Forumspel: Rutland

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Ljuset som brinner dubbelt så klart brinner hälften så länge. Rutland existerade som höjden av dekadens i blott ett par årtionden, men vilken tid det var! En plats där prästerna var fiskar, underjorden var fylld med onda tempel, folket var förtryckt, kanonerna var stora, där vinet aldrig slutade flöda och pastejerna var helt förträffliga. Efter att de sista medlemmarna av det furstliga rådet dött av för mycket vin, för stora kakor och för långa nätter med unga älskarinnor steg fursten Majk ner i havet. De säger att han fortfarande drömmer nere i djupet, i undervattens Jerusalem. Han och hans råd lämnade inget förutom enorma skulder till de stackarna som tog över efter honom.

Rutland avsnittet blev i alla fall det mest lysnade på avsnittet för många, många historia podcasts!

Spelet är slut! Tack för att ni ville vara med och spela!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,440
Jag hade ett timglas men inte tid att använda det. Och nu har Rutland gått ur tiden. Men inte vårt öde. Det står skrivet i stjärnorna. Det väntar i djupet. Och det är inte dött som kan vila för evigt. Vi väntar, ståndaktigt, på den evige Stärnkejsaren Majk. På att stjärnorna skall stå rätt så att han kan ta sin plats på den gyllene tron som väntar på Rigel III. Så att hans ansiktstentakler kan fladdra över kosmos.

Den dagen skall vi säga - den som sover har vaknat.

(Dvs tack för grymt spel! Rutland i våra hjärtan)
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,440
Och framförallt, när släpper du dina anteckningar till spelet så att man kan köra själv hemma? Jag förstår att det är svårt att formatera 500-sidor handskrivet på linjerat papper, men du kanske kan köra en faksimil?
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Och framförallt, när släpper du dina anteckningar till spelet så att man kan köra själv hemma? Jag förstår att det är svårt att formatera 500-sidor handskrivet på linjerat papper, men du kanske kan köra en faksimil?
Vad då formatera! Här kräver inscannade kopior av originalet för den autentiska upplevelsen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Och framförallt, när släpper du dina anteckningar till spelet så att man kan köra själv hemma? Jag förstår att det är svårt att formatera 500-sidor handskrivet på linjerat papper, men du kanske kan köra en faksimil?
Jag sätter ihop det i ett format som inte gör att ens ögon blöder när man ser på det och lägger upp det eftersom det finns intresse (y)
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
209
Mycket underhållande läsning, även för oss som inte var delaktiga.
Det skriver jag också under på! Det började i full fart och blev härligt galet efter ett tag med fiskpräster, en gäckande lustig narr med flera komiska åkommor och/eller lyten, minispelet äventyrarexpedition, Furste Majk! , tidsförskjutningar i fjärran land, etc. mm. osv. För att inte tala om hur spännande det blev i slutet med Furstens avgörande röst samtidigt som Leon hade timglaset i sin ägo...Toppraffel!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,440
För att inte tala om hur spännande det blev i slutet med Furstens avgörande röst samtidigt som Leon hade timglaset i sin ägo...Toppraffel!
I ärlighetens namn hade jag nog inte trumfat igenom "säker död" alternativet. Det känns lite för douche-bagigt
 
Top