri handel inne i staden, men tullbelagt till resten av landet. Men hamnavgift lär nog finnas i vanlig ordning.
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Eller så väljer man själv, vill man ha tullar så är det tulllar vill man inte ha så är det inte några tullar. Det är inte så att neogames skickar brevbomber till de som inte gör som dom tänkt att mundana ska vara...

/Carl som tror neogames använder sig av dödsväktare istället.
 
Top