Nekromanti Forumsöl(?) i Linköping 23/9

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
OK, med referens till den här tråden så verkar vi ha bestämt att ha någon slags rajraj här i Linköping nu på lördag, och jag tänkte det kan vara bra att skriva en ny tråd så folk faktiskt får upp ögonen.

Ni som inte dykt upp på tidigare tillställningar och presenterat er är härmed instruerade att inställa sig.

Standardalternativ #1a är väl att vi förfestar (slöspelar något kort/brädspel något eller så) i Ryd anting här eller hos herrerna walium & Yassilus, och när det börjar kännas dags vandrar vidare till Herrgårn. (Det torde finnas tillräckligt många studenter i sällskapet för att kunna gästa in eventuella icke-studenter.) Det är väl egentligen öppet även för andra förslag men då får någon ta initiativ och komma med något konkret. :)

Återstår att bestämma mer exakt tid & plats.

Åsikter?
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Gärna tidigt

Jag ska bort på kvällen, men jag tycker samtidigt att det vore kul att ses. Ju tidigare, desto bättre för min del allstå. Jag föreslår klockan 1500.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Jag föreslår att vi är hos walium och Yassilus. I annat fall lär vi inte kunna få med oss walium ut eftersom han kommer hem trött efter en dag på bokmässan. Och det måste vi ju. :gremgrin:


/Dimfrost
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Återstår att bestämma mer exakt tid & plats.
Jag jobbar till klockan 16, men efter det dyker jag upp oavsett vilken plats vi väljer.

/tobias
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Baserat på svaren så här långt kan vi ju helt enkelt börja våldgästa där framåt 1600 eller så, börja med att spela något spel och sen får det bli som det blir.

(För min del handlar det om att traska två hus bort, vilket inte är så betungande...)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vagt delförslag

Jag kommer att vara hemma hela dagen, så vitt jag vet, så om vi ska vara här kan ni få dyka upp när ni vill, exempelvis 15 och senare. Jag själv lär vara relativt nykter och är tveksam till om jag ska följa med vidare ut, men det är sådant som märks. Jag ställer däremot mer än gärna upp på att spela lite spel fram tills dess att folk ska börja supa skallen i bitar (och även efteråt förstås, då kanske jag har en chans att vinna). :gremsmile:
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,058
Location
Linköping
Jag skulle gärna kommit men jag är på Bok- & biblioteksmässan men kanske nästa gång...
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,058
Location
Linköping
Re: Det är walium också...

Ni får gnälla på planerarna av arrangemanget som spred ut seminarierna med anknytning till antiken över mässans alla fyra dagar ;-)
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
jag ska ha korridorsfest här hemma och är bjuden på korridorsfest i ryd. Så en tredje boll i luften hinner jag tyvärr inte med.

Nästa gång kanske, ha det skoj dock! :gremsmile: ses kanske på HG på kvällen.

\Marcus som önskar han var 3st.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Det håller alltså på att förvandlas från festkväll till speleftermiddag? Förra gången gick vi ju inte ut alls. Eftersom jag kommer dyka upp runt klockan 19 snarare än 15 (till Yaslium då verkar det som?) så vore det kul att veta om jag möts av nyktra personer som tävlar om vem som kan tycka om Carcassonne mest eller fulla personer som tävlar i att garva högst åt absurda Once Upon A Time-stories. :gremgrin:

Funkar Mecenatkort + leg. för att komma in på studentställen förresten? Orkar inte ta mig till zenit och uppgradera studentkortet nu. Annars blir jag gäst.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Om du var student förra terminen gäller det gamla LiU-kortet fortfarande (jag kollade just, för jag har inte heller orkat uppdatera det. Däremot orkar jag nog göra det imorgon eller på torsdag eller så).

Jag vet heller inte hur nykter jag kommer att vara. En förutsättning för att jag inte är komplett nykter är att jag orkar åka förbi systemet någon lämplig dag, vilket tycks innebära lördag.


/Dimfrost
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Eftersom jag kommer dyka upp runt klockan 19 snarare än 15 (till Yaslium då verkar det som?) så vore det kul att veta om jag möts av nyktra personer som tävlar om vem som kan tycka om Carcassonne mest eller fulla personer som tävlar i att garva högst åt absurda Once Upon A Time-stories.

Tja, "runt 19" är ju inte direkt en för sen tid att börja dricka, som jag ser det; snarare rätt lagom. Åtm min fysik klarar inte att hålla upp lagom mysberusning från 15 till in på natten (längre). :)

Funkar Mecenatkort + leg. för att komma in på studentställen förresten?

Har ingen koll, men skulle chansa på "nej".
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Jag tänkte i vilket fall gå på systemet på torsdag om du (eller någon) behöver langning (inom rimliga gränser).
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Schysst! Då måste jag bara bestämma mig för vad jag ska ha också. Jag hör av mig. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag ska ha korridorsfest jag med (läste att en någon annan också skulle ha det). Men vi ska dra vidare till HG på kvällen. Så man kanske ser er där!

- Jocke, som egentligen inte vet hur någon ser ut.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Vi känner igen dig...

Jag visste att ni skulle lyckas klura ut ett sätt! Men om inte annars så vet jag ju nästan hur ni ser ut. Har ju sett lite konventsbilder Johan K har tagit (tack Johan!). Så om jag ser er knackar jag er på axeln eller nåt.

- Jocke, fast utan näbb!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Vi känner igen dig...

Har ju sett lite konventsbilder Johan K har tagit (tack Johan!). Så om jag ser er knackar jag er på axeln eller nåt.
Var så lite så..
Nån dag skall jag fånga dig på foto på nått konvent åxå.. :gremtongue:

/ Johan K, konventspapaprazzi... :gremsmirk:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Vi känner igen dig...[OT]

Skulle varit på GothCon i år, fast ingen i min spelgrupp ville följa med och jag vågade inte åka ensam. Sen så spolades SSK på grund av ett efterlängtat spelmöte. Men nästa konvent i närheten skall gladeligen besökas, hoppas jag.

- Jocke, trött student.
 
Top