Forumspel: Rutland

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Papa,

Mycket har hänt sedan jag lämnade mitt älskade hemland under skydd av guds nåd för att sprida vår frälsares ord. Jag noterar att vi fått en ny konung, må kung Leonard vila i frid, samtidigt som något ruttet har intagit mitt kära Rutland!

Vin flödar i lika strömmar som hyckleri och svartkonst bland hovfolk och rådsfolk! Varelser med gälar har intagit var helgedom i mitt älskade Rutland. De predikar från den heligaste av skrifter med gutturala läten! Än värre är att rådet frossar i den egna dekadens utan skam eller fruktan för herren! Nej de söker endast att sko sig själva och fylla sina bukar likt svinen som tagit våra grödor! Allt under beskydd av vår nya konung Majk, må gud välsigna hans vidunderliga anlete.

Det värsta har jag dock en ej nämnt ännu! Då jag åter trädde inför rådet för att möta mina gamla rådsbröder så såg jag Sidd, den fromme med ett hjärta av guld recitera en vers vars snusk fick mitt hjärta att brista av sorg! Vad än som var heligt i detta land finns ej längre kvar. Kvar finns endast ett råd av gycklare och narrar.

Nu måste jag dock ursäkta mig själv Papa, jag har ett möte med biskopen Piscis för att rentvå min själ från synd. Ty jag har många ärenden att sätta mig in för att åter få mitt kära hemland på rätt köl.

PS: Vid närmare studier verkar stämningen god här i Rutland. Notera att jag nog var lite hård i min dom mot rådets lättsamma liv. Jesus lät ändå vinet flöda i riklig mängd, så vad skadar det som rådet låter frälsarens blod flöda i riklig mängd. Herren arbetar sannerligen i mysterier!


Lämnar en lapp på rådets bords för att sedan bege sig till Piscis för frälsning och förlåtelse. Självfallet med ett krus vin vid sin sida, för frälsning sökes bäst genom frälsarens blod.

För rikets framtid; 5, för att låta herren sortera bland sina egna. C, för att helga Papas heliga lära.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Självspäkningsbattle…?

Men ok då jag är van…

Sus

Så går genom Rutland ett hängivet sus
Han kommer den kloke och fina
Den ödmjuke kunskaparen Sidd, ert, ljus

Mitt fursterike för en snus
Kaoskardinalens fula skalle grina
Fyll upp, fyll upp mitt brännvinskrus

Majk, höj min skål och ta ett rus
Tills du drunknar i spelets vagina
Ja, snart är du likt God femogfyrre hög som ett hus.

Andresson ses kräla i grus
Var finner man kulorna dina?
Jag kan icke se dem din mus.

Så, Leon hur lyder din Villanelle,O din lus?
Den kan ju knappast va bättre än mina
Fast, kan den här månne vara min frus?
En otuktig ädling från Rutland
inspirerad av vin från vårt utland
komponera en vers
som var rent ut pervers
och typiskt för vårt vet ingen hut-land

- "irländsk villanella"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 4 och C!

Djup Prästen har byggt en enorm kanon som laddas från sidan och kan avfyra projektiler stora som ett mellanstort barn många, många kilometer bort en gång i minuten! Vad ska Fursten använda kanonen till?

1: Skjut på Paris! Låt oss se hur Kejsaren gillar det?!

2: Använd den i korstågen för att befria Jerusalem.

3: Utpressa alla grannländerna. "Vilket trevligt grevskap ni har här. Synd om något skulle hända med det…”

4: Skeppa den till Vinland och försök erövra mer mark från Magikerkungarna.


”Det sista hans kamrater ser av honom är när skuggan drar ner Harold Harrelson skrikandes till helvetet för att bli torterad i all evighet”.

Det lämnar vägen till nyckeln fri dock och de andra äventyrarna snor den. Den kloka, intelligenta och frome, men enormt feta, nunnan Gertrud tar nu över och leder de tre fortfarande levande äventyrarna.

De ger sig djupare in i templet och äventyrarna stöter efter ett tag på ett litet flickebarn som sitter och gråter i ett hörn. Hennes långa svarta hår täcker hennes ansikte. Vad ska äventyrarna göra?

A: Uppenbarligen ett förklätt monster. DÖDA!!!

B: Försöka ta hand om det stackars barnet.

C: Bara gå vidare och låtsas som att det regnar. Inte deras problem.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
2B! Deus Vult! Deus Vult! Skicka dit äventyrarna när vi ändå håller på.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Dags att skjuta prick på det oheliga Aeifelornet. On se venge!

Vad gäller flickan är hon som bäst monster eller spöke, som värst protestant! Bäst att låta henne vara.

1C
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Primus: @Sidd har alla kvaliteter som krävs för en framtida monark. Kan han håna sina likar såhär nu - då kommer han kunna reta Franken, Påven, Ottomanen och Muskoviten till bortom vansinnets gräns i framtiden. Adoptera honom omedelbart!

Secundus: För att kunna utpressa våra grannar måste vi först påvisa kanonens duglighet. Avlossa Rundhylta Rut mot Paris - då blir vi såväl av med lite snigelsluskar som fyller på statskassan med välklingande utpressningspengar.

Tertius: Vi har väl aldrig brytt oss om, än mindre erkänt, några barn om vi inte absolut måstat. Strunt i ungen och fortsätt!

1C
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag vill skjuta stora kanonen på Kejsarn precis lika mycket som näste person! Men min ägor är små och avkastningen från patrasket som brukar jorden där alltför liten, om vi skulle inkorporera säg Butland och Fjuttland i vårt vackra Rutland skulle lojala rådsmän kanske kunna få nån eller ett par förläningar till, givetvis kommer vi ställa upp med kanonkulor eller medelstora barn till furstens behag för att visa vår tacksamhet. Jag yrkar alltså på att vi genomför planen för ett Stor-Rutland innan vi kastar franken i havet!
När svälten var nära i Rutland var det faktiskt inte jättesvårt att kliva förbi rännstensungarna som låg och grinade i rännstenen - inte ens mina italienska skor i reptilmansskinn blev smutsiga! Så hur svårt ska det vara för den fetlagda nunnan att bara kliva runt?

2C
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Håller med Sidd. Kanonen används bäst för fredsbevarande åtgärder, som att stävja grannländers eventuella aggressioner (som att inte ge oss det vi vill ha). Och monsterflickan gör bättre nytta i att hjälpa till, hon ska inte sitta där och snörvla.
3B
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 1 och C!

Frankerna försöker snart kapitulera. Ni skjuter lite till tills Påven hör av sig. I freden får Rutland tillbaka de tidigare förlorade områdena och Champagne baroniet som tidigare tillhörde Frankerna. Champagne är känt för att saker tillverkade där är mer verkliga och av högre kvalitet än i resten av Europa.

Vad vill fursten ha tillverkat i Champagne?

1: Vapen (Detta för er till den högsta nivån av militär makt möjlig i spelet. När Rutland når max i en typ av makt inleds slutspelet där ni kan vinna eller förlora spelet.). Man kan aldrig ha för många eller för bra vapen!

2: Utsmyckningar för Rutlands kyrkor. Förtjänar inte Rutlands fromaste vackrare arbetsplatser?

3: Kläder till adelns älskare och älskarinnor. Förtjänar inte adeln vackrare leksaker?

4: Verktyg för att bruka jorden effektivare. Jag antar att det hade sparat en massa liv, ökat medellivslängden och gjort majoriteten av folkets livskvalitet bättre. Men det är ett sjukt osexigt val.

5: Deras lokala vin? Av någon anledning?


Äventyrarna traskar på och låtsas att de inte ser något på samma sätt som vi alla gör när en tiggare sitter utanför en mataffär. De kommer snart till en svart och stinkande sjö djupt under marken. Vid sjöns kant står ett skelett med en båt och erbjuder sig att ro dem över ifall de ger honom en persons alla tänder. Vad ska äventyrarna göra nu?

A: Slå ut Gertruds tänder med en sten och betala!

B: Försök simma över sjön istället.

C: Anfall skelettet och stjäl hans båt!
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Vin? Från Frankernas land? Vad skall de hitta på härnäst. Har de ens predikatsvin? Nä, ge mig en flaska av senkördat urvalsvin vilken dag som helst.

Ers Nåd, jag har en känsla av vi har en chans att vinna det Stora Spelet och uppnå sann överhöghet. Vapen med verklig verkan får frankerna, protestanterna och våra verkliga fiender de maskbärande skurkarna från Gran Bretan att darra i knävecken!

Vad gäller skelettet har vi ju redan etablerat att odöda inte finns så det är bara att ta båten. Praktiskt.

1C
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Ingen har dött av ett större utbud på vin, livar bara upp stämningen för den som söker syndernas förlåtelse i Piscis böljande församling. Dessutom kan vi väl ta tillvara på det bästa från Frankernas land medan vi har chansen, de må var usla på krigare men deras vin går inte av för hackor. Inte för att vårt eget vin brister i kvalité, men lite variation i smaken av frälsarens blod förhöjer stämningen och gör oss gott. Samtidigt minskar risken att vinet tar slut inför nästa mässa.

Varför ta Gertruds tänder när vi kan få en till uppsättning tänder och en båt? Förhandla med vandöda känns ändå hiskligt okristligt. Nej, döda får vänta på sin tur på domens dag. Vandra runt så här på förtid är hiskligt olämpligt om ni frågar mig.

5C.
 
Top