Nekromanti Fråga om köpställen

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Mtp Tradit... EB Games mediokra rollspelssamling så återstår inte mycket annat än att köpa rollspel via nätet. Så, min fråga är, varifrån rekommenderar nu attköpa ifrån? Det är främst engelska spel som skall införskaffas.

Vilka har ni anlitat och vilka är era erfarenheter - vilka skummisar finns och vad fungerade smärtfritt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag har enbart goda erfarenheter av nätköp, men de enda jag har köpt ifrån är SF-bokhandeln samt Aldine. Det sistnämnda har bra priser men dyr frakt, så det lönar sig dåligt om man inte beställer mycket på en gång. Väldigt bra utbud, dock.


/Dimfrost
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,307
Location
Göteborg, Lindome
Senast köpte jag från Amazon UK och innan dess var det Cyberdungeon. Fungerade perfekt båda gångerna.

Sedan tycker jag ju allra bäst om RPGNow förstås... :gremsmile:

/Mikael - älskar PDF:er
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemmm, de gånger som jag beställt från nätet har det varit mestadels från hobbyspel.com. Har inte haft ett enda problem med dem..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Science-fictionbokhandeln och Hobbyspel är ju redan tipsade om, men de kan få några tipsningar till. :gremwink: Collector's Point (kan det vara .nu eller .com eller så?) har ett förhållandevis stort sortiment, men de är dåliga på att hålla sidan uppdaterad. Tradera funkar ju om du känner för att jobba lite för böckerna. Där kan man hitta en hel del godis (om man har råd dvs).
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Trodde du hade bra koll på inköpsställen...

Men som tidigare har nämnts så är min första rekommendation Hobbygames.se där du får lite rabatt vid större inköp. Dessutom tar de in spel som ligger utanför deras lista om du frågar dem.

Sen kan du ju göra ett djupdyk i Legend.se och deras spelantikvariat.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hobbygames är nog bäst

I alla fall i sverige. Deras utbud är större än någon annans och de har bra priser och bra service. Det har gått snabbt att beställa från dem.

Sen beror det väl på vad man är ute efter. Jag har problemet att ingen vill ta in de spel jag vill ha och får då beställa direkt från tillverkaren själv. och när det verkat jobbigt så har jag i alla fall jag försökt lyckats få hobbygames att ta in det. Men det är ju då om jag ska köpa konstiga utländska spel...

Ska jag köpa svenskt så går jag antingen till sf bokhandeln eller så skulle jag beställa från hobbyspel.com. Men det är inte så ofta jag köper svenskt eftersom jag har turen att sitta som recensionsansvarig här och alltså får det mesta jag vill ha :gremgrin:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
De ligger på www.collectorspoint.se men jag behöver aldrig gå in där då det ligger i Umeå :gremsmile:

Inte för att jag köper rollspel i alla fall... men ändå :gremwink:

Om sidan är dåligt uppdaterad går det nog bra att ringa. De har faktiskt väldigt mycket där.

/Balderk
 

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Re: hobbygames är nog bäst

Hobbygames beställer in från USA en gång i månaden, och då kan man få beställa i stort sett vadsomhelst via dom.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Med alla nämnda möjligheter beprövade...

...var kan jag köpa Little Fears RPG (Key 20 Publishing) i Sverige? Hittar det ingenstans (förutom i Ymirs avalon.no, men där var det bara en tom varukategori -slarvigt).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Med alla nämnda möjligheter beprövade...

JAg hittade mitt på SFbok tror jag. Och om de inte har kvar dem så är det bästa tipset att maila hobbygames och fråga om de kan beställa det till dig. Det lär de kunna.

chrull
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Med alla nämnda möjligheter beprövade...

Och om de inte har kvar dem

Tydligen inte...

Mogge - tycker det verkar vara en mysig grunka iallafall. Värd att vänta på?
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Min favorit är just nu SF-bokhandeln. De har bra priser och har levererat bra produkter. Otummade och fina. Det var inte fallet med Hobbygames och definitivt inte med Tradition.
 
Top