Nekromanti Fråga kring artefakt (SPOILER Döda Drömmars Grav)

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Visste inte riktigt vilken tråd jag skulle kunna fråga detta i, så jag skapar en ny.

I Skattkammaren i Döda Drömmars Grav kan en artefakt hittas. En träask med en dvärgfigurin på locket. Asken är bunden till dvärgen Fullangra, som kan komma att bli tjänare åt RP.

Jag begriper artefakten i sig; En liten ask.
Men vart kommer dvärgen ifrån? Hur stor är dvärgen? 2 decimeter lång? Pratar vi alltså Nils Karlsson pyssling här, eller är "asken" snarare en kista? Och är det i så fall tänkt att RP ska släpa ut en stor träkista ur ruinerna? Är dvärgen då mer lik Tolkiens dvärgar? Kortare eller längre än Svartalfer? Eller vilar bara dennes ande i asken och dvärgen i sig kommer springandes från annat håll? Eller är det bara en ande man har till hjälp?

Jag är förvirrad, skulle man kunna säga. Hjälp?
 

KassRos

Veteran
Joined
27 Jan 2015
Messages
11
jag tänker mig mer i stilen att den är "liten" i asken men den blir stor som en "tolkien dvärg" när denne är utanför. alltså att den ändrar storlek
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Tanken är som KassRos säger, att dvärgen materialiseras ur den lilla asken när den öppnas av någon som bundit artefakten till sig. Symbaroums dvärgar är cirka 1,5 meter långa, krumma och seniga, alltså ungefär som Tolkiens dvärgar.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Tack!

Då får det bli så att Fullangra träder fram från någonstans, snarare än att dvärgen bara trollas fram från ingenstans, rakt framför ögonen på RP. Uppenbaras på ställen RP inte kan se. Från ett mörkt hörn, eller bakom ett träd. Kanske helt plötsligt står bakom RP. Så undviker jag beskrivningen av en dvärg som går from andlig till kroppslig form, vilket jag vet gruppen skulle föredra.
 
Top