Nekromanti Fråga om DOD6

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Svar om DOD6

Trudvang låter ganska fornnordiskt i mina öron.

Pinnacle (de som gör Deadlands) har ett äventyr med i varje bok som handlar om det boken handlar om. Men nå't sån't kan jag inte begöra. Äventyr till SL-skärmen skulle däremot vara nyttigt.

Helst skulle jag vilja se allting på nätet för att det skulle spara pengar /images/icons/smile.gif men det som borde finnas på nätet är religioner och äventyr.
Om äventyr kommer ut i handeln så kan jag tänka mig betala 40-70 spänn för det. 70 om den är <B>riktigt</B> stor.

Längre kampanjer borde komma ut i bokform.

Som en verktygslåda för eget skapande
Kan bli lummigt. Särskilt om man använder andras äventyr och man själv inte har med de kulterna/religionerna i världen.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Iaf. Det jag vill se först är [color:yellow]världen</font color=yellow> , sedan [color:yellow]Ordnar och sällskap</font color=yellow>. Världen är absolut viktigast så man kan välja ut land att spela i och förklara hur landet är i jämnförelse andra länder/raser.
Ordnar och sällskap kan vara nyttigt när spelarna gör sina gubbs. Den sträcker väl sig åt fler yrken är en religionsbok gör..
Religioner är något som man borde kunna klämma in i grundboken som ett kapitel på 10-20 sidor.
Vad finns det att skriva om den? Uppbyggnad och historia? Vad mer?

En bok som är otroligt bra till Ereb Altor är [color:red]Kampanjboken</font color=red>. Den tog upp klimat, relationer länder emellan, språkfamiljer och icke-människorasers täthet i olika områden.

/[color:green]Han</font color=green> som verkligen hoppas på att DoD v.6 blir riktig genomarbetad, idérik och en riktig hit
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
En världsbok sen en äventyrsserie (NT)

/Mvh Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Tervo

Veteran
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Location
Gimo
Kan ni inte göra så här?

Hejsan
Jag tycker att det vore lite tufft om ni släppte världsboken innan monsterboken. Jag tycker att det verkar som det är själva världen som är det intressanta med v6, då kan ni samtidigt släppa ett gäng monster, eller lite annat smått och mysigt monsterbokrelaterat på hemsidan.

Jag tror att många vill ha en värld att rollspela i så fort som möjligt, annars tröttnar de nog rättså fort. Då slipper ni dessutom använda en massa onödig kraft och bokutrymme på att beskriva världen "preliminärt" i t.ex. äventyr eller andra utgivningar.

Ett häftigt alternativ vore iofs om ni släpper monsterboken och världsboken samtidigt, då blir det en massa myspysläsning på en gång och dessutom kan Legend Hobbyspel och Tradition kränga det smidigare med hjälp av skojjiga specialerbjudanden (typ köp 2 betala för 1 1/2).

Den stora kampanjserien tycker jag ni ska hålla på ett tag till folk har vant sig vid världen och känner sig redo att punga ut pengar på äventyr. Innan det SKA ni släppa mindre äventyr på hemsidan.

Religioner och böner/Ordnar och sällskap ska ni baka in i världsboken och ge ut lite i taget på hemsidan (en levande hemsida skapar en mysig samvaro runt hela v6). Det är inga modueler som någon skulle köpa.

Trudvang är ett fint namn, hoppas världen kan leva upp till det och att ni inte kompromissar för mycket och vill tillfredställa alla DoD 91 fanatiker och typ blandar mördarljusalver med mysiga skogstroll.

Hejdå
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Svar på tal + fråga angående ankor

Världsboken ska ut först helt klart.
Och sen så har jag en elajt-fråga angående trudvang (eller vad världen nu hette), ni ska väl inte skippa ankorna som humanoid ras, va? Om jag blir tvungen att överge min mäktiga ank-nekromantiker Deiffo av Gyllentand så VÄGRAR jag att köpa nya DoD!!!!!
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Re: Kan ni inte göra så här?

"Det är inga modueler som någon skulle köpa"......
sa du angående "Religioner & Böner" modulen men så vitt jag vet har Religions boken till EON sålt rätt bra.



/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Det enda som jag verkligen kan tänka mig att ha på "nätet" är väll äventyr. Som jag har sagt tidigare vill jag ha böcker och då helst "världsboken" så fort som möjligt. Till skillnad från vissa andra tycker jag att en sepparat "religionsbok" är en bra ide och det har ju funkat tidigare i spel som tex. Eon.
"Ordnar & Sällskap" ska man se det som olika "gillen" och liknande eller något helt annat? Jag tycker att ifall ni kan ordna en bok med bara sådant skulle jag vara mer än villig att betala för den. Men snälla lägg inte upp stora moduler på internet eftersom det är skit jobbigt att sitta med en jävla papperspärm med massor av lösblad. Ge mig fina, stora, tjocka, knubbiga, välväxta, bra moduler så blir jag glad.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Jag skulle som sagt helst ha världsboken först men jag vill inte att nåt av de där modulerna ska enbart komma i digital form. Jag vill ha allt i böcker, särskilt äventyrsserien och världsboken.

Don Kennetho
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Svar på tal + fråga angående ankor

Tja, det går ju att fixa. Lägg in dom själv.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna

Tervo

Veteran
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Location
Gimo
Re: Kan ni inte göra så här?

Det är klart att en sådan modul skulle sälja, men inte i samma utsträckning som t.ex. en världsmodul, en "monsterbok" (monsterbok... låter jäkligt DoD 91) eller nåt annat mysigt... =)
 
G

Guest

Guest
Äventyrserien!!

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..
 
Top