Nekromanti Forumsjulöl - skjuta fram?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Idag ska vi ha julfest på jobbet, och det finns chans att jag avviker under kvällen för att träffa forumiter om det skulle vara så att folk tänker dra ihop något i kväll. Men har ni bestämt er för att bara köra den 21:a eller?
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Är det bara jag som är med i "nördöl"-gänget och noterar att de har samma kväll, samma ställe? Eller är det bara att jag inte fattar att Formusöl och Nördöl är samma sak?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Jag går ut och tar en öl med hugade kamrater nån gång 27 eller 28. Om nån är intresserad.

/magnus
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
MattiasLejbrink said:
Är det bara jag som är med i "nördöl"-gänget och noterar att de har samma kväll, samma ställe? Eller är det bara att jag inte fattar att Formusöl och Nördöl är samma sak?
ÄR det samma sak? Annars kanske vi borde göra gemensam … öh … sak.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
ojdå, nu blir det lite förvirrande, jag får försöka mig på lite ordning:

21e december: regulärt forumsöl. Det verkade vara konsensus bland de som svarade på startinlägget.
Mattias: Jag hade bett Olle att sprida detta bland de icke-forumiter som brukar komma - om det är det du menade med nördöl, så ja, det är samma sak.

14e december, aka ikväll: irregulärt ölande med Vitulv.
Jag kan tänka mig krypa ur mitt soffhörn en stund för det. Du får meddela när du är där.

27/28 december: irregulärt ölande med Magnus Seter.
Om det inte var ett skämt (men som alla vet förstår inte tyskar sådant) är jag på. Detaljer följer senare antar jag, men jag tror det kan motverka förvirringen om det blir i en extra tråd?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Vitulv said:
Idag ska vi ha julfest på jobbet, och det finns chans att jag avviker under kvällen för att träffa forumiter om det skulle vara så att folk tänker dra ihop något i kväll. Men har ni bestämt er för att bara köra den 21:a eller?
Har också julfestligheter med jobbet och skulle kunna tänka mig ett besök på BA senare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
gizmo said:
27/28 december: irregulärt ölande med Magnus Seter.
Om det inte var ett skämt (men som alla vet förstår inte tyskar sådant) är jag på. Detaljer följer senare antar jag, men jag tror det kan motverka förvirringen om det blir i en extra tråd?
Detaljer följer senare! I egen tråd, I promise!

:gremgrin:

(jag är borta 21:a, så jag måste ju kompensera min frånvaro)

/Magnus
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
gizmo said:
ojdå, nu blir det lite förvirrande, jag får försöka mig på lite ordning:

21e december: regulärt forumsöl. Det verkade vara konsensus bland de som svarade på startinlägget.
Mattias: Jag hade bett Olle att sprida detta bland de icke-forumiter som brukar komma - om det är det du menade med nördöl, så ja, det är samma sak.
Nej alltså Nördöl är en egen företeelse och de har Lo And Behold valt 21 december 18:00 BA Folkungagatan.

Men för att citera Magnus Edlund: "Om det är samma tid och plats så kommer det ju bli awesome. ULTRAMEGANÖRDÖL!" :gremsmile:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Dante said:
MattiasLejbrink said:
Är det bara jag som är med i "nördöl"-gänget och noterar att de har samma kväll, samma ställe? Eller är det bara att jag inte fattar att Formusöl och Nördöl är samma sak?
ÄR det samma sak? Annars kanske vi borde göra gemensam … öh … sak.
Jag tänker mig att det kommer att bli som i filmen The Warriors. Olika gäng som kämpar om territorium :gremsmile:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
MattiasLejbrink said:
Men för att citera Magnus Edlund: "Om det är samma tid och plats så kommer det ju bli awesome. ULTRAMEGANÖRDÖL!" :gremsmile:
Biblioteket på BA var ju redan bokat. Av en kille som heter Anders. Nu inställer sig hopp hos mig att det kanske var ni?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
gizmo said:
14e december, aka ikväll: irregulärt ölande med Vitulv.
Jag kan tänka mig krypa ur mitt soffhörn en stund för det. Du får meddela när du är där.
Högst irreguljärt med mig, och beroende på om jag avviker från julfesten eller inte. Jag kommer att uppdatera här isf.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
MattiasLejbrink said:
chrull said:
Vilka är det som kör nördölen? mer info?
Anna bla. Och du, trodde jag :gremtongue:
tisdagsölen kör anna mfl, jag är inte inblandad. Och går heller inte dit längre (prioriterar annat på tisdagar).

Men ska tisdagsölarna öla på BA om en vecka?
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
chrull said:
MattiasLejbrink said:
chrull said:
Vilka är det som kör nördölen? mer info?
Anna bla. Och du, trodde jag :gremtongue:
tisdagsölen kör anna mfl, jag är inte inblandad. Och går heller inte dit längre (prioriterar annat på tisdagar).

Men ska tisdagsölarna öla på BA om en vecka?
Tisdagsöl = nördöl. Och, ja - samma tid och plats.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Shit, det här var ju jobbigt. Att riskera att öka med *fel* nördar!

Det här kan jag nog inte hantera...
 
Top