Nekromanti Forumiter på SSK?

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Du får inte missa att kolla förbi Anders Sveens indie-drop-in och snacka rollspel med folk som har koll. De lär gärna demospela om det är något Forge-spel du är nyfiken på, eller dregla över Burning Empires om du plockar med det. Förresten, kanske bäst att lämna Burning Empires hemma...
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Mycket bra idé, alltid roligt att kika på Forge-spel. Kan kanske ta med mig lite Burning Empires-material så att man kan presentera världsbyggardelen eller rollpersonsskapardelen om någon skulle vara intresserad. Att kopiera upp lite papper är ju inte så svårt om man så säger. Synd att jag ska borta på lördagen, det hade varit roligt att vara lite mer engagerad i konventet.


(hoppas USA's post får lite fart och kommer med BE snart då...)
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Visa drabbar er under hela helgen

Dvs, jag och maken Ulvtand/Joakim kommer att vara på plats. Vi sover visserligen inte över på konventet, men vi kommer tidigt på morgonen och kommer förmodligen försvinna lite småtidigt om kvällarna de två.

I övrigt kommer jag förtvivlat försöka lura på folk saker av egen hand, dvs om jag har någon färg kvar i skrivaren, dessutom visar jag lite av det jag skribblat ihop genom åren - i bildform alltså. Förmodligen finner ni mig i närheten av Foxtailshoppen.... alternativt viftande in på drop in spel lite här och som....

Kommer troligen vara den mest lättigenkännliga av alla forumiter. Kort, rund och en av de få som har väldigt grå lugg. :gremsmile:

ps, ni får gärna köpa av mina alster för vi har hemskt snål med dineros och någon mugg eller så måste jag ju lämna konventet med. *Ber på sina bara knän*

Hoppas vi syns i alla fall...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Jag kommer att dyka upp med husbil. Är lite osäker att ta den till Stockholm, mest för att jag inte är helt hundra på hur parkeringen ser ut. Alla platser i bilen är redan upptagna. Någon får agera kartläsare, så vi inte åker över och under ett vattenflöde femton miljoner gånger som sist på GothCon. :gremsmile:

/Han som i regel får in en intresseanmälan redan innan han bestämt sig för att åka
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Härligt!

Både härligt att den kommer iväg och härligt att den är full, det tyder på att vi blir en klase östgötar på SSK också (och förstås - att sovplats och upp-/nerfärd är fixad). :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Yeay!

Husbilen is the shit! Fan vad bekväm man har blivit sedan den kom in i bilden. :gremsmile:
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag kommer inte vara där dygnet runt, men jag kommer nog komma och hälsa på er iaf.

Per (a.k.a. Lambi) kommer åka dit också.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Får väl ta och vifta med handen som ytterligare en medföljare.

Med andra ord, ni får det tveksamma privilegiet att träffa även undertecknad på SSK. :)
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Fast jag kommer ju inte!

Jag behöver verkligen ledigt hemma i några dagar för att göra allting jag skjutit upp de senaste veckorna på grund av terminstart och sådär. Min plats i husbilen är redan knyckt, dock, så ge er inte på Han (honom?). Jag hoppas förstås att ni får ett trevligt konvent trots att jag inte kommer. Vi ses nästa gång istället.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag kommer vara där. Om ni också kommer vara där och inte har något bättre för er så kidnappar jag er gärna som spelledare, för nu är jag desperat.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Precisering

Jag preciserar: på lördag kl 17 ska jag delta i en paneldiskussion. Jag lär väl dyka upp på SSK kring lunchtid och driva omkring ett par timmar.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: Precisering

Så här stod det i inbjudan:

en paneldiskussion om vad man skall tänka på när man skapar en kampanjvärld, vilka fallgropar man skall undvika för att inte bli varken för "imitatorisk" eller för exotisk, så spelarna inte kan känna någon koppling till världen, och samtidigt behålla nåt slags "suspension of disbelief" vad gäller världens fysiska och kulturella miljö,
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag kommer vara där fredag till söndag.. även om jag kommer sova hemma. Johan (Pixie) kommer fredag och lördag som det ser ut nu.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Jag kommer vara där - som vanligt i svarta kläder och alice coopertröja. Om det inte syns att det är en alice coopertröja bakifrån så står det Illern på väskan...
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Re: DofD in da house!

försumbar (vilket betyder att den är så liten att den inte finns, fast bara lite).

Betyder det där att du har lyssnat på Tage Danielsson? :-D
 
Top