Nekromanti Forumsöl på BA 21 september

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Draugen said:
Om man vill närvara på en av dessa bisarra forumsöl, finns det någon som kan tänkas inhysa en för övernattning?
Jag har en trevlig källare... lite som Fritzl. Hade gärna gjort det om jag hade haft plats.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Det går att prata om. Beror på när. Tänker du nu akut imorgon eller var det en mer allmän fråga?
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
är det aldrig några forumsöl på framsidan av landet, Göttlaborg?

Jag känner mig fantastiskt diskriminerad!
 

Birger King

Veteran
Joined
13 Sep 2012
Messages
14
Location
Stockholm
anth said:
- Storuggla kommer att spelleda den japanska utgåvan av Mentzers Dungeons & Dragons och samtidigt förklara skillnaden mellan engelska och japanska rollspel.
Det här låter kul. Vad behöver man göra för att få dyka upp på forumsöl?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Man behöver bege sig ut på en lång och svår resa till Bishops Arms på Folkungagatan. Det är en lång och svår resa som troligen innefattar tunnelbana eller pendeltåg, och du kanske till och med kommer behöva åka buss! Men klarar du av det, då har du gjort dig förtjänt av att få vara med på Rollspel.nus forumsöl!

Übereil
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Wilhelmina said:
Då ska jag försöka pallra mig dit.
Vi kan väl fylla på med att vi sitter i nedervåningen, till vänster bakom baren i det sk. biblioteket.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
markuslinderum said:
är det aldrig några forumsöl på framsidan av landet, Göttlaborg?

Jag känner mig fantastiskt diskriminerad!
En forumöl är inget som bara händer av sig själv – det är något man anordnar.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Storuggla said:
"Storuggla kommer att spelleda den japanska utgåvan av Mentzers Dungeons & Dragons och samtidigt förklara skillnaden mellan engelska och japanska rollspel."

Alver har större och floppigare öron, monstren har större och vattnigare ögon och alla vapen är tre gånger större samtidigt som rustningarna är tre gånger mindre. För övrigt har jag semester då, så jag kommer närvara.


Storuggla, om ingen stjäl alla mina byxor
Och för alla er som inte var uppe och läste skriklådan inatt kan jag berätta att Storuggla kokat ihop ett jättehäftigt äventyr som bland annat ska innehålla:
- En eldsprutande jättesköldpadda.
- En radioaktiv jätteödla.
- En jättemal som sprutar silkesnät och andas gula giftmoln.
- En trehövad drake.

Reglerna blir givetvis Rules Cyclopedia, Ugglos favoritversion - och Arfert kommer att sitta som CO-DM.
Så här ser böckerna ut.

Eksem har redan meddelat att han kommer att bojkotta forumet i flera timma i protest över att han inte kan vara med och spela.

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Nej mina vänner och fiender samt ankor.
Jag har fått förhinder, så jag kommer ej kunna komma men det borde inte folk bli allt för ledsna över.

Lag hoppas att anth ser till att sköta saker som det brukas samt att en lagom mängd häxor brinner under ölen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Lag hoppas att anth ser till att sköta saker som det brukas samt att en lagom mängd häxor brinner under ölen.
Jag lovar.
Inte för mycket.
Och inte för lite.
Utan en precis lagom mängd häxor kommer att brinna.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
[/quote]
En forumöl är inget som bara händer av sig själv – det är något man anordnar. [/quote]

Öh, ja, det förstår jag gott. Glömde du en smiley eller nåt i ditt inlägg? :gremgrin:

Jag förtydligar: Är det aldrig någon som anordnar några forumsöl på framsidan av landet, Göttlaborg?

Om inte så är jag nämligen intresserad av att själv anordna en här nere i sillstryparlandet, om intresse finnes såklart.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Fel citatet beror på att du har med en / i första "/quote" och inte "quote".
Och vad jag vet så ordnas det bara pub engång per år i götet och det är Gothcon puben.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Även om flera av våra stammisar saknades kom det en hel del personer: anth, Übereil, Möller, Hakanlo, Jarl, Korpen, Storuggla, Minne, Wilhelmina, Magnus Seter, Erik Ny, gizmo, Gardener, Gardeners minion.

Som vanligt diskuterades allt och inget - bl.a. hade vi en djupt filosofisk diskussion om vad som händer med PM när alla tagit bort sig själva - lite grann åt Om ett träd faller i skogen...och ingen finns i närheten som kan höra det...låter det då?

Dessutom öppnade Spelbar en lite filial: vi hann med klassiker som "Win, Lose, or Banana!", "Cthulhu Dice", KOBA, "Carcassone Dice". Och ett väldigt konstigt spel som hette Alchemy(?) - nåja, det konstiga bestod mest i att ingen kunde reglerna - men det hindrade inte oss från att spela! :gremsmile:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Och vi fick lära oss att man kan gladeligen skämta om SD, men absolut inte om kanelbullar :gremsmile:
 
Top