Forumspel: Rutland

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Jag är upprörd, upprörd är jag, över era planer på en orgie. Det är fullständigt oacceptabelt beteende att förlusta sig på ett så skabröst sätt med rikets vackraste varelser utan att vi i rådet är inbjudna. Fi donc!, säger jag. Jag är så upprörd att jag röstar mot mitt eget bästa, bara som en markering! Usch!

Dessutom gissar jag på en stol.

2
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 2!

Den nya adeln är mycket grymmare och mer krävande av folket än den gamla adeln. Det är precis som att de efter sin klassresa gör allt i sin makt för att distansera sig från sina enkla rötter. Och sättet de gör det på är att dra in skänkandet av matresterna till föräldralösa och änkor, inför piskstraff för ofrälse som vågar se dem i ögonen, sänker åldern för att jobba i gruvan till fyra somrar och genom att ställa in julen! De är också mer kompetenta än den gamla adeln. Alla aspekter av Rutlands politiska situation, utom anseendet hos adeln i andra länder, ökar.

En av härskarna bortom skogen, Radu Dracul, vill gifta ihop sin dotter med Furstens äldsta son. I längden kommer det öka Rutlands storlek med nästan 50% (även om den nya biten mest är en förbannad skog fylld med spöken och känd för sina många självmord) men kortsiktigt gör det att Rutland riskerar krig med Radus fiender. De fienderna är Grevinnan Carmilla och hennes turkiska legosoldater samt varulvarna ledda av Besten från Grakow.

Flera av Rutlands präster och munkar ber Fursten göra dueller lagliga för prästerskapet.

Vad ska Fursten göra nu?

1: Gifta sin son med Radus dotter.

2: Ta Radus dotter som gisslan och förråda honom till hans fiender.

3: Fånga fler slavar och fortsätt gräva djupare i gruvan i Vinland!

4: Djup Prästen säger att om han får en stor mängd pengar kan han finansiera ett hemligt projekt som kommer gynna Rutland i längden. Ge honom pengarna!
5: Låt prästerskapet duellera! Hade gjort söndagarna lite mer intressanta om inget annat.


Äventyrarna, ledda av Harold Harrelson, kommer till ett rum där en nyckel av guld ligger på ett altare. Altaret vaktas av en levande skugga som ser ut att då och då bestå av skrikande ansikten. Vad ska äventyrarna göra?

A: Anfalla och försöka dräpa skuggan för att ta nyckeln.

B: Smyga förbi skuggan och stjäla nyckeln.

C: Försöka förklara för skuggan att spöken inte är möjliga i den katolska teologin och att den därför inte finns på riktigt.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jaja, den här nya adeln verkar ju i alla fall ha hjärtat på rätt ställe, men de är fortfarande parvenus och inte välkomna på mina bridge- och bacchanaltorsdagar!

Duellerande präster? Skall vi rucka samhällets alla grundvalar? Då kan vi ju lika gärna helt avskaffa adelsprivilegier och låta ofrälse bära byxor och äta med metallbestick!

Att ge pengar till djupprästen låter som en utmärkt ide. Han är ju mycket pålitligare än den där usla hovtrolltrollkarlen. Och tänk vilka fina projekt han kan arbeta på! Svarta monolitkyrkor! Formlösa diakon-tingestar som rabblar bibeln både fram- och baklänges! Ansiktstentakler åt alla!

Vad gäller äventyrarna - det är ju just av denna anledning alla välutrustade äventyrargrupper har med sig en klerk ur katolska kyrkan!

4C
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Kolla bara på hur rådet har blivit nu när nån satans smedson blivit upphöjd för duglighet och inte för sitt blod. Kaos kommer uppstå! Ers nåd vi måste återgå till tiden när inavlad inkompetens var ett adelsmärke (höhöhö) för hela adeln! Och ingen orgie blev det heller så de figursydda chapsen av kentaurskinn som jag beställde ligger ju hemma oanvända nu, kan jag ta den kostnaden på friskvårdsbidraget?

Han den där Radus litar jag inte på och har ni sett hans skata till dotter?
2C
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
Kan inte vi upphöjda ämbetsmän istället ena oss om ETT gemensamt sifferonummerval, innan vi röstar? Det vore enklare att styra Rutland rätt så...
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
Kan inte vi upphöjda ämbetsmän istället ena oss om ETT gemensamt sifferonummerval, innan vi röstar? Det vore enklare att styra Rutland rätt så...
Jag, som varande en tillförlitlig statstjänare, med bevisad oifrågsättbar lojalitet till Rutlands väl, kan då även ta på mig att, utöver mina övriga plikter och dygder, föra fram vårt val i enskildhet, så kan alla ägna sig åt viktigare ting?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Kan inte vi upphöjda ämbetsmän istället ena oss om ETT gemensamt sifferonummerval, innan vi röstar? Det vore enklare att styra Rutland rätt så...
Jag håller med om att samförstånd och enhällighet är den bästa vägen framåt, och ser fram emot ert stöd för 4C.

Inte för att det är någon brådska. Se här, jag startar mitt gyllene timglas nu och så är vi alla överens när sanden runnit ut!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Gift er med Radus dotter. Ryktena om att hon inte ser en dag äldre ut än 18 år trots att hon föddes för 167 år sedan är säkert helt ogrundade och simpelt baktal från andra avundsjuka friare. Är hon helt omöjlig eller helt odöd kan vi alltid skicka henne till schavotten så fort ni tagit över hennes fars rike. Visst, det är en krigsrisk, men lite krig har ingen i rådet eller hovet dött av.

Teologiska spetsfundigheter borde rimligen vara vägen till framgång eller åtminstone till ett gott skratt när vi får återberättat Harolds snöpliga misslyckande. I vilket fall som helst något som bäst avnjutes med ett gott glas blod...rött vin.

1C
 
Last edited:
Top