Nekromanti Fråga om nya Star Wars

Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jag har en liten fundering om nya Star Wars. I "The Phantom Menace" så kan Jedi-riddarna parera blasterskott och sedan studsa dem tillbaka på skytten eller åt något annat håll. Är detta möjligt i det nya spelet?

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Det är väl inte bara i Phantom Menace Jedi-riddare kan göra detta, det förekommer väl i de andra filmerna också? Om jag köper spelet och upptäcker att en dylik sak inte finns med i boken så skulle jag högtidligt elda upp det på Gustav Adolfs torg.

 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det finns ett feat som heter "Deflect Blasters" eller nåt sånt som låter en parera blasters. Jag kan dock inte komma ihåg om man kan slå tillbaka skotten med det.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det kan man, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till.Vet bara att jag höll på att skuta mot en mörk jedi som deflecta skott tillbaka mot mig och at detta skulle följt reglerna....

Så det så!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,001
Location
Bureå
Mina spelare har kunnat göra detta, i den mån de har haft jedi-färdigheter, i WEG:s Star Wars version. jag kommer inte ihåg omd et fanns en särskild regel för det, men som rådig SL löser sig allt. Det borde väl inte vara någon skillnad på WOCs version? Man plockar det man vill ha och struntar i resten, så att säga.
Och för övrigt; WEG hade mer koll på Star wars andan än WOC har.

- Daniel
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Fråga om smak

det är ju helt enkelt en fråga om smak, reglerna funkar i båda. Själ föredrar jag det nya men inte på alla punkter. Men som sagt, det är bara en smakfråga

Så det så!
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Rent objektivt... (OT)

...kan man säga att d20 - SW har färre idiotmissar än WEG - versionen. De missar som finns är dock minst lika grova.

--
Björn


"The degree of one's emotion varies inversely with one's knowledge of the facts- the less you know the hotter you get."
--Bernard Russell
 

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
I alla filmer förutom Empire Strikes Back blockerar någon Jedi, något laserskott.

Och ja, i den nya versionen går det. Det går att få dom att blockera skottet och få den bli träffad av sin egna avsändare.

"Döda dej? Jag käkar såna som dej till frukost!"
 
Top