Forumträff Gö(te)borg 🍻 2026-06-24

lupmet

Hero
Vi är ett par som planerar att dyka upp på Stigbergets Shangri-la onsdagen en 24:e juni 18:00 och diskutera allt viktigt … med rollspel. Platsen är vald enligt principen "jag har aldrig varit där", förslag på andra ställen får framföras men kräver ett Svårt slag för Övertala för att påverka.

Det var ett tag sedan sist och vore kul om fler har lite tid över.

Reglerna är enkla: Om du tummar upp det här inlägget senast 1t4+1 dagar före (dvs. innan jag bokar bord) bokar jag en plats för dig. Om du vill men inte vet om du kan komma, ge det en ledsen gubbe. Jag kommer då inte boka plats till dig men vi andra får en idé om hur många som kommer.

Den som lyckas med ett normalt INT-slag inser att det går med lätthet att anlända även utan att ha förvarnat om det, en så kallad bakhållsattack, och den enda regelmässiga effekten är att den som gör så kan behöva ha goda värden i Finna dolda ting, Stjäla föremål eller lämpligt närstridsvapen (avståndsvapen undanbedes) för att komma över en stol. Ett normalt slag för Etikett ger vid handen att det anses ofint att sitta på nedkämpade fiender, oavsett hur bekväma de ser ut at vara.

@Bolongo @verec @3.14rog @guldfink @Ape of Wrath @Tryggve @Formlexx @clarence redd @Ulfgeir @Oldtimer – vem har jag missat?

Den som har nekormantikerlicens och ett personligt skelett eller mumie får självklart använda dessa som sittmöbel om denne så önskar. Zombies undanbedes av hygieniska skäl.

Back