[Fotbollsmanager] WRNU-liga på Xperteleven

1000014923.jpg

Säsongens sista omgång imorgon. Jute mot Shaguliterna i final. Förra säsongen förlorade Jute sista matchen mot Varulvarna och blev snuvade på pokalen. Hur ska det gå i år?

Shaguliterna är väl rätt inne på att inte förlora med, så de kan skryta med konststycket "spelat hel säsong utan förlust".
Jag tror Shaguliterna tar hem det.

Det är i träskpositionerna som de riktiga ångestkänslorna visar sig och publiken verkligen biter på naglarna! Gör FC Vårdnadstvisters sitt å klipper Varulvarna som verkar gett upp för säsongen så finns chans att kliva förbi då Utkante självklart kommer torska å få ännu uslare målskillnad. Ingen läggmatch nu bottenstriden mellan SmokinFeferoniz- Utkante Cardinals!⚽

Det är i träskpositionerna som de riktiga ångestkänslorna visar sig och publiken verkligen biter på naglarna! Gör FC Vårdnadstvisters sitt å klipper Varulvarna som verkar gett upp för säsongen så finns chans att kliva förbi då Utkante självklart kommer torska å få ännu uslare målskillnad. Ingen läggmatch nu bottenstriden mellan SmokinFeferoniz- Utkante Cardinals!⚽
Kämpa tappert!

Då slänger jag Vårdnadstwisters på gödselstacken i säsongsuppdateringen. BioBunkers Utkante Cardinals får vara kvar (BB7 är med tills han säger ifrån, det är sen gammalt).
Då antar jag att vi kör 10 lag och två ligamatcher i veckan nästa säsong med? Så vi bara switchar vårdandstvisten med ett till lurvigt gäng.

Fan, tycker synd om den vaktmästare som behöver städa duscharna efter att Varulvarna och Kastyyyyyyk spelat match.

Finns det en fördel i att ha få spelare i truppen? Ser att det verkar vara rätt vanligt på högre nivå att ha färre än 20 i truppen, knappt ens en uppställning med full avbytarbänk alla gånger.

Finns det en fördel i att ha få spelare i truppen? Ser att det verkar vara rätt vanligt på högre nivå att ha färre än 20 i truppen, knappt ens en uppställning med full avbytarbänk alla gånger.
En balansgång antar jag. Spelare behöver matchtid för att utvecklas, och det kostar att formträna många spelare. Samtidigt gäller det ju att ha bra spelare på lut, och spelare som får utveckling utöver de som har självklar plats i startelvan... Det finns säkert någon gammal artikel kring detta, men jag kan inte hitta någon som verkar vederhäftig.

Jag har arton spelare (2-6-7-3), en siffra jag sett nämnas av vissa förståsigpåare, men jag vet inte om det är optimalt.

Jag har märkt att det finns många fördelar med att hålla en relativt liten trupp. 16-18 verkar optimalt. Shaguliterna har på tok för många spelare just nu och det kommer straffa sig hårt på utvecklingen efter säsongsslut.

Jag har märkt att det finns många fördelar med att hålla en relativt liten trupp. 16-18 verkar optimalt. Shaguliterna har på tok för många spelare just nu och det kommer straffa sig hårt på utvecklingen efter säsongsslut.
Ja, jag har en misstanke om att min snittform och snittskicklighet (som påverkas negativt av att jag har en bred trupp med många ynglingar) påverkar matcherna. Eller jag började misstänka det nu efter de sista två matcherna som gick kalkondåligt, och nu när jag konstaterade att mitt lags snittform är 9, vilket är svindåligt jämfört med många av er andra.

Bah, jag gick fan back överlag i UV senaste matchen. Shit vad illa.

Fan nu måste jag ha en plan för vad jag ska göra på transfermarknaden. Voine vonie, hur ska detta gå?

Back