Jag har skapat ett så kallat "Game System" till FoundryVTT för att spela Kopparhavets Hjältar, i senaste versionen (v0.0.2) finns nu också stöd för Hjältarnas Tid och man väljer vilket regelsystem som man vill använda under inställningarna.
Saker som fungerar i karaktärsformuläret:
Saker som fungerar på motståndarfomuläret:
Saker som fungerar i karaktärsformuläret:
- Hålla reda på hälsa, gard, skuld
- hålla reda på vilka karaktärsdrag och relationer som använts
- Slå för en färdighet, det går inte att sätta öppning eller stängning på den ännu
- Hålla reda på vilka färdigheter som fått kryss
- Slå för skuld på besvärjelse
- välja vilken rustning / vapen som bärs
- slå för anfall med vapen
- slå för skada för vapnet, tar inte med ev ökad skada över grundskadan än dock, exploderande skada fungerar, det är andra omständigheter som ökar skadan som inte tas med.
- Slå för rustning
- initiativ beräknas utifrån rusningen som bärs
Saker som fungerar på motståndarfomuläret:
- sätta initiativ
- slå för försvar
- slå för skydd
- slå för anfall
- slå för skada på anfall
- slå för färdighet
- Combat Tracker får sin initiativ från karaktären / motståndaren vilket medför att rätt initativ slåss (förutsatt att man gjort rätt när man skapade rustningen då det är den som avgör)
- Skapa egna färdigheter
- Skapa egna besvärjelser
- Skapa egna rustningar
- Skapa egna attacker för motståndare
- Skapa egna förmågor