Nekromanti Fråga om bilder

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Hej hej!

Jag ville bara kolla med er om ni känner till någon bra sida där man kan ladda ner bilder på landskap, planeter och andra himlakroppar mm.mm gratis? Dessutom måste man få använda dessa bilder i ett kommersiellt syfte (annars blir det ju bara till att sitta och stirra på dem själv). Alla tips och förslag mottages med glädje!



/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Helt enkelt WUNDERBAR! Jag tar av mig luvan och bockar djupt.

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
3D

Beskriv vad du vill ha så fixar jag det med 3d.
Bifogar ett exempel på en miljö som jag har gjort.
Om du vill ha fler exempel så kan du kolla tidigare i forumet.
Observera att jag inte bara gör miljöer utan även rymd motiv.


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by tobbetl on 2001-02-07 17:20.</EM></FONT></P>
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: 3D

Vilka program använder du för att göra din 3D ?

3DSMAX ?
MAYA ?
BRYCE ?

Om svaret är 3DSMAX eller något program som klarar att konvertera till .X format så undrar jag om du skulle vilja vara med och göra ett amatördataspel. Sicka mig en e-mail om du vill ha detaljer.

Det kan också komma på tal att du kommer in i ett internet-projekt som redan nu engagerar 10-20 talet personer... om du verkligen är intresserad - och har tid - kan jag fixa projektets Director's e-mail.

Skicka en mail till
entomophobiac@hotmail.com
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: 3D

Det vore helt underbart om du skulle ha lust med det. Jag skulle kunna skicka dig lite underlag som inspirationskälla. Främst har jag tänkt att använda bilder som passar en SF-miljö.

Hur ser dessa bilder ut när man printar dem? Tanken är ju att de skall gå att lägga in i det rollspel jag håller på med.

P.S Snygg bild i ditt inlägg

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
Re: 3D

Skicka underlaget till min mail: tobbetl@hotmail.com
Så ska jag se vad jag kan göra.
Hur bilder ser ut när man printar dom vet jag inte men förmodligen blir dom snygga, jag kan i alla fall säga att dom inte blir sämmre i svart och vitt(förutom att det inte blir några färger/images/icons/smile.gif).
Bifogar en rymd motiv bild.

/tobbe

 
Top