Nekromanti Forumitrollspel

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Jag tänkte det kunde vara bra att ha en lista över de rollspel och moduler som forumiter skrivit. Fyll gärna på med information om fler spel (och vilka forumiter som gjort dem) så uppdaterar jag listan allt eftersom.

Just nu är det en WIP och jag tänkte sen lägga till information som länkar till produkterna såväl som med information var man kan köpa dem.

Edit: Det ska alltså vara spel som användaren har haft huvudansvaret för - inte bara bidragit till. Spelen ska också vara släppta och finnas tillgängliga (jag tänker mig att det går kategorisera tryckta och PDF-rollspel i två olik kategorier, så lista gärna även gratis rollspelen så skapar jag en egen kategori för dem)
Jag kommer även fixa till formatering över inlägget då det börjar bli klart.

Edit 2: Jag har uppdaterat en massa rollspel på listan. En del fel kan ha slinkit igenom (t.ex. är jag osäker på vem som skrev Vägar - jag tror huvudkonstruktör var Snigel, men jag är inte säker. Har folk boken får de gärna kolla upp det).

Edit 3: Alltså, jag lämnar översatta spel därhän så länge. Det ska vara spel som är skrivna och skapade av svenskar. Jag lämnar även därhän saker som spelledarskärmar, rollformulär och liknande för enkelhetens skull. I ett senare läge kan det kompleteras med sådana.

Anders & Tove
Western 3

Arfert
Saga (med Pixie)

Arvid MC
Berättelser från staden

Brunalven
Drakar och Demoner: Trudvang (med theodåre)
Trudvangs Äventyrare (supplement till DoD:T)
Vastermark (supplement till DoD:T)
Lex Libris (Götterdämerung)
Codex Persona (Götterdämerung)
Sub Rosa (supplement till Götterdämerung)
Mittland (supplement till DoD:6R)

Den Upplyste Despoten
Noir

Dimfrost
Haragada (tillsammans med walium)
Sju små spel
Terone

Fallen_Publishing
Operation: Fallen Reich
Livsbrädet

Fiktionslek
Oktoberlandet

Genesis
Det sjätte inseglet
Oskrivna blad

Gurgeh
Sju små spel
Supergänget/Supercrew

Han
Matiné
Rollpersonhäfte - till Matiné

Harold
Version Noll

Illern
Terra Draconis

Jarre
Classified Information

kosta
Mahanjis väktare - modul till Coriolis

krank
Evolutionens barn
Null State

Krille
Aki
Lemuria (med Mekanurg)
Skymningshem: Andra imperiet
Vägar - modul till Skymningshem: Andra imperiet
Västmark

Martin Ackerfors
Nostalgi (med Snigel)

Mekanurg
Abyssos - modul till Gondica
Bestiarium - modul till Gondica
Gondica
Lemuria (med Krille)

Samlat från Wikipedia:
Drakar och Demoner Expert - expansion till Drakar och Demoner
Drakar och Demoner Gigant - expansion till Drakar och Demoner
Monsterboken - bok till Drakar och Demoner
Monsterboken 2 - bok till Drakar och Demoner
Torshem - äventyr till Drakar och Demoner
Mutant 2 - expansion till Mutant
Efter Ragnarök - expansion till Mutant
Encyclopedia Digoni - expansion till Khelaatar
Wastelands

Gorgoroth - skrivit till I.C.E. (Till vilket rollspel?)
The Kin-strife - skrivit till I.C.E. (Till vilket rollspel?)
Southern Gondor - skrivit till I.C.E. (Till vilket rollspel?)
Cyber Europe - skrivit till I.C.E. (Till vilket rollspel?)

Viking
Norden - bok till Viking
Västerled - äventyr (?) till Viking
Jarl Eriks Arv - äventyr (?) till Viking

Ansgar - rollspel som utgavs av Västerås Stift

Kashmir's Forgotten Guardians - Utgivet av Försvarets internationella centrum (SWEDINT) (någon som har koll på vad det är?)

Myling
En Garde! III

Måns
Ulvriket

Pixie
Saga (med Arfert)

Robert Jonsson
Bortom: Lögnens slöja
Bortom: Visioner och fantasier - modul till Lögnens slöja
Leka med elden
Lancea Longini - En Garde!-äventyr
Barnarov - En Garde!-äventyr

Snigel
Magneter och Mirakel
Nostalgi (med Martin Ackerfors)
Tornet mot Stjärnorna - modul till Skymningshem: Andra imperiet

Terje
Sägen
Tellus

theodåre
Drakar och Demoner 6
Drakar och Demoner: Trudvang (med Brunalven)

Tomas HV Mörkrid
Fabula

walium
Haragada (tillsammans med Dimfrost)

Wilper
Höstdimma
Medan världen går under/While the World Ends

Produkter som jag söker användarnamn för konstruktörer för:

Noctum (Mischa Thomas skrev det, men jag vet inte användarnamnet)
Draugen tror att Brunalven har skrivit Götterdämmerung. Kan någon konfirmera?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Sådär. Då var en första uppdatering färdig. Skriv gärna mer i forumet så jag kan ta tag i det då Dante eller Svarte faraonen ser till att ändringstiden förlängs så jag kan lägga till det.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
  • DoD:T
  • Trudvangs Äventyrare (supplement till DoD:T)
  • Vastermark (supplement till DoD:T)
  • Lex Libris (Götterdämerung)
  • Codex Persona (Götterdämerung)
  • Sub Rosa (supplement till Götterdämerung)
  • Mittland (supplement till DoD:6R)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Sådär. Då var det ditlagt. Fler förslag från folk mottas givetvis gladeligen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg har förövrigt tillskrivits konstruktion och huvudansvaret för Drakar & Demoner Expert, Drakar & Demoner Gigant och Wastelands. Antar att han är konstruktören och huvudansvarig för samtliga produkter på den här listan. Kan dock inte säga mer om detta än de jag själv nämnt ovan, vilka jag har här i bokhyllan.

Edit: Sedan antar jag att Fenix just står för Anders och Tove Gillbring, vilka är ansvariga för t.ex. Western. Jag har dock ingen kunskap om hur det är med Western 1.0, eller 2.0 för den delen. Men i alla fall Western 3 och snart 4 iaf.

... säger solvebring som har dålig koll på Gillbrings makarhistorik eller hur det var med Lancelot Games då det begav sig.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Just för Anders Blixt hade jag tänkt lägga fram hela mina Drakar och Demoner-samling och gå igenom från början till slut (iaf. av hans anställningstid då), men jag hade inte tänkt på Fenix så den tackar jag för. Ska samla ihop lite fler namn och så innan jag tar mig an att göra nästa uppdatering av listan.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Krille har vart med och skrivit Eon om jag inte minns fel, och därtill skrivit saker som Aki, G.I.R.L.S!, Kyss (om det var separat eller ej minns jag ej), Skymingshem, Trollvinter och Playelf. Vad jag kommer på såhär på rak arm.


Storuggla, danske postbank
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Storuggla said:
Krille har vart med och skrivit Eon om jag inte minns fel, och därtill skrivit saker som Aki, G.I.R.L.S!, Kyss (om det var separat eller ej minns jag ej), Skymingshem, Trollvinter och Playelf. Vad jag kommer på såhär på rak arm.


Storuggla, danske postbank
Fast det handlade väl bara om produkter för vilken vederbörande varit huvudansvarig. De spel Krille varit med på är väl därmed oväsentliga, eller?
... För annars har ju Marco också en klart längre lista.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Robert Jonsson said:
Just för Anders Blixt hade jag tänkt lägga fram hela mina Drakar och Demoner-samling och gå igenom från början till slut (iaf. av hans anställningstid då), men jag hade inte tänkt på Fenix så den tackar jag för. Ska samla ihop lite fler namn och så innan jag tar mig an att göra nästa uppdatering av listan.
Fan! Har du komplett samling nu ditt as? =(

... Nåväl, Anders tid bör vara 85 till 89 om jag inte minns fel. Förhoppningsvis kan om inte annat han själv dyka in i tråden och rätta.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Fast det handlade väl bara om produkter för vilken vederbörande varit huvudansvarig. De spel Krille varit med på är väl därmed oväsentliga, eller?"

Eon vet jag inte vem som skrev vad eller hur saker skrev eller hur, därav min tvekan. Men då kvartstår "bara" Aki, Skymningshem, Kyss, Girls!, Playelf, Trollvinter och något till vill jag tro. Som jag glömt.


Storuggla, förutom de som redan står i listan
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Sju små spel har jag och Dimfrost skrivit. (Men inte tillsammans eftersom vi skrivit några av spelen var.)

/tobias
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Inte komplett: jag saknar fortfarande den första versionen av Dimön och sen saknar jag några Riotminds produkter.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Suveränt! Jag lägger till det då jag uppdaterar listan (vilket förhoppningsvis blir då jag kommer hem ikväll).
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Robert Jonsson said:
Aki, Skymningshem, Kyss, Girls!, Playelf, Trollvinter
Hur många av de där trycktes eller gavs ut? En del var väl bara släppta på nätet?
Skymningshem finns ju redan på listan. Förövrigt vet jag att Aki för säkert är tryckt. Har det har i hyllan. Men du nämnde väl moduler också? Tornet mot Stjärnorna är en sådan till Skymningshem. Skriven av Olle Linge (Snigel), fixad och illusterad av Krille.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Skymningshem och Skymingshem: Andra imperiet är två olika saker. Om jag minns det rätt, så började Skymningshem som ett EON-spel med en helt annan värld eftersom krille var trött på att folk sa att regelsystemet i EON bara gick att spela i Mundana. Eller något liknande. Om jag minns rätt.

Check på Aki, då ska det ju finnas med. Trollvinter tror jag fotostatkopierades och såldes.

Check på Snigel och Skymningshem - saknade namnet där nämligen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Robert Jonsson said:
Skymningshem och Skymingshem: Andra imperiet är två olika saker. Om jag minns det rätt, så började Skymningshem som ett EON-spel med en helt annan värld eftersom krille var trött på att folk sa att regelsystemet i EON bara gick att spela i Mundana. Eller något liknande. Om jag minns rätt.
Aha, didn't know that. Well, tackar för infon! =)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Sådär. Uppdaterat med saker från ovan. Jag väntar även svar från Krille och Mekanurg om deras bidrag som ska komplettera listan för dem.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har för mig att Krille skrev modulen "Dvärgar" till Eon. Jag skulle kontrollera, men jag har det nog inte.


Storuggla, anar en trend
 
Top