Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Jag kan det här med lömska hamnskiftare, jag komponerar ihop ett kväde som ska få tyst på den kråkan. Problem 4.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,673
Gerkub och Det-Snabba-Ordet hamnar i en episk kamp med ord där båda smädar den andra. Korparna alltså, de är kanske inte bra i en strid men faaan vad de kan snacka. Och andarna lyssnar. Gerkub hamnar i en situation där flera av andarna allierade med er förbjuder att hamnskiftaren får skadas. Att göra det nu kommer väcka andevärdens vrede!

Zonk och Sidd försöker stoppa transporten och… Det är en fälla! De verkar vara beredda och transport personalen får snart stöd av säkerhetspersonal klädda i Brambel AB uniformer som är beväpnade med silvervapen! De öppnar eld och Zonk lyckas bara precis rädda en sönderskjuten Sidd. Sidd förlorar permanent ett öga från strids skadorna (räknas som en extra varulv för att hantera andra varulvar pga sin coola stridsskada). Medan de båda blir sönderskjutna ser de Det-Snabba-Ordet flyga iväg med någonting uppenbart värdefullt som fanns i transporten! Han måste ha tipsat dem om att ni skulle anfalla transporten!

Med en blandning av Ahrouner som slåss med de fallna varulvarna och Theurger som binder andarna lyckas ni rensa de infekterade områdena från Den Omöjliga triangelns underhuggare! Ni lyckas spåra en av varulvarna genom andevärlden till studion för konstkollektivet ”Djävulens Treudd” som, precis som BSD flocken, har tre medlemmar. Ni verkar ha hittat ett spår som kan hjälpa er att stoppa dem mer långsiktigt. Den Omöjliga Triangeln och Black Spiral Dancersens plan med den finns fortfarande där ute. Konstkollektivet består av Dejan Balic, skulptör, Carolina Falk, målare, och Veronica Hurri performance artist.

Ni upptäcker att ingen är kvar på härbärget för att de… Fått jobb? Alla verkar ha fått jobb, egen lägenhet och slutat med eventuella missbruk. De verkar helt ha försvunnit ur socialt utsatta miljöer och de verkar… Alltså, de jobbar, handlar mat, läser en skönlitterär bok i exakt en timme och sedan sover de. De verkar helt själlösa. Och en snabb undersökning i andevärlden bekräftar detta. Någon har tagit ut deras själar och stoppat in en spindelande av statis i deras kroppar istället. De är drönare. Det måste vara gjort av den där gruppen byråkrater från kommunen under namnet Särskilda Samordningsgruppen (SS)! De har ett kontor i kommunhuset som innehåller märkliga maskiner som de hävdar är till för att analysera undersökningsresultat... Men ni lyckas inte komma åt dem där ni kan anfalla dem utan att normala människor märker det. Ni kan inte bara riva upp hela stadshuset. De verkar också… märkliga. Men ni kan inte avgöra att byråkraterna i gruppen är något annat än normala människor. SS består av socialsekreterarna Fatima Andersson, Hans Wikstål och Ebba Svensson.

Vad gör ni nu?
Problem 1: Medlemmar av den fallna stammen av varulvar, Star Gazers, har kidnappat flera släktingar till lokala varulvar som inte själva är varulvar. Någon måste rädda dem! Men de är spårlöst borta. Någon varulv måste spåra upp kidnapparna eller offren.

Problem 2: Majregnet, en ande som bara dyker upp en gång om året, kan lära ut mäktiga övernaturliga krafter till de som mediterar med honom. (Väljer en varulv denna har de en chans att få en fördel. Men de hjälper då inte till med ett faktiskt problem.).

Problem 3: Det svenska rollspels företaget Platypus Games har öppnat ett kontor i staden! De är en bland varulvar känd front för onda andar som suger själarna och kreativiteten ur alla som ansöker om jobb där och gör dem till fomori, vridna mutanter besatta av onda andar. Företaget drivs av Hans Eriksson, en ovanligt mäktig fomori. Deras nyaste spel Wolf Borg är dessutom anti-varulvs propaganda. Döda nördarna?

4: Försök spåra ner Djävulens Treudd innan de slår till igen!

5: Hitta ett sätt att komma åt Särskilda Samordningsgruppen utan att avslöja varulvars existens för allmänheten.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,381
Location
Helsingborg
Allt-är-Spikar tycker att många av de här problemen borde kunna lösas med våld. Men...våld mot vem?
Våld mot en mäktig formori verkar ärorikt.

Problem 3!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,192
Ragadash zonk är som en boll av ilska över sin egen dåraktighet, och försöker smida vreden till det kallaste ninjastål som tänkas kan.. och hjälpa till med problem 5, som ju låter som ett smygigt problem.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
495
Location
Uppsala
Hade också tänkt ta mig an Problem5 men då två andra redan tagit det, så fungerar jag på om jag inte jag följa Allt-är-Spikar och ta mig an problem 3, kanske lite diplomati i form av aktivister blivit "informerade" om att ljudeffekterna Wolf Borg kommer från oetiska djurförsök som företaget håller på med? Alternativt kan jag försöka snacka lite och försöka fula oss in på företaget så Allt-är-Spikar kan gå lös obehindrat
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Nu tar vi å sansar oss med spretigheten och gör en gemensam aktion👍
3 eller 5 bara vi tar ordentligt itu med ett av dessa så vi blir av med skiten.
Samarbete tex om problem 5!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Galliard, problem 2. Heeey, fan, majregn, majja.. mmmm... Tar med min citar och magiska påse örter (och färglada piller)
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Jag tar mig an problem 3, och kastar våld och penningsäckar på Hasse! Full fokus, nu kööör vi!

(ps wolf borg v2 verkar fett snyggt, passar på att backa den kampanjen på kickstarter med några av mina resurser).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,028
Location
Ludvika
Theurge

Problem 2: utspacade varulven Rymshamstern tar med sig en termos ört-te och söker upp Majregnet.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Theurge

Problem 2: utspacade varulven Rymshamstern tar med sig en termos ört-te och söker upp Majregnet.
Å, blir vi flera? Scyyyst! Vill du ha mina bongos, eller en slurk meskalin? Jag har filtrerat det genom min maine coon, Krishna, asså smakar ju kattpiss va, men fan värt det att slippa bakfyllan..
 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,983
Location
Örebro
@Sidd tycker vi ska ta ett samlat grepp om våra problem! Väl talat min broder! Tar på sig blomsterkrans, kaftan och sparkar av sig skorna så de nakna fötterna åter kan förankras med moder jord. I sina händer vilar bergskristall från Bergslagens hjärta. Målet är att i stillhet meditera med Majregnet tillsammans med sina bröder och systrar.

Problem 2.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,983
Location
Örebro
Vi kan ju inte släppa de där treuddarna nu när vi har dem på rygg. Problem 4
Allt-är-matte nu är du så där tråkigt rationell! Låt dina djuriska instinkter få komma till uttryck. Sparka av dig båda skorna, kasta av dig din kalkyl och slut upp med dina bröder och systrar i det dagg klädda gräset. Kom min broder så även du kan återfinna dina rotvärden i det prisma av färger som framträder ur bergskristallen i gryningens ljus, då de kläs i aromen från Rymdhamsterns ört-te i mötet med de harmoniska tonerna som strömmar från Obaks citar, vilka förstärker Majregnets stilla mantran i vår djupgående transcendens.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,028
Location
Ludvika
Å, blir vi flera? Scyyyst! Vill du ha mina bongos, eller en slurk meskalin? Jag har filtrerat det genom min maine coon, Krishna, asså smakar ju kattpiss va, men fan värt det att slippa bakfyllan..
Malörten i mitt te kanske kan råda bot på smaken! Jag har gjort det själv, på organiskt odlade örter. Väldigt närodlat.

@SiddTar på sig blomsterkrans, kaftan och sparkar av sig skorna så de nakna fötterna åter kan förankras med moder jord. I sina händer vilar bergskristall från Bergslagens hjärta. Målet är att i stillhet meditera med Majregnet tillsammans med sina bröder och systrar.
En till kopp te?
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
Du kan inte tackla det själv, och halva flocken är på väg till werewolf-woodstock för att knarka regnbåge med Hippiespirits.
Allt-är-matte nu är du så där tråkigt rationell! Låt dina djuriska instinkter få komma till uttryck. Sparka av dig båda skorna, kasta av dig din kalkyl och slut upp med dina bröder och systrar i det dagg klädda gräset. Kom min broder så även du kan återfinna dina rotvärden i det prisma av färger som framträder ur bergskristallen i gryningens ljus, då de kläs i aromen från Rymdhamsterns ört-te i mötet med de harmoniska tonerna som strömmar från Obaks citar, vilka förstärker Majregnets stilla mantran i vår djupgående transcendens.
Kejrå. Better to whole ass one thing than to half ass two things, som de säger. Eller tre saker/fyra saker i det här fallet då. Jag hjälper att fördriva andarna i problem 3 istället.
 
Top