Forumspel: Rutland

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Ni kommer att, som man säger i Frankland, göra Le Hacke Boeuf av den frankiska kejsaren. Slipa ni svärdet - så säljer vi i rådet biljetter och merch till enviget.

Klump-Zlatko är så fumlig att han kanske råkar träffa något vitalt organ av misstag när han, oundvikligen, snubblar inne i gapet. Gör han det inte så är det inte någon större förlust för riket ändå.

4C
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
4C

Död åt Kejsaren! Göd ormen! Det svarta svärdet i den blödarsjukeshand är det första inseglet, den gödda fjäderboan som tronar över Rutlands Kurslott det andra. Därefter kommer tusenårsriket! Iä! Iä!

(SL: jag har ingen SAN kvar. Vad skall jag göra nu?)
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Lutar ju åt 4C - men lite ekivok poesi från @obak skulle sitta fint med den här nybryggda ölen fursten köpt in till rådsmötena, så vad tusan kör på 3B
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Ni har rätt, tillräckligt mycket blod har spillts. Låt freden, ölen och snuskpoesin råda. Om vi rycker vingarna av besten kanske vi kan få flygande äventyrare!

Ändrar till 3B
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 3, genom furstens utslagsröst, och C!

Fursten sluter fred med Frankerna genom slug diplomati och fina äktenskap. Allt ser bra ut. Men när Fursten och gräddan av Rutlands adel är på det första av de där bröllopen slår fällan igen! Frankernas lönnmördare slaktar alla gäster från Rutland utom Fursten.

Fursten tas tillfånga och torteras i ett år och en dag i mörkret under det fruktansvärda Aeifeltornet i Paris. För alla utanför tornet, där tid och rum är trasigt, går det bara en enda dag. När Rutland lyckas få hem honom genom lösensumma kan han inte ens stå själv eller lyfta ett svärd. Senorna i hans armar och ben är förstörda.

Kejsaren passar på att stjäla en stor del mark från Rutland längs gränsen mot kejsardömet. Deras bönder kommer nu föda Kejsarens folk, inte Furstens.

En professor har kommit och vill börja undervisa Rutlands ungdomar med hjälp av antikens metoder.

Vad ska Fursten göra nu?

1: Importera adel från andra goda kristna länder. Det viktigaste är hur blått deras blod är, inte hur kompetenta de är.

2: Adla viktiga och kompetenta ofrälse i Rutland till adel. Det viktiga är hur kompetenta de är, inte hur blått deras blod är.

3: Fånga fler slavar och fortsätt gräva djupare i gruvan i Vinland!

4: Djup Prästen säger att om han får en stor mängd pengar kan han finansiera ett hemligt projekt som kommer gynna Rutland i längden. Ge honom pengarna!

5: Be Djup Prästen att läka Fursten med sina ritualer så att han kan stå och slåss igen! Djup Prästen säger att en sådan process kan ha… Sidoeffekter.

6: Grunda ett universitet!


"Kamraternas sista intryck av Zlatko Zlaradan var lukten av glödgat järn och bränt människokött"

Hans högra hand, Harold Haroldson, en epileptisk riddare med en arm, tar nu över och leder de fyra fortfarande levande äventyrarna. Vad ska äventyrarna göra nu?

A: Försöka hacka av ormens huvud! Inget kan leva utan ett huvud!

B: Försöka rycka loss bestens vingar, tvinga den att slåss på marken där dess sort hör hemma.

C: Kasta sig in i monstrets gap IGEN för att försöka hacka sig ut från insidan och döda varelsen där dess fjäll inte kan skydda den. Detta är nu bekräftat bara självmord och objektivt fel val. Men hej, jag är en spelledare, inte en polis, gör vad ni vill.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
...men ölen var god.

Först måste vi hela Majk med fiskmagi (hoppas sidoeffekterna är gälar)

Sedan är det dags att angripa ormproblemet vid dess knopp.

5A
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jag vill bara tillägga att jag tycker att det här går väldigt bra, och att jag är väldigt stolt över vårt upplysta styre över det välsignade Rutland. Sannerligen, detta är den bästa av alla världar!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag vill bara tillägga att jag tycker att det här går väldigt bra, och att jag är väldigt stolt över vårt upplysta styre över det välsignade Rutland. Sannerligen, detta är den bästa av alla världar!
Jag håller med föregående talare, och vill tillägga att frankerna minschann inte har lika bra paschtej som vi här i Ruuutlaaand!!!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
@Majk min ärevördige furschte jag har ett simpelt förschlag..men så är jag ju bara en simpel rådgivare. Borde vi inte lanschera nån form av röda hattbonader med nån form av klämchäck text, schpontant nåt i schtil med Gör Rutland Bäscht igen.
För en mindre del av vinschten kan jag åta mig att ombesörga detta företag.
 
Last edited:
Top