Nekromanti Forumiter (& andra) som påminner om seriefigurer

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
När man sitter och läser serier (kolla d12comic för att se vad det innebär i mitt fall) så märker man ibland hur nån karaktär får en att tänka på en riktig människa, eller åtminstone en forumit.

Här är min lista:

chrull som Gabe från Penny Arcade. Spelnördig ilsk galning som kan vara trevlig om han vill. Har för mig chrull själv såg sig mer som Tycho i serien, men men, jag fick inga vilda protester.

Insignia som Piffany från Nodwick. Hennes kommentar var "jag har inte läst Nodwick". Både är glada, bra på att ta hand om hirelings (umm, tror jag) och jag skulle ge vad som helst för att se Insi puckla på ondingar med en spira skrikandes Naughty! (Insi alltså, inte spiran.)

Min polare Eric som Lucas i ctrl-alt-del. Den lugne sansade killen som omgiven av "galningar" fixar saker (eller nåt i den stilen).

Sen finns det en bifigur i Dork Tower som får mig att tänka på Krille. Han har mustuasch och huvudpersonerna träffar honom på ett konvent. Jag har inte mer motivering än så.


Att nämna Ned och Ossian från Dnalors serie Cherry Creek får nog anses vara fusk...


Nån annan som drabbats av sådana här tankar?
 
Top