Nekromanti Fräna besvärjelser?

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
1.Det finns ingen stryp effekt?
Det är fritt upp till varje spelledare och spelare att själv göra egna regler och uppfattningar, det blir mest tråkigt om man skall följa varje regel till punkt och pricka utan någon form av improvisation.

2. Att köpa M&M är redan skrivet tidigare i tråden.

3'an, bra korrektur, inga kommentarer.

4. Jag kanske är hänsynslös tillbaka men sånt är livet.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Fräna besvärjelser?(OT)

Liten helt absolut onödig rättelse såhär nu när ingen kollar denna tråden:

SÅ var det för mej ett tag, jag ägde iofs typ 2-3 moduler men hade ingen regelbok. nu har Mattias (Jabub) i min spelgrupp köpt EON 3 så jag år låna EON 2 regelboken. nu har jag också 8 moduler så man får riktigt ont i ryggen när man bär dem fram och tillbaks från spelmötena (plus att min atlasbox har spruckit på 4 ställen )
Jag äger nu 13 moduler, jag har hela EON 3:boxen, fast den har oxå spruckit på fyra ställen :gremfrown:
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Själv tänkte jag på effekten magnetisk som tillhör Aspekten Geotropi.
Om man lägger effekten magnetisk på en sköld (av metall elller delvis) eller svärd. Så blir det 1T6 svårare/alstrat filament att träffa personen som blockerar/parerar om man misslyckas träffa magikern, så träffar man det magnetiska svärdet/skölden så fassnar vapnet på det magnetiska svärdet/skölden och svårighetsgraden att dra bort vapnet är 1T6/filament mot sty. Effekten håller i sig i 1 minut.
 
Top