Nekromanti Forumiter på IRC!

Status
Not open for further replies.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
För de forumiter som vill chatta, men inte är fan av vB5s vrållåda, har vi satt upp en irc-kanal på Quakenet. Den fanns förr länkad från forumet, men eftersom det uppstått förvirring om huruvida den är en del av forumet eller inte (svar: inte) har vi flyttat länken till en forumpost!

Länk till ircen finns här [x], och inne i kanalen finns också länk till ircens regler och litet logg.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Frågor om ircen kan ställas på ircen. Vid behov kan man även PMa någon av ircens moderatorer (mig, solvebring, gizmo) på forumet, men de flesta frågor behöver inte någon av oss för att få svar. Observera att IRCn har helt andra regler än forumet, och att överlappet av användare inte betyder ett överlapp av modereringssbefogenheter.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej!

Jag klistrar denna tråd, eftersom detta är en kanal där många forumiter träffas.

Jag vill understryka det Xhakhal skriver:

IRC:n drivs oberoende av rollspel.nu, och har egna regler. Vi länkar till den härifrån eftersom det är en plats där flera forumiter hänger. Jag vill ändå be alla deltagare att visa samma respekt för varandra de visar på rollspel.nu.

MVH

/Magnus
 
Status
Not open for further replies.
Top