Nekromanti Forumitdrömmar [Dante]

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag hade en forumitdröm om Dante i natt. Han hade betalat min flybiljett till Stockholm (jag tror det var DanCon) på villkoret att jag byggde ett plank i hans trädgård. När jag väl kom dit var det inte bara regn, utan det visade sig att han behövde ett psykiskt plank.

Vitsen var nämligen att stänga ute en mind flayer som "tänker i min trädgård om nätterna". Jag bestämde mig för att låtsas bygga ett psykiskt plank och så fort jag kunde ringa hispan. Jag sinkades dock av att Feliath stod på en balkong och berättade hur jag skulle spika hela tiden, det aset! :gremmad:

Därför var jag inte klar när kvällen kom, och mindflayern faktiskt dök upp.Han visade sig dock vara samma mind flayer som dykt upp i en tidigare dröm jag haft, där han var Arja Saionmaa-fan (stavas hur?), och påpekade detta som bevis på att han var ofarlig. Då insåg jag att jag drömde, så då vaknade jag.

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
:gremlaugh:!

Jag ska börja bära foliehatt i trädgården och konspiratoriskt viska till mina grannar om att bygga ett psykiskt plank.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Det blir svårt... [OT]

...jag brukar köpa färdiglagad mat från ett äldreboende (man kan köpa dagens lunch billigt i en plastbytta och den räcker till lunch och värmd till middag).

Inse att pannbiffarna jag åt igår inte ens sett kryddor på foto!

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det var ju en lite udda dröm ja, men å´andra sidan så är det nästa som så att man har slutat ble förvånad över de udda drömmar som skrivits här.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Forumitdrömmar [Dimfrost]

Jeg befann mig i Hollywood och var någon sorts producent för en live action-storfilm baserad på Muminpappans memoarer, hastigt omgjord till någon sorts steampunk-action a la filmversionen av League of Extraordinary Gentlemen ("LXG").

Problemet var att varenda jävel och hans mormor som jag kände vill utnyttja att de kände mig för att få sina krokar med i filmen (och dessutom en massa existerande kändisar, som i drömmen alla pratade svenska - jag kan avslöja att bröderna Wayans pratar med göttlaborgsdialekt, om ni undrade).

I alla fall, Dimfrost är so fucking dead set att få rollen som Fredriksson att han belägrar min lägenhet (en stor luxuös sådan med speglar i taket ovanför sängen, hela baletten) och efter att en obestämd hunk stormat ut ur sagda lägenhet efter att Dimfrost avbrutit oss in flagranti allt för många gånger är jag tvungen att ge honom rollen.

Vi beger oss sedan till inspelningsplatsen, som är i ett gruvschakt som är mycket likt the Deadmines i World of Warcraft; mycket riktigt visar det sig att filmbolaget har köpt platsen av Blizzard (?!?).

Sedan jag visat Dimfrost modellen av Haffsårkestern... vaknar jag, av att telefonen ringer.

Erik
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Forumitdrömmar [Nightowl, bland annat]

Jag, min syster, min pappa och min farbror satt i farsans gamla vardagsrum. Syrran gnällde på att vi inte har nog många av farmors stickningar framme, och farbror Kent frågade mig om jag inte stickade något, om jag inte hantverkade som farmor.

Jag svarade näsvist att "Bara för att jag är tjej behöver jag inte gilla hantverk." och han log lite överseende och nickade. "Jojo, det låter bra det." innan jag gick till mitt rum och hittade en massa stickningar jag gjort i syslöjden, bland annat en kobratelefon och en flaska. Ja, och ett par gråmelerade strumpor också, som jag tog in i vardagsrummet och började prata om. Jag pratade om vad som sög med dem och att jag inte är bra på hantverk, men varje gång jag vände dem ut och in förändrades de, så jag fick beskriva dem annorlunda varje gång. Till slut var de inte gråmelerade och sunkiga, utan vita och fina och mönstrade, och Kent såg helt nöjd ut och gav mig en blick som tydligt sade: "Jojo, jag visste väl allt."
Då blev jag sur, och Fogge (som satt på min axel) pekade och skrattade sig fördärvad över att jag fallit i den kvinnliga fällan.

Sedan gick jag ut i köket med Fogge på axeln, och när jag återvände skällde min pappa på en av mina bröder som inte ville ha sin blockflöjt. Jag stal den och började försöka spela "Vargtimmen" på den, för det har wilper lärt mig, men det gick dåligt eftersom flöjten var helt kladdig av läsk, så jag gick för att tvätta av den i köket. Då satt wilper på min andra axel och log helt nöjt.

Sedan bar det av till skogen! Jag satt på en häst som leddes av en blandning av VildKatt och Han, tror jag, fast det var inte Han på riktigt utan Han på IRC, och den som stod ivägen för lajvområdet/lägret vi skulle till var typ en gammal jobbig knekt som VildKatt skällde på innan vi kom till lägret. Väl där visste jag att jag var i Linköping, och jag umgicks en del med en blandning av Nightowl, Dimfrost, Storuggla och Archie från Hornblower. Han var verkligen alla de fyra, för samtidigt visste jag att det var samma person raktigenom, men mest var den lik Nightowl tror jag... eller, den tyckte i alla fall att den var "hela forumets lilla fästmö":

Väl i "Linköping" kom helt plötsligt Snigels pappa in genom dörren! Hur jag visste det vet jag inte, inte ens i drömmen, jag visste bara att det var någons pappa och att jag borde veta vems. Han hade sin hund med sig också, som hette Vox, men som någon kallade Xog också, och då visste jag att jag måste därifrån för att ta mig in till RIKTIGA Linköping. Så upp på hästen igen och iväg. Vakten den här gången var riktigt dryg.

Då ringde mamma, men när hon lagt på somnade jag om igen och fortsatte drömma, fast nu hade vi kommit fram till Linköping - och hör och häpna, men Caligula var med! Han bestod av 50% Caligula och 50% Action Man, och ledde ett basketlag. Där var bland annat Feuflux och Yyy och Ymir med, och jag och Nightowllandningen bestämde oss för att retas med den här Caligulan, som för övrigt i ansiktet såg ut som den sura jobbiga killen i andra avsnittet av Hornblower, vad han nu hette. B-någonting.

Bland annat spräckte Nightowlblandningen en bubbla i hans juice, så han blev skitsur. Vi plottade med halva forumet hur vi skulle fortsätta, och med hälften av våra planer igång satte vi oss till slut ned mot väggen i gympasalen man spelade basket i (men det fanns ett nät i mitten, så egentligen var det typ volleyball med en basketboll, men Caligula sade att det var basket) och säckade ihop. Jag fick en kram och lutade huvudet mot Uggleblandningens axel, och då blev Caligula förbannad. Han gav mig den mörkaste av alla mörka blickar, det stor som skrivet över den: "MIN NIGHTOWL!".

Med denna svartsjuka blick, och ett flin från Uggleblandningen bredvid mig, vaknade jag.
 
Top