Forumiter på Bokmässan 2025

Jag är på plats lördag och söndag i monter D01:12, designmarknaden som à la London samordnar. Min monter ligger bättre till i år, så den borde vara lätt att hitta. Däremot måste jag vara på plats i montern nästan hela dagarna, så det kan bli svårt att komma ifrån någon längre stund. Men kom gärna förbi och säg hej : ) Den hemliga hälsningen är ditt forumnamn.

Jag kommer vara där torsdag-lördag och siktar på att hälsa på @Dilandau vid Kulturrådet och @Khan i samband med hans snack om DoD på bibliotek på torsdagen. På lördagen lär jag komma förbi @clarence redd . I övrigt har jag en lång lista seminarier och andra programpunkter jag vill gå på, men skulle nog kunna sammanstråla mellan varven om någon får en idé om var, när och hur.

Torsdag kväll är det traditionsenligt middag med Fantasykanalen och svenska fantasyförfattare. Så där är jag. Men jag ses gärna på eftermiddagen någon gång. :)

Jag fick möjlighet att åka dit med jobbet, men har redan bokat upp mig på två barnfria aktiviteter närmaste månaden, så kunde inte med gott samvete lämna hustrun hemma med barnen ytterligare en helg.

Jag packar just ihop det sista till montern på bokmässan. Hur går det för er som redan är på plats? Hittar ni något kul som man borde se?

Jag packar just ihop det sista till montern på bokmässan. Hur går det för er som redan är på plats? Hittar ni något kul som man borde se?
Jag träffade @Khan i går och @Dilandau i dag. Det senare mötet blev lite som att se sig själv i en lite förvrängd spegel. Jag är en @Dilandau men ungefär i 80% storlek. Jag skulle kunna vara ett slags hobbit-stuntman för de scener där hans karaktär vandrar bredvid fullstora människor. Ungefär.

IMG_4943.jpeg

I övrigt finns det ju rätt mycket. Den stora trädgården har en del spännande utgivning och det finns en del programpunkter med min favorit Jonathan Ames (Bored to death, The extra man, You were never really here, mm) i morgon.

Last edited:
Jag var bisarrt nog på scen en stund igår. Men jag glömde be någon ta kort. Har jag sådan tur att det var någon här som gjorde det?
Inte jag tyvärr, men tror din gamla kompis gjorde det.

Det låter finemang! Inte många som har en personlig stuntman numera.

Vi kanske ska ordna en forumträff på bokmässan nästa år?

Jag träffade @Khan i går och @Dilandau i dag. Det senare mötet blev lite som att se sig själv i en lite förvrängd spegel. Jag är en @Dilandau men ungefär i 80% storlek. Jag skulle kunna vara ett slags hobbit-stuntman för de scener där hans karaktär vandrar bredvid fullstora människor. Ungefär.

View attachment 25873

I övrigt finns det ju rätt mycket. Den stora trädgården har en del spännande utgivning och det finns en del programpunkter med min favorit Jonathan Ames (Bored to death, The extra man, You were never really here, mm) i morgon.
Åh finaste Bröderna Rongedal!! Förlåt, kunde inte hålla mig!
137317_julmusik_och_gospel_med_broderna_rongedal.jpg

Sista dagen på bokmässan! Betydligt lugnare och mindre trängsel. Jag pratade med Anders Gillbring i Åskfågelns monter och knep ett ex av nyckelringsrollspelet. Träffade även Vildhallon och vi diskuterade eventuella samarbeten. Simon Stålenhag satt i montern bredvid och jag fick en stilig signatur (med en dinosaurieteckning!) i Ur varselklotet. Pratade även solorollspel.

Mina prints sålde riktigt bra : ) Nästa år planerar jag för en monter i Fantastikgränd.

Back