Nekromanti Forumräv eller www.rollspel.nu-räv?

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det slog mig precis, när det blev en möjlighet att kommentera material från framsidan direkt därifrån så var det väl inte bara jag som blev lite "störd" på små korta kommentarer av bland annat seriestripparna. Jag har nu, tack vare att jag sett mer på www.rollspel.nu som helhet än bara forumen, accepterat att det faktiskt kan få vara på det viset.

Man kan säga att jag gått från forumräv till www.rollspel.nu-räv då jag oftast spanar in nya artiklar, nyheter och notiser innan jag klickar mig vidare till webbforum, hur är det för er andra som känner att rollspel.nu är en del av vardagen, är ni forumrävar eller www.rollspel.nu-rävar?

Till alla som "bara" hänger på forumen, öppna ögonen, www.rollspel.nu är så mycket mer än bara en diskussionsplats.

/Seinet Wintermute - Producerar inlägg som bara den idag
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, jag måste nog säga att jag åxå blivit en www.rolspel.nu-räv... Eller ja, har nog alltid kollat upp på vad som finns här på sidan faktiskt & det dagligen... Tack vare den här sidan så har man ju hittat till mångt fler olika sidor som jag gillar än vad man skulle gjort annars...
En annan kul & mycket trevlig spinn off-grej är ju #rpgonline på IRCnet & vråålrutan, där finns ju en hel drös med folk som man mer eler mindre alltid kan snacka & ha trevligt med utanför forumet.

/ Johan K, lagom trött just nu..
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Forumräv!

Jag är ledsen, men jag är i nittionio fall av hundra helt ointresserad av vad som finns på framsidan.

:gremsmirk: :gremcrazy: :gremsuck:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Forumsräv...

...förutom när julkalendern pågår såklart.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jag med

Det är klart att jag tittar på det andra då och då, eftersom det dyker upp när jag skriver in "www.rollspel.nu", men jag spenderar förmodligen åtminstone hundra gånger så mycket tid på forumet som på övriga sidan.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Jag med

Självklart tillbringar man mer tid vid forumen än på startsidan, det händer ju mer på forumen.

För att utveckla det hela, vad är det som saknas på förstasidan som gör att folk inte tillbringar fler minuter där, är det några som sitter och ugglar vid andra rollspelssidor för att få fler nyheter eller räcker det med det som man kan hitta här?

/Seinet Wintermute - Funderar på ifall han skall sova inatt eller ej
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Forumräv

I stort sett tittar jag bara på framsidan när jag skickar in nyhetstips. :gremlaugh:

M.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Re: Jag med

I mitt fall tror jag snarare att det beror på att jag inte är så intresserad av nyheter. Dessutom så gäller ju många nyheter och artiklar sådant man inte alls är intresserad av. Kanske att det skulle vara mer intressant om det fanns mer allmängiltigt material, om man nu kan säga så. Mer material skulle givetvis vara bra också. Jag kommer själv bidra med en krönika om vår Trudvangkampanj inom kort!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Jag med

För att utveckla det hela, vad är det som saknas på förstasidan som gör att folk inte tillbringar fler minuter där, är det några som sitter och ugglar vid andra rollspelssidor för att få fler nyheter eller räcker det med det som man kan hitta här?
För mig så är det helt enkelt så att jag lämnat den fasen då man vill ha spelen färdigserverade. Jag är inte speciellt intresserad av färdiga köpspel längre, så mycket lite av nyheterna är intressanta för mig.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Forumräv

Fast och andra sidan så är det ju du som skickar in flest nyheter så du vet ju oftast vad de nya nyheterna handlar om. Jag kommer ihåg när jag fortfarande var redaktör att när jag gick in och skulle godkänna nya inskickade nyheter och notiser så var minst 50% inskickade av dig. Fortsätt med det goda arbetet, förse rollspelssverige med nyheter :gremsmile:

/Seinet Wintermute - Den här semestern har gjort mig till en slacker
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Forumsräv... sorry

Är likt andra talare (skrivare?) inte så intresserad av nyheter. Och det lilla jag är intresserad av ploppar upp på EN World.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Jag har faktiskt gått den motsatta vägen. I början så gick jag genom www innan jag gick vidare till forumet. Men när jag insåg hur mycket brus det är på www-biten så ändrade jag helt sonika min genväg så jag hamnar direkt på forumet. Nu kikar jag på web-sidan någon gång om året, i januari för att se vad det var för saker i adventskalendern.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Främst Forumräv

Men jag passar förbi förstasidan varje gång jag loggar in och brukar läsa åtminstone nyheterna någorlunda regelbundet. På sistone har jag även snokat igenom några av de många olika artiklar som sidan faktiskt rymmer. Dock har jag ännu aldrig läst en enda novell.

Jag håller för övrigt med om att wrnu är och borde vara en generell rollspelsresurs och inte bara ett antal forum.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Jag med

En hel del funktioner är krångliga att komma åt, ex: monsterslakt om det ens finns kvar, var länge sen jag kollade. Sen som Snigel sa, mer matrial skulle vara kul
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Själv tycker jag att icke-forumdelen av rollspel.nu bara blivit bättre och bättre... men trots det så klickar man snabbt in sig på forumen...

Ofta kan det kanske bero på att man har en diskussion som pågår någonstanns på forumet och man vill se om några svarat undertiden man var på lektion/sov/åt/krashade webbläsaren......
 
Top