[Fotbollsmanager] WRNU-liga på Xperteleven

Den här kan ni ju gissa vilken match den är ifrån ;):
Skärmbild 2026-04-22 160905.png

Dvs båda lagen försöker fuska.

Här sitter Anthrox på den högsta av hästar och ser ner på fuskarna.

fint, jag skrev ju fel när jag skrev Shaguliterna, det är ju såklart varulvarna som ska fultrixas

Anthrox leder ligan. Det är han som ska fultrixas.

Det sagt kommer jag förstås hämnas skoningslöst på alla som fultrixar mig.

Mot bakgrund av att ni alla är o-sportiga rollspelskreatörer i första hand och spelintelligenta fotbollskännare i andra — nödgas jag acceptera att alla förslag som innebär att ni tar ut era barbariska lustar på varandra nog får tolereras — men förutsätter å andra sidan att ni beter er sportsligt och gentlemannamässigt mot Efriten FK.

Basenanji, combat as sport

Mot bakgrund av att ni alla är o-sportiga rollspelskreatörer i första hand och spelintelligenta fotbollskännare i andra — nödgas jag acceptera att alla förslag som innebär att ni tar ut era barbariska lustar på varandra nog får tolereras — men förutsätter å andra sidan att ni beter er sportsligt och gentlemannamässigt mot Efriten FK.

Basenanji, combat as sport

Jag vill påpeka att jag är liberalt inställd till användandet av fultrix, om det är något ni tycker att ni behöver. Fultrix kan användas mot Fantastik, Shaguliterna, Efriten, Cardinals, Troubleshooters och Juteskrämorna. Jag har inga problem med att fultrix används mot dessa lag, vill jag vara tydlig med.

Jag vill påpeka att jag är liberalt inställd till användandet av fultrix, om det är något ni tycker att ni behöver. Fultrix kan användas mot Fantastik, Shaguliterna, Efriten, Cardinals, Troubleshooters och Juteskrämorna. Jag har inga problem med att fultrix används mot dessa lag, vill jag vara tydlig med.
Cardinals eventuella trix är välsignade av Kaoskardinalen så där finns inget att anmärka på.

Pax vobiscum

1 Varulvarna - Utkante Cardinals
2 Efriten FK - Fantastik42
1 Skans Juteskrämorna - Shaguliterna

Veckans stryktipsrad, garanterat säkra odds!

Mitt tips (lite tomt i kassan så vi får se om det blir en insats i spelhålan):
Varulvarna - Utkante Cardinals 1
Efter nesan mot Efritens betongförsvar ska Cardinals få betala dyrt inför vår hemmapublik. 4-0

Efriten - Fantastik 2
Fantastik ångar på. 0-0 är möjligt om Månstråla återigen får till bunkern framför eget mål, men jag tror Fantastiks starka mittfällt kommer bli för dominant. 0-2

Juteskrämorna - Shaguliterna X
Mest svårtippat tycker jag. Varken Juteskrämorna eller Shaguliterna har presterat på den nivå jag trodde inför säsongen. Jag tror på 1-1, möjligtvis fördel Juteskrämorna på grund av hemmaplan.

Back