Forumträff Göteborg

Välj två datum för forumträffen

• Måndag 9 juni

Votes: 3 30.0%
  • Torsdag 12 juni

Votes: 4 40.0%
  • Fredag 13 juni

Votes: 8 80.0%
  • Måndag 16 juni

Votes: 2 20.0%

• Total voters
    10
  • Poll closed .

lupmet

Hero
Jag inledde det här året med ambtionen att dra igång forumträffar för Göteborg och i ett svagt ögonblick bestämde jag mig för att det skulle bli varannan månad. Jag inser nu att det kommer bli 1t4+2 tillfällen per år med 1t8+4 veckor mellan ("åtta veckor plus-minus lite").

Beslutet senast blev Språkkaféet och som SL (Social Ludofil) bestämmer jag klockslaget till 17:30. På grund av … tärningsslagen ovan återstår det inte så många veckor innan det är midsommar, semester och annat kalenderbôs finns det inte så många dagar att välja på. Eftersom den störste statsmanen någonsin är Patriciern och eftersom han har utvecklat konceptet om destillerad demokrati kommer det att tillämpas. Ni har privilegiet att rösta om mest passande dag. Om jag lyckats slå lyckat för Hantverk; Omröstningsskapande kommer omröstningen att stängas på Nationaldagen.

Var start tiden 17.30? Hur länge blir ni kvar för jag kan inte komma så tidigt?

Starttiden är 17:30±1t30 minuter beroende på när folk dyker upp. Min arbetsmoral är inte så stark på slutet av dagen när jag skall ägna mig åt något rollspelsrelaterat på kvällen…

Sist satt vi kvar till kvart i tio, det är lite otydligt hur länge Språkkaféet har öppet men risken är stor att det blir "sent".

Det verkar vara en stark övervikt på fredagen den 13:e och jag kommer nog utse den som vinnare men RAW – dvs. omröstningen är öppen en vecka till.

Fredagen den 13:e blev en sann segrare – Språkkaféet 17:30, jag tänkte inte boka ett bord (vet inte ens om det går) utan först på plats får slå sig ned* och hoppas övriga slår lyckat för Finna Dolda Ting.

*) Blir lite bättre på engelska: find a chair and roll on a table for an encounter.

Back