FoundryVTT

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Jag har skapat ett så kallat "Game System" till FoundryVTT för att spela Kopparhavets Hjältar, i senaste versionen (v0.0.2) finns nu också stöd för Hjältarnas Tid och man väljer vilket regelsystem som man vill använda under inställningarna.

Saker som fungerar i karaktärsformuläret:
  • Hålla reda på hälsa, gard, skuld
  • hålla reda på vilka karaktärsdrag och relationer som använts
  • Slå för en färdighet, det går inte att sätta öppning eller stängning på den ännu
  • Hålla reda på vilka färdigheter som fått kryss
  • Slå för skuld på besvärjelse
  • välja vilken rustning / vapen som bärs
  • slå för anfall med vapen
  • slå för skada för vapnet, tar inte med ev ökad skada över grundskadan än dock, exploderande skada fungerar, det är andra omständigheter som ökar skadan som inte tas med.
  • Slå för rustning
  • initiativ beräknas utifrån rusningen som bärs

Saker som fungerar på motståndarfomuläret:
  • sätta initiativ
  • slå för försvar
  • slå för skydd
  • slå för anfall
  • slå för skada på anfall
  • slå för färdighet
Övrigt:
  • Combat Tracker får sin initiativ från karaktären / motståndaren vilket medför att rätt initativ slåss (förutsatt att man gjort rätt när man skapade rustningen då det är den som avgör)
  • Skapa egna färdigheter
  • Skapa egna besvärjelser
  • Skapa egna rustningar
  • Skapa egna attacker för motståndare
  • Skapa egna förmågor
Detta är bara andra versionen men jag hoppas på att kunna utveckla och förbättra den framöver.
 
Top