Forumspel: Rutland

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Som ni säkert minns tyckte ni att det varma kryddade vin som ni blev serverad ur naveln från den fattiga men undersköna livegna bonddottern som jag gjort till min mätress och som garanterat älskar mig trots att jag hotade hennes familj med vräkning om hon inte släppte till kyska blivande nunnan som praktiserade som servitris vid mitt hov var utsökt. Ni är såklart välkommen på vinvisit igen, men eftersom kryddorna är slut och jag är en pilsk och svartsjuk gubbe som inte vill släppa henne ur sikte nunneaspiranten inte hittar till handelsboden på egen hand då hon kommer från en annan socken, så tror jag att den enklaste lösningen är att vi släpper iväg slavarna gigarbetarna på kryddjakt.

Att hacka sig inifrån och ut ett monsters gap låter som ett episkt dåd som man skulle kunna berätta bra historier om i många år. Kanske kan det bli början på en ny franchise som ytterligare ökar intäktsströmmarna till riket?

3C
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Exakt så ser den faktiskt ut! Har du sett den i en vision kanske innan du ritade den här sketchen?
Hur kunde du veta det? Jag hade precis mumsat på lite kaktussaft från vinland, och så bara kom det för mig!

Nä, nu skall jag gå och skära mig i tungan med den här fina kniven i vulkanglas. Det är väl så vi goda fiskatoliker gör?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 1 och C!

När någon seglar över till Vinland för att inspektera de nya gruvorna finner de att alla är döda. Folket från Rutland är hängda från snaror fästa i träden medan de Vinländska slavarna är halshuggna och deras huvuden är staplade i prydliga pyramider. Deras kroppar är spårlöst borta. Det finns inga tecken på en strid. Gruvan är igenfylld igen.

Den Frankiska Kejsaren har börjat samla trupper på gränsen till Rutland.

En lustig narr med flera komiska åkommor och/eller lyten besöker Rutland för att roa de rika, vackra och bildade.

Vad ska Fursten göra nu?

1: Starta krig med Frankerna innan de hinner anfalla först!

2: Försöka mäkla fred med Frankerna.

3: Fånga fler slavar och fortsätt gräva djupare i gruvan i Vinland!

4: Djup Prästen säger att om han får en stor mängd pengar kan han finansiera ett hemligt projekt som kommer gynna Rutland i längden. Ge honom pengarna!

5: Dräp Djup Prästen med det magiska svärdet! har sett hur det går när folk ber om pengar!

6: Håll en fest till narrens ära för att locka akademiker, alkemister och poeter till Rutland.

7: Koka narren i olja för att hindra moraliskt förfall hos adeln.


"Kamraternas sista intryck av Johan den Mäktige var lukten av glödgat järn och bränt människokött"

Hans högra hand, Matilda den Modige, en skicklig spejare, tar nu över och leder de sex fortfarande levande äventyrarna. Vad ska äventyrarna göra nu?

A: Försöka hacka av ormens huvud! Inget kan leva utan ett huvud!

B: Försöka rycka loss bestens vingar, tvinga den att slåss på marken där dess sort hör hemma.

C: Kasta sig in i monstrets gap IGEN för att hacka sig ut från insidan och döda varelsen där dess fjäll inte kan skydda den. Den skulle aldrig tro att någon skulle göra det en gång till!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
1A! Frankerna, lever de djäklarna fortfarande? Told you, 1 var lösningen! Huvvet av först på ormar och ålar.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Vår urfiende! Dags att tåga mot Aachen! Dags att bevattna Austrasiens ängder med frankerblod! Den ALLSMÄKTIGE är med oss! Hans gälar ger oss luft! Hans ansiktstentakler ger oss hopp! Hans utomvärldsliga onämnbarhet ger oss gnnnnngggh!

Vad gäller fjäderboan så säger logiken att om det inte funkade första gången så kommer det naturligtvis att funka andra gången.

1C
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Franken är en listig, lismande och på alla sätt vedervärdig filur. Glöm inte att kejsaren försökte förgifta er på det mest horribla sätt! Den enda musik han förtjänar att få höra är svärdets sång.

Flygande ormar låter lika orimligt som en fredsälskande frank. Av med vingarna säger jag!

P.S. Om Ers Nåd vill skicka inkallelseorder eller annan post till mig vill jag förvarna om att jag kommer att inspektera mina ägor i Yttre Hebriderna under de kommande månaderna och postbåten som går dit ut är tyvärr notoriskt opålitlig. D.S

1B
 
Last edited:

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
4C
”Om det inte funkade första gången så kommer det naturligtvis att funka andra gången” Leoniticus 2:48

Om hon klarar det så föreslår jag att hon adlas till Matilda den Mumsiga
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
P.S. Om Ers Nåd vill skicka inkallelseorder eller annan post till mig vill jag förvarna om att jag kommer att inspektera mina ägor i Yttre Hebriderna under de kommande månaderna och postbåten som går dit ut tyvärr är notoriskt opålitlig. D.S
Är du ute och avhyser torpare? Vad mysigt!

"What is best in life?" "To evict your crofters, see them driven before you and hear the lamentation of their sheep!"
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Jag hoppas verkligen att jag får dra mitt svärd och svinga den mot avskummen!
1B
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Är narrfan tillbaka!! Det är klart oroväckande med de där frankiska trupperna, men visst har välan han kejsarn sagt att det bara är en speciell militäroperation ergo ingen risk för krig. Så det viktiga först
7C
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
6C
Vi behöver de kunniga för att kunna ge igen på landets fiender, låt dem samlas och låt oss använda deras kunskaper!

Fungerar det inte första gången, så prova igen! Ingen minns en fegis!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde 1 och C! Igen!

Kriget med Frankerna är blodigt och jämt. Ingen vinner men ingen förlorar (förutom infanteriet och de civila). Vad ska Fursten göra nu?

1: Fortsätt kriget! Frankerna kommer kanske få slut på män och resurser att slösa först!

2: Skicka lönnmördare! Döda Kejsaren så slutar kriget.

3: Diplomati! Giftemål och handel borde kunna lösa detta.

4: Envig mellan Fursten och Kejsaren! Avsluta kriget utan att folket får lida. Ja, de kallar Kejsaren för mannen av järn och död, den levande liemannen och benkrossaren. Men han kanske inte är lika tuff som han låter eller ser ut att vara?


"Kamraternas sista intryck av Matilda den Modige var lukten av glödgat järn och bränt människokött"

Hennes högra hand, Zlatko Zlaradan, en ärligt talat ganska usel tjuv med en klumpfot, tar nu över och leder de fem fortfarande levande äventyrarna. Vad ska äventyrarna göra nu?

A: Försöka hacka av ormens huvud! Inget kan leva utan ett huvud!

B: Försöka rycka loss bestens vingar, tvinga den att slåss på marken där dess sort hör hemma.

C: Kasta sig in i monstrets gap IGEN för att hacka sig ut från insidan och döda varelsen där dess fjäll inte kan skydda den. Den skulle aldrig tro att någon skulle göra det en gång till!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Åhh så romantiskt med bröllop i dagarna tre 💘
Tråkigt med Matilda, men jag är rätt säker på att Zlatko klarar det.
3C
 
Last edited:
Top