Forumspel: Rutland

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Mottag mina ödmjuka beklagningar över att Den Slemme Franken har stympat er till en sådan grad att ni kommer att få vissa praktiska besvär att s a s konsumera äktenskapet med er framtida brud. Jag beklagar självfallet också att jag inte läst någon post från er den senaste tiden så att jag missade inbjudan till bröllopet. På tal om brudar har jag säkra uppgifter - från vår barnflicka från staden Upsahl någonstans i Ultima Thule som nämnde det i förbigående i ett sängkammarprat - på att universitet också för med sig studentskor. Och vad behöver Ers Nåd i ert utsatta läge om inte en kvinna som kan stimulera er hjärna när annat är bortom möjlighetens gräns?

Harold må vara epileptisk men han är inget om inte en rackare på att plocka kycklingar. Nu är det dags att rycka bestens vingar!

6B
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
2A! Hugg av huvudet och låt pöbeln hålla titlar. Det bör väl göra dem glada?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Oj vilken fyllefest! Hahaha! Här skall ni få höra! Ahem!

Kungens basse bör vi prisa
som oss bragte frid och lisa,
drottningens mus bör och ära,
som oss bragte freden kära.
Vore kungar utan ballar
skötes än från våra vallar.

Nu han redskap har och råder
var man sig åt freden gläder,
en fransk kuk och en spansk fitta,
lärd' oss bäst på freden hitta.
Gud gav fred i våra dagar,
knulla må som den behagar.

Georg Stiernhielm, 1660.

Va? Haha!

Öh, varför ser ni så molokna ut?
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Hjälp mig, åh du mäktiga fiskpåve! Bär mig i din håv och gör mig hel!
5A.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde… 5 och A.

Med en mäktig sving av sitt svärd hackar Harold Haroldson huvudet av ormen! Dess blod sprutar ut och döper äventyraren i ett oheligt blodbad. Var det inte för beskyddet från den magiska ringens önskning skulle han nu vara korrumperade bortom all räddning.

Ormen vaktade ett enormt timglas av guld. På timglaset står en gåta. Äventyrarna kan inte lösa den själva. Den rådgivare som först löser gåtan här i tråden får timglaset och dess hemliga makt! Här är alltså en chans för mer inflytande över spelet än de andra spelarna. Ni har 24 timmar på er att hitta rätt svar. Gåtan är:

”Lyfter med sina ben men bara i vila rör de marken.”

Djup Prästen tar ner Fursten i djupet igen och när han kommer upp är han frisk och stark… Men för vacker! Hans sexuella, djuriska, magnetism är något aldrig förr skådat. Han är vackrare än den vackraste man eller kvinnan någon någonsin har sett. Kvinnor (och vissa män) svimmar av vällust i hans närhet efter bara någon minut. En ungmö hävdar att hon blivit gravid av att Fursten kysste hennes hand. Många vackra unga män begår självmord av ren avundsjuka. Alla präster som inte är fiskar talar om häxkonst… Många gifta män håller med dem.

Bristen på adel orsakar oordning, men ännu värre än det, bönderna och arbetarna har börjat organisera sig själva lite grann!

Vad ska Fursten göra nu?

1: Importera adel från andra goda kristna länder. Det viktigaste är hur blått deras blod är, inte hur kompetenta de är.

2: Adla viktiga och kompetenta ofrälse i Rutland till adel. Det viktiga är hur kompetenta de är, inte hur blått deras blod är.

3: Fånga fler slavar och fortsätt gräva djupare i gruvan i Vinland!

4: Djup Prästen säger att om han får en stor mängd pengar kan han finansiera ett hemligt projekt som kommer gynna Rutland i längden. Ge honom pengarna!

5: Avrätta folk som kallar Fursten för en häxa.

6: Ha en enorm orgie där Fursten befruktar alla hovets kvinnor, från den yngsta till den allra äldsta, med oheliga avkomma från djupet.
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Eftersom vi redan slagit in på den vägen med snuskdikter och redan de gamla grekerna gjorde det, jag förslår att fursten omedelbart kallar hit den bäste Orgieplaneraren i Bysans! Vadå Bysantiska riket har fallit?! Jaja då får vi väl nöja oss med han Bindefeld dårå.

..och se till att få fart i pastejköket!

6
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Den som med timglaset förtäljer orden ”Lyfter med sina ben men bara i vila rör de marken” vid den helig tempelcermonin åkallar den vackra och visa Flamingon. 🦩

2 dags för kompetens
och 6 halleluja😇
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Den som med timglaset förtäljer orden ”Lyfter med sina ben men bara i vila rör de marken” vid den helig tempelcermonin åkallar den vackra och visa Flamingon. 🦩

2 dags för kompetens
och 6 halleluja😇
Fel gissat… Tyvärr. Måste skriva fler Flamingo gåtor.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
(Jag skräpar ner tråden märker jag. Jag säger inte om folk har fel längre. Jag säger till om någon gissar rätt istället bara.)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
OT: ett brädspel a la Mr. President om att styra Rutland får bli nästa projekt.
Mr. Rutland.
 
Top