Nekromanti Fråga: Favoritforum

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Som titeln säger: Vilket är ert favoritforum?

När jag kom hit så var jag bara i DoD-forumet men expanderade lite.. Tyckte rollspelsforumet var bäst men nu är mitt favoritforum (tack vare två pers.) skräckforumet.. Det är alltid kul att se att det kommit nya inlägg i det forumet..

Dock har jag ju "mitt" gamla DoD-forum som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat..

/[color:448800]Han</font color=448800> som snyftar nostalgiskt och som inser att detta är precis som hans rollspelskarriär
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag tror nog att jag säger Sf och fantasy forumet efter moget övervägande. Tätt följt av rollspel och rollspelsmakarforumet. Jag är annars och snokar på de flesta av forumen även om de tillhör rollspel som jag inte själv spelar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fråga: Favoritforum (Ångest)

Vilket forum... ehhh... *ryckningar* I... I cannot choose! I must have them all! /images/icons/hairy.gif


Storuggla, den som känner igen citatet får en kram
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Kul topic.

Jag är en hängiven lurkare på gondicaforumet och det var faktiskt det forumet som fick mig att komma hit överhuvudtaget. Där vågar jag däremot nästan aldrig posta några inlägg. Annars har jag, sen jag kom hit, älskat skräck- och rollspelsforumet. Det är liksom mina kvarter. Där känner jag mig hemmastadd, och jag läser allt som skrivs. Där försöker jag också ta någon form av ansvar och skriva svar på alla trådar som ingen annan bryr sig om. Det är, kort sagt, toppenforum!

Rollspelsforumet tog ett tag innan jag accepterade, men nu är det en klassiker också. Där försöker jag iaf läsa alla inlägg.

SF och Fantasykultur samt www.rollspel.nu-forumena är lite som avlägsna kusiner för mig. Jag tittar förbi ibland och hälsar på. Jag missar nog en hel del diskussioner som förs här.

Sedan är jag bara inne på ett forum till, och det är DoD-forumet. Där är jag dock mycket sällan inne. Orkar verkligen inte läsa alla inlägg där.

Det är lite kul att kartlägga folks forumvanor. Man undrar ju lite vad OT-kungarna har för forumvanor...

Min nya grej är dock att inte gå in på forumena alls utan att titta på alla inlägg med senaste 24 timmar-länken. Då kan jag se allting som kommer in och behöver inte gå in på olika forum för att kolla.

/Rising
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Don't be a stranger

"SF och Fantasykultur samt www.rollspel.nu-forumena är lite som avlägsna kusiner för mig. Jag tittar förbi ibland och hälsar på. Jag missar nog en hel del diskussioner som förs här."

Ja det gör du. Vi hade behövt ett superseriöst gossegeni som motvikt till oss andra bindgalningar. Vågar du verkligen lämna allt i våra händer? Vem vet vad som kan hända med de oskyldiga stackare som råkar titta in.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Fråga: Favoritforum (Ångest)

"I... I cannot choose! I must have them all!!"

Jag, inne i valfri rollspelsaffär?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Don't be a stranger

Finns det oskyldiga här också? Där ser man på... /images/icons/yikes.gif


Storuggla, innocentius den femte
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fråga: Favoritforum (Ångest)

Nja... det är mögligt, men det var inte det jag siktade på.


Storuggla, hemlig
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jo, jag snokar väl runt på alla forumen, men mina favoriter är: *trumvirvel* rollspel.nu, sci-fi och fantasy-kultur och rollspelmakarforumet!
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
För att komma i rätt stämning inför detta inlägg bör du läsa Salvador Dalís självbiografi Salvador Dalís hemliga liv, speciellt kapitlet "Falska barndomsminnen".

Jag kom ursprungligen hit för att ställa ett par frågor om reglerna i Dungeons & Dragons och har inte hittat ut sen dess...

Mitt favoritforum är SF- och fantasykultur (även om jag nyss läste innehållsdeklarationen och kom fram till att det står "med anknytning till rollspel". Så sättt igång och gör ett litteraturkritikrollspel innan nån märker att vi är OT hela tiden).

Andra forum jag rekommenderar är skräck- rollspels- och rollspelsmakarforumen. Och så det här. De övriga är säkert också bra, men eftersom jag inte spelar något av de spel som där diskuteras slipper ni mig än så länge (jag har faktiskt tittat in på de flesta någon gång, men Western- och Geminiforumen har ännu rätt att ståta med ett "Clinically free from Quan'talis"-märke)

-JPS- fyller världen med meningslösa diskussioner. Entropi! Entropi! Hahahahahaaa!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Vilket är ert favoritforum?"

Det forum jag alltid går på när jag är här är DoD-forumet.
Det är endast i detta forum som jag i princip läser alla inlägg som skrivs. I övriga läser jag de inlägg som verkar intressanta.

Allt som oftast går jag även in på följande forum:

rollspels-forumet
rollspelsmakar-forumet
SF- och fantasy-forumet
rollspel.nu-forumet
D&D-forumet


Sedan så gå jag in någon gång då och då på:

Sience-fictionrollspels-forumet
Skräckrollspels-forumet.
kontakt-forumet.
Eon-forumet

samt Fanzines-forumet ytterst sällan.

Jag har varit inne på alla forum någon gång under den jag varit här.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Skräckrollspels-, Rollspels- och Rollspelsmakandeforumen är de tre forum där jag själv är någotsånär aktiv. Jag brukar också kolla in DoD-, www.rollspel.nu- och SF-forumen. Ibland känner jag en forumdesperation komma över mig och då kan jag flaxa in på D&D, Gondica, Rävsvans förlag, Western... ja, vad som helst! En annan variant är att jag kollar gamla trådar på i första hand skräckrollspelsforumet. Emellanåt händer det inte särskilt mycket på Skräckspelsforumet, men när det väl smäller till så det solklar etta. Borde egentligen göra en länklista till de tio bästa skräckdiskussionerna eller något sånt, men det får bli en annan gång.

Arcana
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Det skulle jag uppskatta.

Borde egentligen göra en länklista till de tio bästa skräckdiskussionerna eller något sånt, men det får bli en annan gång.

Posta en sådan på Skräckforumet, vetja. Jag skulle vilja veta vad som diskuterades där innan jag kom hit, men jag orkar inte riktigt bläddra igenom allt.

Kul att se att någon annan kollar upp gamla diskussioner för jämnan. Jag har några favvosar som jag gärna läser om då och då. Nu i efterhand önskar man ju att man argumenterat på annat sätt i alla gamla diskussioner man vart med i. Skulle det hållas en diskussion om osynliga monster idag så skulle man ju ha haft helt andra synvinklar och lagt fram ens åsikter på smartare sätt... nåja...

Gamla sköna skräckdiskussioner (utan mig) skulle jag gärna vilja bli rekommenderad om. Kan du inte lägga upp en lista i alla fall?

/Rising
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Det skulle jag uppskatta.

Av någon orsak verkar skräckforumet vara det som är intressantast att läsa i efterhand (jag brukar också göra det).

Nu i efterhand önskar man ju att man argumenterat på annat sätt i alla gamla diskussioner man vart med i.

Tja, de åsikter du har nu baserar sig väl på de åsikter du hade då, utvecklade av just de diskussionerna? Så brukar det vara för mig i alla fall; de upplysta, genomtänkta och allmänt föredömliga åsikter jag hyser i dag skulle jag aldrig ha fått om jag inte haft sådana egendomliga saker för mig tidigare (tre poäng och en grisbjörn till den som hittar ironin i den meningen).

-JPS-
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
*ser sej oroligt omkring*

Ehh, tja... Ifall nu någon är intresserad av en liten Krigares åsikter så...
Det är förbanne mig så att man känner att man nästan inte hör hemma på denhär tråden med alla erfarna forum-användare.. jisch /images/icons/crazy.gif

Hursomhelst dristar jag mej att försöka.

DoD-forumet var det som förde mej till rollspel.nu och det är det som hållit mej kvar här också. Men med tiden har det tillkommit ett par forum som ligger mej varmt om hjärtat.

Rollspel-forumet är ett bra allt-i-allo forum där man kan fråga vadsomhelst utan att behöva känna sej alltför dum /images/icons/wink.gif... där håller också många av de JÄTTESTORA *tittar blygt upp mot dem alla*, erfarna medlemmarna till... och närvaron av dessa gör mej glad /images/icons/hairy.gif

rollspel.nu-forumet först ofta roliga OT-diskussioner och andra skojjiga saker... de e ett bra forum helt enkelt. (Våga vara OT)

Tja, de va väl mina åsikter... om någon ville vara så vänlig att inte nedkalla en blixt mot mej för att jag beträdde denna mark skulle jag vara glad... i en dag och två timmar...


/Black Dwarf som verkligen känner sej som en dvärg just nu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: *ser sej oroligt omkring*

Det är väl klart du hör hemma här. Din titel spelar ingen större roll. Inte för mig iaf.
 
Top