Nekromanti Forumiter of the Rings

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Who?

Va, dissar du Viggo? Vad har du för smak när det gäller karlar egentligen?
Annorlunda än de flesta kvinnor, tydligen. (Jag har en kollega som har en biffkake-Viggo som skärmsläckare...)

Han är tvungen att se ur-sluskig ut när han spelar Vidstige, sådant uppskattar jag inte. :gremsmile:

Förövrigt har min fästman hotat att göra hemska saker med vem det nu var som castade mig som 'den fula killen med den enorma näsan'. Ni har blivit varnade. :gremcrazy:

Erik
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Who?

Förövrigt har min fästman hotat att göra hemska saker med vem det nu var som castade mig som 'den fula killen med den enorma näsan'. Ni har blivit varnade. :gremcrazy:

Eeeep. Det var Nella som gav mig idén! Det var Nella som gav mig idén! :gremwink:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Kramar är alltid välkomna...

Jag mobbade i vilket fall ingen, men Feu kanske gjorde...? :gremwink:

Det gjorde jag säkert. Alla som har fått sina liv förstörda kan maila mig så tar jag tag i problemen när jag hinner (år 2005 eller så). :gremlaugh:

Äh, givetvis låter man folk man har koll på få roller... så de som hänger på "fel" forum, inte gjort sig ett namn än eller på något annat sätt missat att göra sig uppmärksammade blir ju utan roller. Och precis så jävlig är verkligheten. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Du kan väl vara crebain? ...

Åtminstone tycker jag att det verkar passande.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Roller som kan behöva fyllas...

Gandalfs häst heter Skuggfaxe (Shadowfax på engelska). Glorfindel är en tämligen hård alv som inte fick vara med i filmen eftersom hans enda roll är att rädda Frodo från nazgulerna och föra honom till Vattnadal, något som Arwen gör i filmen i stället.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Roller som kan behöva fyllas...

jaha, men då är ju förstenat troll 3 rollen som skulle ligga närmast om hjärtat :gremlaugh:
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Re: Roller som kan behöva fyllas...

Om ingen annan anmäller sig så kan jag vara Glorfindel då!

/Hartland, alv som alv... =)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Det skånska blodet går igen

Visst har du alltid haft en hemlig passion för must och tapirer?
Hemm, det finns fler som är svaga för must.. Tro mig.. :gremsmirk:
& tapirer är bara fruktasvärt coola !! :gremcool:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jättebra! Men det saknas ett par roller

Amroth (Amdírs son) lever väl även i triologin? Likaså Brand (kung av Dale, eller vad det nu heter på svenska :gremsmile:). Thranduil (kung av Mörkmården). Er-Murazor (häxkungen, ledare av ringvåldnaderna), samt de andra Istari. Hmm, vilka mer? Jo, Ekenbrandt (lord of Helms deep, vette katten vad han har för titel på svenska), Daín (kungen av först Erebor, och sen Järnkullarna, som de väl heter?), Bolg (fast han dör iofs redan i Bilbo), kungen av harad (Herumor heter han väl?), och Fuinur (Warlord of Harad), Khamul (Saurons löjtnant) Ar-Pharazon (kung av Númenor). Jadu, jag har ingen ordentlig koll på om alla dessa lever när Sagan om Ringen utspelar sig, men iaf några av dem. Hursomhelst vore det trevligt om jag kunde få en av rollerna :gremtongue:.

Mvh Victor Palm
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Re: Roller som kan behöva fyllas...

Om Vitulv kan vara alla ringvålnader på samma gång kan jag väl få vara alla woserna? Visserligen är jag inte lika stor som Vitulv, men å andra sidan är woserna lite mindre än ringvålnaderna.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Bifor, Boffur, Bombur och Mastur

Jag vill var Bombur, så får man sova en del... Alltid gött. Men bara om Marco skall vara den hittills okände brodern Mastur.

:-D
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
nemän, har ni glömt mig.....*grr*

Jag vill vara Radagast!
*Hoppa och vifta frenetiskt*
Går det?
Eller Fatty Bolger, eller Ponnyn Bill eller Bill Ormbunke...
Eller Snaga..

Eller pimpen som säljer små söta olifanter från östmidgård :gremwink:
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Renisis har minnsann skånskt blod han med!

Haha!
Tapirer är coola....
Must....joorå.....Julmust.... :gremsmirk:
Sirap på potatismos är det smaskigaste som finns!
Erkänn du tycker det med, det är ju faktiskt skånsk mat, annars tror jag inte på att du är skåning!
Renisis vet minsann vad en äkta skåning äter.....
Han är minsann halvskåning.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Visst kan ni vara det...

Men det kan bli lite trist, då det i dagsläget inte finns några planer på att gör någon "Magnus Seter - En hobbits äventyr" och då faller lite av poängen med att ha folk på de rollerna.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Umm...?

Jag skulle inte vinna några pengar i Tusenkronorsfrågan med ämnet Sagan om Ringen, det måste jag erkänna. Men i vilket fall, gråa skvadronen och det behöver kanske rollbestättas ja, men det var ett tag sedan jag läste Konungens Återkomst så jag kan inte komma ihåg allt.

De flesta av de andra kan jag inte påminna mig står med i böckerna eller filmerna, så chansen eller risken, vilket ni nu vill, är otroligt liten att det är någon mening med att ge folk.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Coolt !!!

Verkar ju som hela rollistan har blitt mer eller mindre full..
Vad kommer att hända sedan ??

/ Johan K, lite lätt nyfiken ! :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Coolt !!!

Nu ska jag sätta mig och försöka klura ut ett manusförslag, sedan ska jag och förhoppningsvis några hjälpsamma forumiter göra det hela till en webserie som läggs upp här på www.rollspel.nu bland de andra webserierna.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Ett nytt namn behövs... [edit]

*** Försök två påbörjat ***
*morrar åt opera*

Forumiter of the Rings är verkligen ett hemskt namn på serien, så ett nytt behöver fixas fram, och nu tänkte jag att ni kunde hjälpa till. Hitta på ett namn som uppfyller följande kriterium:

[*]Har med Sagan om Ringen att göra.
[*]Har med forumet att göra.

...och det var väl typ allt...
Förhoppningsvis lyckas jag flörta med någon Admin som kan fixa till en omröstning med namnen när jag tycker att det finns tillräckligt med förslag.

Så... börja Hjärnstorma fram bra, roliga och träffsäkra namn nu!

[edit]: tog bort ett av kraven på namnet eftersom slutgiltiga namnet inte följde det... :gremwink:
 
Top