Nekromanti Forumsträff i Göteborg

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Forumsträff i Göteborg
Det har kommit förslag på att folk från Rollspel.nu skall träffas lördagen den 12 maj för att grilla och umgås. Platsen är förlagd till kyrkogården vid Ullevi och mer information kommer ges via forumet.

Gå till nyheten/notisen
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tider?

Har någon några bra förslag på tider, jag skulle nog vilja föreslå sen eftermiddag alternativt tidig kväll (vad är skillnaden)? Runt 17-tiden på lördagen borde väl vara OK? Fast folk kanske har annat för sig senare (tv-program som följs, krogar som skall besökas)? I krog-fallet går det ju att kombinera en grillfest med förfest faktiskt sålänge alkoholen intas i måttliga mängder.

/Seinet Wintermute - Saknar Sanna :gremfrown:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nu börjar det dra ihop sig, på lördag skall vi träffas och grilla men ingen har kommit med några förslag på tider än. Ifall inget annat sägs bestämmer jag att vid tar grillningen klockan 17:00.

/Seinet Wintermute - Känner sig auktoritär
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Ska se om jag hinner förbi, har blivit shanghaiade att assistera vid schlagerfest och vet inte hur tidigit jag kommer behövas där. Men grillandet är ju så gott som på vägen :gremwink:

-Gunnar (borde ha två liv)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hey, du skulle ju ställa upp med inomhusutrymme i händelse av regn!

/Seinet Wintermute - Hoppas att det inte regnar på lördag
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hey, du skulle ju ställa upp med inomhusutrymme i händelse av regn!
Hey! Det var din idé som jag genast förvarnade om att den var osäker... Då jag redan från post ett om forumsaktivitet misstänkte att det kunde vara svårt för mig med tid.

-Gunnar (känner sig lite skyldig, men hade jag varit säker hade jag utlovat lägenheten)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Lite annat...

Hur många personer kan dela på en och samma grill. Skall vi avvakta med grillköpet till dess vi ser hur många vi blir, det finns väl bensinstationer i närheten där man kan handla enångsgrillar? Tror det finns en Netto eller liknande i området där också så man kan handla saker att grilla ifall det skulle vara så att man saknar.

Vilka var det som hade sagt att dom skulle komma mer än jag?

/Seinet Wintermute
 
G

Guest

Guest
Jag kommer, tycker vi avvaktar med grillköp då det låter vettigast ifall någon får för sig att komma med i sista sekund typ.

/Zorbeltuss is wearing his favourite t-shirt.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ja, eller ifall det skulle bli så att bara du och jag dök upp. Finns ju bättre saker man kan göra ifall man bara är två pers, hur kul är det att grilla då?

/Seinet Wintermute - Borde sovit för en timma sedan
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tid och plats

Då inga andra kommit med förslag så blir det såhär:

Vi skall grilla i närheten av Ullevi imorgon vid 17-tiden. Vi träffas vid kvart i fem på spårvagnshållplatsen Ullevi Norra och drar och handlar grill och eventuellt något att grilla för de som inte har med sig. Grillarna kommer vi gemensamt dela kostnaden för (förutom de som inte vill vara med och grilla).

/Seinet Wintermute - Vi ses imorgon eftermiddag!
 
G

Guest

Guest
Göteborgsvarvet[ANT]

Tänkte bara påminna om att det är Göteborgsvarvet imorgon så för vissa kan det nog ställa till med lite längre restider, så ifall ni kommer tänk på det.

/Zorbeltuss cant remember a single ANT he has written.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Göteborgsvarvet[ANT]

Bra att du påpekade det. Jag sade klockan 17 av en den anledningen också. Det mesta borde ha lagt sig då :gremsmile:

/Seinet Wintermute - Skall väl sova om några timmar
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ifall du tappar bort oss

Tänkte det kunde vara en idé att posta sitt telefonnummer ifall nu någon råkar komma sent och vi inte är kvar på spårvagnshållplatsen.

Mitt nummer är då 0731-517771.

/Seinet Wintermute - Hade varit bra ifall någon annans nummer också kom upp
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tack alla som kom!

Som rubriken säger vill jag tacka Zorbeltuss... sedan var det inga fler som dök upp. I tron att det blir fler personer som kommer ifall man planerar ordentligt så flaggade jag för detta för mer än två veckor sedan. Trots det kom bara en person, det är sorligt. Senast det blev något Rollspel.nu-gemensamt i Göteborg var det bara Zorbeltuss där också (förutom jag). Är folk lata, sociofobiska eller allmänt bara negativa till att hitta på gemensamma saker med andra från Rollspel.nu.

Jag har i alla fall tappat intresset att försöka arrangera något sådant så ifall ingen annan tar tag i något framöver så lär det aldrig bli något i Göteborg igen (förutom de gånger Johan K kommer och besöker vår stad).

/Seinet Wintermute - Fick i alla fall introducerat Subway för Zorbeltuss
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
*Upptagen*

Är folk lata, sociofobiska eller allmänt bara negativa till att hitta på gemensamma saker med andra från Rollspel.nu.

Jag skulle vilja lägga till alternativet "upptagna" i listan för att kategorisera in mig själv och min frånvaro.
Var på fest med klassen...
Otur att det krockade, jag brukar alltid hänga med på forumträffar annars - så länge det inte involverar pubbar då jag inte fyllt 18... that's also to bad :/

Annars är jag alltid på saker och ting.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Tack alla som kom!

Ber om ursäkt, jag hade gärna försökt komma och föreslog nära plats för att förbättra oddsen att jag skulle hinna förbi... men var hemma klockan sju och skulle varit annorstädes klockan sex, så tidsrummet var helt kört.

-Gunnar (tror på vardagsfikor, helst torsdagar)
 
Top