Forumträff Gö(te)borg 🍻 2026-01-09

Är troligen uppbokad på annat den fredagen, men ska dubbelkolla.

I sann ultrademokratisk anda har jag bestämt att det blir Bishop's Arms på Järntorget. De verkar inte ha någon i sin kalender då och de påtalar att det går bra att ha en vit månad på en pub. Jag vill boka bord rätt snart och om du vill vara med, tumma upp det här inlägget så räknar jag in dig. Om du vill men inte vet om du kan komma, ge det en ledsen gubbe. Jag kommer då inte boka plats till dig men vi andra får en idé om hur många som kommer.

Den som lyckas med ett normalt INT-slag inser att det går med lätthet att anlända även utan att ha förvarnat om det, en så kallad bakhållsattack, och den enda regelmässiga effekten är att den som gör så kan behöva ha goda värden i Finna dolda ting, Stjäla föremål eller lämpligt närstridsvapen (avståndsvapen undanbedes) för att komma över en stol. Ett normalt slag för Etikett ger vid handen att det anses ofint att sitta på nedkämpade fiender, oavsett hur bekväma de ser ut at vara.

Många bussar och spårvagnar är fortfarande inställda. Hur ser det ut för er andra? Kan ni ta er till Järntorget i eftermiddag?

Västtrafik är som bekant eviga optimister och de påstår att det skall gå buss och vagn (men jag har inte komplicerad väg). Jag räknar med att kunna ta mig till Linnéplatsen och därifrån går det att i värsta fall att gå.

(Däremot är jag fascinerad av deras algoritmer som kommer med ett förslag bestående av fyra bussar varav en är inställd – och de klämkäckt rödmarkerar sträckan och säger "INSTÄLLD!". Varför inte bara sortera bort den!?)

Hoppas att ni får trevligt. Det blir biobesök för mig istället idag.

Back