Nekromanti Forumliga i Blood Bowl?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Jag vågar uttrycka ett svagt intresse. Jag är redan registrerad och har spelat ett par matcher, så varför inte göra det mot nya människor.

Att spela Blood Bowl på datorn är faktiskt behagligare än att göra det på ett bräde, eftersom man slipper en massa jobbiga beräkningar, och eftersom man slipper skämmas för att man inte har några figurer som ser ut som det lag man vill spela.

Jag spelar oftast människor om det är någon som undrar. Mina experiment med andra lag brukar sluta halvbra.

/tobias
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
"Jag är redan registrerad och har spelat ett par matcher, så varför inte göra det mot nya människor."
För att nu får du chansen att trycka ner det i halsen på forumiter. Det är alltid roligare att spela mot människor man känner (även om man lär sig mer om man spelar mot varierat folk). Som den där forumiten jag mötte som jag mötte som gav sig efter andra rundan mot mina gobbos. Honom kommer jag för alltid ha en hållhake på. Dessutom är vissa pissiga och börjar gnälla om man har någon dödlig spelare. "Buhuu, jag vill inte spela mot dina goblins för en har Dirty Player och ... *whine, whine*". Det slipper man förhoppningsvis i en liga. Jag vet inte på vilket sätt vi hade tänkt att spela.

Jag tänker dock inte installera java förrän jag ominstallerat datorn.

/Han som bestämde sig för att ominstallera datorn i mars

PS. Jag är egentligen en jättesnäll spelare. Egentligen. DS.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Sure. Jag har iofs inte spelat så mycket än, bara en match med mina Skavens mot ett Chaos-lag. (Knuff, PIIIP, AAJ, *kross* ungefär. :gremgrin:)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Jag har nu inte spelat på fumbbl på ett ganska bra tag (år? fanken, verkar inte finnas datum i matchstatistiken), men främst för att jag inte orkar spela mot slumpmässiga främlingar. Blir det lite wrnu-matcher då och då får jag väl ta och spela en match då och då. :)

Förmodligen som skaven, given att det är den ras jag har mest kul med—och ja, även mot bashiga motståndare. Visst är det kul att bli krossad till en tunn, röd sörja? :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Gobbos for teh winn!

"Jag tänker dock inte installera java förrän jag ominstallerat datorn."
Ok, jag kunde inte hålla mig. Installerade java och testkörde en match mot mig själv. Nu väntar jag bara på att någon ska ta tag i saker och ting. :gremsmile: För jag vet att Linköpingsbor knappast gör något sådant.

/Han som gör en filuring och copypastar så att han kan säga att det "du behöver är tillgång till irc, java installerat och regelboken"
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Gobbos for teh winn!

För jag vet att Linköpingsbor knappast gör något sådant.

Japp, jag sitter här glatt och väntar på att någon annan ska ta tag i saker. :)

Men för all del, din räkel, utmana! :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Jag är la också på minsann... Har ju ett gammalt konto där och när jag nu loggar in ser jag ju att vi gjorde en liten wrnu-grupp en gång i tiden men... det var ju ett tag sen. ^^ Men som sagt! Bara att man petar ihop ett fräscht lag säg!
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Gobbos for teh winn!

Fast ännu bättre blir det ju givetvis om man använder skype eller något annat voice-over-ip-tjohej. VASL har fått mig att inse hur mycket roligare det är att kunna snacka skitsnack med sin motståndare ordentlig under ett parti.

Vafan, efter allt detta prat blir jag ju faktiskt sugen på att spela bloodbowl igen. :)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
För att förtydliga mitt tidigare svar—jag är inte speciellt intresserad av en formell liga med organiserade matschscheman osv; däremot att ha en grupp där vi kan ha lag och spela inbördes matcher i mån av tid och lust skulle kunna vara skoj.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Är den gamla wrnu-gruppen något vi kan använda oss av igen? Jag har aldrig spelat i fumbll, så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Jag ska försöka ta tag i det i helgen och se om jag kan få ihop något.
Goda råd tas tacksamt emot. :gremtongue:

/Mattias
 
Top