Re: Spela Rome: Total War [OT]
"Antagligen mindre insikt än du tror, senare forskning tyder på att strider ofta påminnde en del om hur det kan se ut under kravaller, men med aningen mer ordning. Alltså inte ett enda lång utdraget slgasmål, utan korta sammandrabningar följt av perioder av uppehåll i stridena, därav att slag kunde ta flera timmar."
Jag får intrycket att jag blir underskattad...

Det jag syftade på var framförallt de romerska trupptyperna som triarii, hastati, cohorterna, auxilljära soldater etc. Varför skulle man inte kunna använda sig utav dem som inspirationskällor i Mundana? Jag kommer att använda mig friskt av dem i MITT Mundana nästa gång jag är SL (vilket lär dröja).
...och nog fan kan striderna i Rome bli utdragna. Kör ett Custom Battle med maxantal fiendehärar och max denarii och maximalt antal soldater och stäng av tidsbegränsningen så kan det nog ta ett litet tag...
"Att jag sen tycker egyptierna i spelet är skitfåninga är upp till mig, men det känns förolämpande mot spelarnas intelligens... "
Whoa, du tar alltså åt dig å alla andra spelares vägnar? Tänk på att folk inte alltid tänker på samma sätt som dig, mister.
Det har i alla fall min mamma sagt till mig.
"...att tro att man kan tänder på halvnakna män med guldsmycken och att en 100kg tung stridsvagn skulle kunna användas som en lieförseddvagn."
Jag är helt övertygad om att Egypten någon gång under historiens gång använt sig utav halvnakna män i sin armé och vad beträffar guldsmyckena så användes det i forna tider som belöning för tapperhet i fält och ett tecken på rang. Att jag personligen inte blir kåt på dem betyder inte att alla andra människor inte blir det...man vill ju ofta ha en såpass bred målgrupp som möjligt när man tillverkar spel...
Vad beträffar egyptiernas stridsvagnar...ja, de är orealistiska. So? Lite balans skall det ju vara.
"Nej, det känns som de använt gladiator som alltför stor källa."
Och det skulle vara en nackdel?!

Det är nog precis vad spelutvecklarna har tänkt på, och jag klagar då definitivt inte alla missar till trots.
-Mäster Danne som härmed har framfört sin åsikt...och som härmed skall slakta Rom...igen! Och igen och igen och igen! *psykotiskt elakt fnitter*