Nekromanti forumträff...

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Goa gubbar i Götet

"Ta Luleå istället; då kan vi våldgästa Hatten."

Precis...och det är något kortare resa för de flesta...med undantag av rollspelarna i Kiruna då /images/icons/smile.gif

Ridddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: Men Umeå då?

Glöm inte Umeå va? Denna vackra stad inte fullt så långt norrut som typ Kiruna och Luleå. =)

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Men Umeå då?

Ur praktisk synpunkt så tycker jag Umeå är en bra stad (jag bor liksom här under studieterminerna...). Däremot så är det lättare att ta sig till GBG, Stockholm, Uppsala och Malmö än Umeå/Luleå/Kiruna.

Ang våldsgästa Hatten. Det tror jag inte behövs, han bjuder säkert in oss!

/Azagthoth
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Gbg vs Sthlm...

Nej det är inte moget.. men det var väl bara ett lite för spydigt sätt att säga att jag bor i stockholm och inte i en håla.. det lät på ditt meddelande som om du trodde att jag bodde i en förort till Åmål... och jag ville bara poängtera att jag inte gjorde det...

hoppas inga åmålbor tar illa upp...

chrull
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Gbg vs Sthlm...

...en förort till Åmål...

Har Åmål förorter? Hur många bor det där? Fem?

/Azagthoth
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Faktum kvarstår

Det är de goaste gubbarna som finns i Götet samt att Neogames har sina lokaler där..

"may the blood of your enemies stain the ground"
 
G

Guest

Guest
Re: Faktum kvarstår

Men å andra sidan - vad säger att vi måste vara i Neogames lokaler? =P


//J



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Re: Men Umeå då?

Mja, han finns kvar. Tror jag. Men han vågar nog inte slänga bort så mycket pengar som han gjorde under SnöKon 96 (eller var det 97?) på oss små rollspelare igen.

Dock dök ju Sekuritas upp under SnöKon -00 och undrade vad som försegicks (efter larm iofs, något som www.rollspel.nu starkt dementerar att det hade något att göra med.... ehhh....). Roligt sak var också då att då larmet gick flera ggr så började sekuritas intresse minska.... första gången kom de med flera bilar på fem minuter, andra gången kom en ensam kille efter en timme eller så och tredje gången larmet gick så dök de inte upp... alls. :)

/Bosse - mmmm, anekdot.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Men Umeå då?

<I>han vågar nog inte slänga bort så mycket pengar som han gjorde under SnöKon 96 (eller var det 97?) på oss små rollspelare igen.</I>

'95 - det allra första.
Nä, man vet ju inte vad som sas om det hela inom poliskåren sen, men han måste ju ha fått en del skit för gjort ett stort pådrag av extra manskap (500, de längst bort från Växsjö enligt legenden) för att bevaka en helt vanlig händelselös helg.  Jag vet inte ens var de <I>var</I> nånstans; runt Östra Gymnasiet såg man iaf inte till dem. Förmodligen hängde de nere på stan och letade Killerspelare med vapenattrapper.

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Förorter

Om man vill kan man ju se förorter som Byhålor som parasiterar på Staden... då är även Hallonbergen en Byhåla :)

City: the urbanisation
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Förorter

<I>Om man vill kan man ju se förorter som Byhålor som parasiterar på Staden...</I>

Då skulle jag definitivt säga att det är Staden som parasiterar på byhålorna; den ligger där i mitten som en stor bostadslös svamp och suger all must ur dem.

--
Åke
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Faktum kvarstår

Förlåt, kan inte motstå, men allvarligt så finns det GOA gubbar (och käringar) över hela Svedala. Från Norr till Söder så det så. Goast i mitt tycke är dessutom min kära make (som faktiskt fyllde vuxen igår = 30) men det är min högst personliga åsikt.

Annars anser jag att alla ska ha chansen att se varandra någon gång och jag önskar jag vore multimiljardär och kunde bjuda alla på en resa till lämplig plats. Men jag är bara en stackars fattig lärarkandidat som funderar på om hon någonsin kommer att se sina kamrater från rollspel.nu.

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 
Top