Nekromanti Forumsbaserat varulvs/maffiaspel

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Kris i Superdemokratiska Republiken Bästerland (SRB)!
Den första maj började revolutionen, folket hade äntligen fått nog av att äta sina mögliga brödbitar och reste sig upp i kamp mot eliten som styrde med järnhand.
I ett slott utanför SRBs huvudstad Wunderburg samlades ni, toppskiktet i rikets styre, för att i säkerhet kunna smida era planer och slå ned upproret.
Dörrarna låstes och vakterna fick order om att inte öppna dörrarna för någon förrän kusten var klar.
Vad ni inte visste då var att några lönnmördare från motståndsrörelsens sleeper-agenter och elitsoldater Ulvbrigaden hade lyckats ta sig in ibland er innan upproret hade sin början.

Kort efter att alla ingångar förseglades hittades det första liket.
Ni är isolerade och ert enda alternativ är att själva sålla agnarna från vetet.

Kan ni döda av alla förrädiska Ulvar innan ni själva faller?


Det vankas varulvsspel i början av maj!
Vet du inte vad det är så gör det absolut ingenting, du kan vara med ändå utan problem.
En kortfattad beskrivning av vad varulvsspel är hittar du här:
https://www.rollspel.nu/threads/718...iv varje runda (som varar i ungefär 3 dagar).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Det är jätteroligt! Klart ni ska vara med! Man får ljuga för varandra! Man får anklaga andra för lögner! Man får tänka och klura!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Jag är intresserad, måste dock brasklappa med att jag letar lite efter ett nytt jobb så jag kan ha lite ont om tid i skarven om den skulle komma där.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
En helt annan sak:

https://www.rollspel.nu/threads/74423 OMG!(?)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Skriver här också för säkerhets skull om någon varit här och kikat men inte hinner bestämma sig tills på onsdag:
Om jag inte har minst 9 spelare så skjuter jag fram deadline för anmälan något till på fredag :)
 
Top