Nekromanti Forumträff i Göteborg

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nu tycker jag fanimej det börjar bli dags för oss Göteborgare (inflyttade räknas automatiskt som Göteborgare de med) att träffas och snacka skit IRL.

Jag föreslår att vi träffas och fikar en gång i månaden, första helgen i månaden närmare bestämt. Så första mötet lär väl då bli nästa helg. Lördag eller söndag borde passa de flesta så vi kan ju bestämma en dag under denna veckan och tid och plats kan vi ju försöka komma överens om det med.

/Seinet Wintermute - Tycker det är dags!
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Det där med att stadigt träffas en gång i månaden vette fan, men en liten träff sisådär kanske kunde vara något. Chansen finns ju alltid att man som nyinflyttad kanske kan hitta någon spelgrupp... eller bara snacka skit som sagt var. Hade varit roligt om man blir några stycken. Möjligt att jag kan lura med mig en gammal polare.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Men chansen att fånga upp nya rollspelare ökar ju dessutom ifall man har återkommande träffar. Alla måste ju inte dyka upp varje gång heller.

Tanken jag hade var att man träffas på något lugnt café med stora bord där det finns möjlighet att spela lite enklare spel.

/Seinet Wintermute - Måste fan hitta ett jobb snart
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag tycker det låter som en bra idé... även om måntliga träffar låter jobbigt. Men att säga ett fik, en tid och en plats och sedan dyka upp där kan ju blir riktigt trevligt.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Om jag mot all förmodan skulle befinna mig i GBG så skulle jag ställa upp. Men forumsträffar i GBG har ett uselt track record av någon anledning (fast all heder åt Seinet som aldrig ger upp :gremsmile: ).

Jag instämmer också i att en gång i månaden lär leda till besvikelser - folk kan inte komma loss så mycket (särskilt inte om ede prioriterar rollspelande i sig över att gå på café :gremsmile: )
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Inga förslag på tid eller plats är inkomna. Jag vill inte leka diktator och bestämma en plats så ifall det inte dyker upp några förslag innan fredag så kan vi lika gärna skita i det.

Lördag kommer jag i alla fall vara upptagen, då är det soppträff/spelträff med några Mensa-medlemmar här i Göteborg.

/Seinet Wintermute - Känner sig fortfarande nyvaken
 
Top