Nekromanti Fråga om frakt från Paizo.com

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Halloj!

Jag får be om ursäkt om jag har valt fel forumsdel, jag valde mellan den här och off-topic. Men det känns ändå lite bättre på den här delen. En moderator får gärna flytta tråden om jag klantat mig.

Iallafall! Jag har varit lite småsugen på att använda mig utav Paizo.com:s abonnemangstjänst för deras äventyr.

Pathfinder Adventure Path Ongoing Subscription som det så vackert heter. Det verkar vara rätt bra pris och en kul grej. MEN, frågan lyder om någon här har provat på detta och kan berätta något om fraktkostnader och liknande?

Jag befinner mig i Lund, nu kanske inte nån har erfarenhet om frakten just dit men det borde ju vara likartat i hela sverige. Hur mycket kostar den? Hur snabbt får man äventyret efter release?

Nån som vet?

Tack på förhand!
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Jag är inte helt rätt person att svara på det här eftersom jag bara låter prenumerationen gå och sedan inte tänker så mycket mer på det. Men någonting kan jag då svara på iaf. Min senaste leverans som bara innehöll ett adventure path-äventyr kostade 6,58$ att frakta till Sverige. Jag tror att det tar mellan två till tre veckor innan det kommer fram.

Jag har inte kollat när de börjar skicka böckerna som släpps men jag tror att det brukar vara någon vecka (eventuellt att de börjar två veckor) innan produkten släpps. När ditt paket skickas så drar de pengar från ditt kort och du får direkt tillgång till PDF:en.

Jag gillar Paizos äventyr och tycker att prenumerationen fungerar bra. Det enda som jag kan bli lite irriterad över är att man inte vet när under veckan de kommer att skicka just ditt paket, så det händer då och då att jag time:at fel med beloppet på mitt kreditkort. Men det fixar sig inom en dag, så det är ingen större skada skedd.
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Det låter ju bra.

Frågan är då om man ska börja prenumerera redan nu, nästa "kampanj" verkar ju vara demonkrig och grejer.

Hmm...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
pjuppe said:
Jag är inte helt rätt person att svara på det här eftersom jag bara låter prenumerationen gå och sedan inte tänker så mycket mer på det. Men någonting kan jag då svara på iaf. Min senaste leverans som bara innehöll ett adventure path-äventyr kostade 6,58$ att frakta till Sverige. Jag tror att det tar mellan två till tre veckor innan det kommer fram.

Jag har inte kollat när de börjar skicka böckerna som släpps men jag tror att det brukar vara någon vecka (eventuellt att de börjar två veckor) innan produkten släpps. När ditt paket skickas så drar de pengar från ditt kort och du får direkt tillgång till PDF:en.

Jag gillar Paizos äventyr och tycker att prenumerationen fungerar bra. Det enda som jag kan bli lite irriterad över är att man inte vet när under veckan de kommer att skicka just ditt paket, så det händer då och då att jag time:at fel med beloppet på mitt kreditkort. Men det fixar sig inom en dag, så det är ingen större skada skedd.
Jag kan skriva under på det här. Prenumererade själv när Kingmaker var aktuellt, och var mycket nöjd med servicen.
 
Top