Nekromanti FORUMSÖL!!! STHLM, Bishops, 23 okt

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Kvällens tema är subtila belöningsmekanismer. Öl med måttlig men oblyg humlekaraktär kommer att avnjutas och rollspelsvisdom kommer att flöda. ALLA kommer att vara där (med undantag för diverse F.A.T.A.L.-spelare).
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Owlbearpig;n125066 said:
ALLA kommer att vara där (med undantag för diverse F.A.T.A.L.-spelare).
Nja, Dalai Lama sa faktiskt bara att han "kanske kommer", och Secret Service har inte fått tillstånd att svetsa igen brunnslocken på Folkungagatan utanför, så det är ännu ovisst om Hillary Clinton kommer att kunna titta förbi.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Sapient;n125076 said:
Nja, Dalai Lama sa faktiskt bara att han "kanske kommer", och Secret Service har inte fått tillstånd att svetsa igen brunnslocken på Folkungagatan utanför, så det är ännu ovisst om Hillary Clinton kommer att kunna titta förbi.
I morgon vet vi om Dalai och Hillary spelar F.A.T.A.L.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
kloptok;n125074 said:
Jag dyker upp. Vad får jag för belöning för det?

Jag utlovar sju stycken UNIKA så kallade "underlägg", hantverksmässigt tillverkade av blinda munkar som tuggar träfiber i sex månader innan de stöper papper av det, sedan handmålas de i grälla färger av sinnessjuka belgare med hjälp av handgjorda penslar av svinborst (ibland med grisarna kvar) till utseenden som vagt påminner om ölflaskeetiketter.

Dessa fantastiska rariteter säljs bara vart fjärde skottår (!) för att samla in pengar till offren för Krakatoas utbrott. (Hittills har $370 dollar samlats in. Målet är $144 000 - fyra dollar per dödad. Fyra dollar var ganska mycket pengar för fattiga indonesier 1883...)

Den ende ägaren av något liknande i Sverige, fram tills nu, är Leif "Loket" Olsson, som efter en deal med TV4 1998 fick ut hela sin ersättning i sådana.

Pigmenten som används vid målningen kommer från brända fågelfjädrar, från olika utrotningshotade arter. (Ja, de _var_ inte utrotningshotade från början, men det finns så många sinnessjuka belgare...) När ett ölunderlägg är färdigmålat, har tre eller fyra arter försvunnit från jordens yta. Det gör att hur någon än försöker, så kan aldrig någonsin ett likadant underlägg skapas.

De kan råka vara intill förväxling lika samma billiga papp-produkter som finns i baren, men det är i så fall ett rent sammanträffande.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
jag kommer nog. runt halv 8 kanske. går alla innan dess får ni gärna lämna en varning här.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag har snart trycklämning på årets nördjulklapp så jag har inte lov att ha något roligt alls innan dess.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Dante;n125214 said:
Jag har snart trycklämning på årets nördjulklapp så jag har inte lov att ha något roligt alls innan dess.
I så fall är det din plikt att skicka någon annan som kan ha roligt åt dig. Jag har hört att det är så det går till.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag kommer mellan 18 och 19 beroende på om jag äter på BA eller någon annanstans. Notera att det faktum att jag skriver detta innebär att jag inte kommer dyka upp kl 18 oavsett var jag äter. Så funkar jag.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n125258 said:
I så fall är det din plikt att skicka någon annan som kan ha roligt åt dig. Jag har hört att det är så det går till.

Lag (SFS 2007:144) om ställföreträdare vid gemenskapsaktiviteter

§1 Den lag äger tillämplighet på trevliga personer som anmodats att delta i gemensamhetsaktivitet.

Med trevliga personer i första stycket ska förstås individer som minst förmår gå upprätt och tala samtidigt och kan öppna munnen utan att förolämpa omgivningen. För grottmänniskor och personer med bristande personlig hygien är lagen tillämplig endast om sådan inbjudan att delta riktats till dem personligen och upprepats efter första försöket att avböja närvaro.

§2 Med gemenskapsaktiviteter menas sådana sociala sammankomster med vilka en förening eller annan sammanslutning av personer skapar och fördjupar sina gemensamma mål och relationer.

Bestämmelser om danstillställning finns i Lag 1972:36 om danstillstånd.

§3 Den medlem i sådan sammanslutning som avses i §2 första stycket, som ej kan närvara vid anmodad tillställning ska se till att i sitt ställe skicka en ställföreträdare med minst sådan rolighet och ölintresse som sig själv.
(Lag 2009:314)

§4 Vid särskilt ömmande omständigheter äger person som anges i §1, första stycket, att strunta i att skicka en ställföreträdare men måste då vid senare tillfälle bjuda samtliga på minst en öl.
(För exempel på särskilt ömmande omständigheterna, se författningskommentarerna, SOU 2005:199, kap 6, sid 317-321.)

§5 Vid studentsammankomster kan istället för öl serveras punch.

§6 Övergångsbestämmelser

Denna lag träder i kraft 1 juli 2007, om ej annat anges nedan.

I de fall då denna lag tillämpas, gäller inte bestämmelserna i SFS 1804:14 Öfver Ung Mans Sociala Samvaro i Glädje ocg Gamman

Direktiv EG/1999/23/T6 från Europeiska Gemenskaperna har inarbetats i denna lag.
 
Top