Forumspel: Rutland

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag vill vänligt påpeka att jag röstade för att mörda trollkarlen med det magiska svärdet, ni valde att vara mjäkiga OCH SE VAR DET TOG ER!!!!

Jag vill också vänligt påpeka att det här är ett God45 spel med fantasyteama, och de som är ens vagt bekanta med honom vet ju vartåt det här barkar.

Alltså: 2B

Av med silkeshandskarna, när the going gets though the though gets bloodbathing, murderhobo pillaging!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Jag vill vänligt påpeka att jag röstade för att mörda trollkarlen med det magiska svärdet, ni valde att vara mjäkiga OCH SE VAR DET TOG ER!!!!

Jag vill också vänligt påpeka att det här är ett God45 spel med fantasyteama, och de som är ens vagt bekanta med honom vet ju vartåt det här barkar.

Alltså: 2B

Av med silkeshandskarna, när the going gets though the though gets bloodbathing, murderhobo pillaging!
Låter som om du vill bli ny furste?
Jag stödjer dig!
Mörda Fursten!
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Som rådsmedlem måste jag ändå trycka på att om med ont skall fördrivas. När det kommer till templet så vill jag utbrista Deus Vult, men jag tror kunskap är makt, så jag röstar 4C.

Vi kanske kan övertyga Äventyrarna att ge sig efter trollkarlen? Räcker nog att säga att han stulit något som äventyrarna ser som sitt...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde… 1

Biskopen tar Fursten med sig ner under havet till det andra Jerusalem. En enorm ruin av en stad, till synes byggd av änglar eller andra enorma varelser. Biskopen säger att staden kallas Ryleth, uppenbart arameiskt för Jerusalem. Här välsignas Fursten av ärkebiskopen Kathulhu. Fursten kan inte riktigt minnas hur ärkebiskopen såg ut, så nära var ärkebiskopen till Guds ljus. När Fursten kommer upp ur havet är han frisk, stark, längre och mer välbyggd än tidigare. Han har dessutom ett par gälar så han kan besöka nya Jerusalem igen för att vara närmare Jesus.

Fursten måste nu ersätta hov trollkarlen! Vem ska de anställa?

1: En ny trollkarl! Det gick väl ändå okej med den förra?

2: En alkemist. Mindre Satan men mer försök att göra bly till guld och faktisk vetenskap.

3: En klok gumma. Absolut inte en häxa! Men hon har vissa kopplingar till den mörka världen och… Okej, det är absolut en hednisk häxa.

4: En djup präst från Ryleth som har särskild kunskap skänkt från Jesus. Är också en fisk.


Ni valde… B!

Johan och hans kumpaner nedgör en trupp fruktansvärda ödlemän som hade slaktat en oförberedd grupp som djur. De har nu nått en del av templet där en guldstaty av en fruktansvärd avgud väntar. Statyn fyller även de modigaste med skräck. Vad ska de göra med den?

A: Ta upp statyn! Den är av GULD.

B: Förgör statyn, den är tydligt ond! Vem vet vad som kan hända om statyn når ytan?

C: Hacka upp statyn i bitar och ta sedan upp delarna. Det borde väl ändå vara säkert?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
ehh.....ok......det här blev inte så bra, att mitt bohag skickats till Rom ska på intet sätt tolkas som att jag tänker fly fältet. Och det är narren som har snott all pastej i hela riket, kom ihåg det om nån anklagar lilla mig!
Som en färdknäpp sveper jag väl ett sista krus av Brianden och lägger min röst på:
4 - de där fiskarna fick ju fart på Majk den gamle sjuklige pösmunken så hur illa kan det va?
b - du ska inga andra gudar have jämte mig

4b helt enkelt
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
ehh.....ok......det här blev inte så bra, att mitt bohag skickats till Rom ska på intet sätt tolkas som att jag tänker fly fältet. Och det är narren som har snott all pastej i hela riket, kom ihåg det om nån anklagar lilla mig!
Som en färdknäpp sveper jag väl ett sista krus av Brianden och lägger min röst på:
4 - de där fiskarna fick ju fart på Majk den gamle sjuklige pösmunken så hur illa kan det va?
b - du ska inga andra gudar have jämte mig

4b helt enkelt
Nej nej nej. Nej.
2 En alkemist är precis vad Rutland behöver, inte någon fiskpräst.
A ISIS-fasoner att slå sönder antika konstverk, statyn ska givetvis bärgas och placeras i Rutlands nationalmuseum.

2A givetvis
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Katullus är uppstånden!
Sjung det ut kring världen all.
Jord och himmel nu må renas.
Själva döden bragts på fall.
Se, han lever, se han lever
och han evigt leva skall
Se, han lever, se han lever
och han evigt leva skall

(Psalm 148)

Iä, Iä. Katullus ft'amen!


4B
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Titta på mina vackra vader, mitt smäktande sexpack och mina beundransvärda biceps!
Såklart ska vi ta hjälp från våra vänner i djupet.
4B
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
3A.

Det låter väl som en toppenkombo! Hednahäxa kan hjälpa oss att förstå exakt vilken typ av blodsoffer som behagar vår nya gud.
 
Top