Nekromanti Fråga ang. Epic levels

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Måste man nå Level 21 med några av grundklasserna eller level 11 med prestigeklasserna för nå epiclevels eller är det när ens sammanlagda levels når 21?

Ex:
Min RP är en ranger lvl 10 samt Deepwood sniper lvl 7. När min RP når t.ex.Ranger lvl 14 samt Deepwood sniper 7 innebär detta han får följande levels: Ranger lvl 13/Deepwood sniper lvl 7/Epic
Ranger lvl 1?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Lägg ihop PCns levels

Det är alltså "character level" som räknas, alltså den level du har om du lägger ihop alla andra levels du har, "classes" + "prestige classes" alltså.

När en PCs character level överstiger 20, blir den PCn epic level.

MVH

Magnus
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Epic levels

Man måste ha 21 i effektiv Character Level för att räknas som Epic level. Det innebär i ditt exempel (Ranger 14, Deep Wood Sniper 7) att din karaktär har totalt 21 levels=Epic level character. Han är fortfarande bara en level 14 Ranger. När han når level 21 som Ranger däremot, är han level 1 Epic Ranger.

Jag sa effektiv character level tidigare, det innebär att om man spelar ett monster som räknas som ett par levels i sig själv (typ Centaur, Drow eller Half-Dragon) så ska dessa "fiktiva" levels också räknas in i total leveln. En Centaur som är level 12 Ranger och level 6 Deep wood sniper har en Effective Character Level på 23, då det räknas som 5 levels i sig att vara Centaur.

Hoppas jag krånglade till det!
/images/icons/laugh.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Lägg ihop PCns levels

"När en PCs character level överstiger 20, blir den PCn epic level."

Ok, Tack för svaret.
 
Top