Nekromanti Forumitdrömmardags

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Sådärja, nu har jag hunnit att drömma om forumiter tre gånger på en vecka. Här kommer en liten sammanställning av vad jag minns.

Dröm nummer 1
Jag, Han och Muggas (som dock höll sig i bakgrunden och saknade repliker) var tillsammans med två okända personer utsända som agenter för att ta hand om en oövervinnerlig fiende. Vi visste att han var det och att vi skulle misslyckas, men fortsatte med vårt uppdrag som om vi faktiskt hade en chans att överleva. Vi åkte runt i en bild med släp (ingen aning om vad vi hade i släpet, men det var bergis vapen) inne i nåt enormt köpcenter. Det fanns bilvägar där inne så det var ingen fara för fotgängarna. Vi letade efter den onde bossen som vi visste skulle finnas där inne. När vi närmade oss (hur vi nu visste det, men i drömmar så vet man saker) så backade Han (som körde) upp för en backe och in i en restaurang och parkerade längs med ett par bord. Det verkade tomt på kunder och ingen protesterade. Sedan tog drömmen slut. Jag och Han hade kanske nån replik var annars var drömmen helt tyst. Bara en tryckande stämning av den kommande konflikten som vi visste att vi skulle förlora.


Dröm nummer 2
Den här drömmen var lika färgad av hopplöshet som den förra. Jag var nån slags fäktmästare (inspirerad av Praanz da Kaelve eftersom jag läser Svavelvinter just nu) i en av två fraktioner som tillsammans kämpade mot en ond övermakt (inspirerad av skuggan och trollockerna i Drakens Återkomst). Feliath var med i min fraktion, fast han såg ut som Feliath och Gastono kombinerade med nån med muskler (sorry grabbar). Stämningen var dålig bland oss då situationen var sådan att det inte handlade om att kunna vinna utan hur många fiender vi kunde ta med oss i fallet... och det var bråk mellan fraktionerna. Feliath muckade gräl med en person i den andra fraktionen och jag fick gå emellan för att Feliath inte skulle döda honom. Sedan blev det ändå så att det bröt ut strid mellan de båda fraktionerna och drömmen gick över till nån strategispelsläge (typ Red Alert) där röda och blå soldater (helt plötsligt med moderna vapen istället för svärd) slogs mot varandra. Sedan var vi tillbaka i "svärds-åldern" och jag var ensam kvar i min fraktion, sårad och jagad av sju personer. Jag flydde från dom, men började få slut på krafter. Jag hittade en stol med ryggen mot förföljarna och satte mig på den med mina båda svärd redo. När du gick runt stolen skulle jag veva ut med armarna och döda minst två av dem. De gick dock aldrig runt stolen utan en ställde sig bakom stolen och hällde en dryck över mig. Jag tittade uppåt och gapade och all dryck rann ner i min mun. "Ska ni döda mig?" (eller nåt i den stilen) frågade jag, men magikern med drycken sa bara "nej, det är nu vi ska rädda dig". Sedan var jag tydligen helad och vi var vänner och magikern talade om en hemlig väg (gångarna, Drakens Återkomst, fast innan de blev farliga) som snabbt kunde ta mig till en plats jag behövde bege mig till. Sedan slutade drömmen.

Dröm nummer 3
Efter två riktigt mörka historier blev det så en mer traditionell Feu-dröm. Ett gäng på omkring 8 pers hade begett sig ut i skogen för nån festlighet. Nightowl var ledaren för gänget (allså ansvarig för saker och så, inte nån gängledare) och Eksem var också där. Först skulle vi leka nån lek där man kastade en tennisboll på varandra och när man blev träffad så blev man bränd och var ute (sånt här har vi haft i gympan, fast med en mjuk boll... minns inget namn dock). Efter en hård fight så lyckades jag träffa Eksems ben när bara vi två var kvar och jag vann. Fast Eksem höjde armarna och jublade som om han hade vunnit. Alla hade dock sett att det var jag som vann så Eksem bytte taktik, visade tummarna nedåt och försökte få alla att bua ut mig. Sedan var det ett litet hopp och jag och Nightowl gick igenom ett helt sjukt stort spritförråd för att kolla att allt fanns med. Nighty hade shoppat akllt och bockade nu av en lång lista som han hade. Sedan tog drömmen slut.
_______________________________________________

Slutsatser
Han gillar att köra bil.
Muggas är tyst av sig.
Feliath är elak.
Eksem ogillar mig.
Nightowl är spritfantast av stora mått.

Stämmer väl rätt bra. :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Haha !
Schyssta drömmar Fluxen. Lär säkerlgien drömma nån forumitdrömmmar inat.. Är sådär semivaken just nu & det lär nog inte bättre...
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Feliath var med i min fraktion, fast han såg ut som Feliath och Gastono kombinerade med nån med muskler (sorry grabbar).
Hey!
Jag har faktiskt tränat! *spänner muskler*
Okej okej... det är lugnt! :gremsmile:

Du borde för övrigt söka upp hjälp :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,525
Location
Helsingborg
Har haft feber de senaste dagarna

Jag var vid min modersklubbs fotbollsplan i en husvagn(?!) med två andra, varav ena var Muggas och den andra ... vet jag inte. Vi hade snackat om någonting och jag avslöjade att jag kunde styra djuren med mina tankar. Muggas såg klentroget på mig, men så hoppade en katt(?!) ut ur husvagnen (jag är allergisk mot katter - dock ej i drömmen) och jag sade: "Titta nu när katten springer bort dit och vänder och kommer tillbaka hit."

Katten gjorde den där turen och innan den kom fram till mig så sade jag "Den kommer nu att stanna vid mig" och den stannade plötsligt på platsen. Jag låt katten vara fastfrusen några sekunder och tittade på de andra, för att se Muggas förfärade blick. Jag släppte katten med tanken och den försvann in i husvagnen.

---

Hade en till dröm med Muggas, där han tydligen gillar bergsklättring. Den drömmen minns jag bättre, då jag drömde den igår, men den orkar jag inte gå igenom.

/Han som dock tyckte det var schysst att killen som kompisen bodde hos, tog på sig att han var transvestit när polisen körde bort åsnan, grisen och kaninen
 
Top