Nekromanti Forumitdröm

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Varje gång forumet är nere verkar jag drömma om det, men för det mesta hinner jag glömma drömmarna innan det går att skriva inlägg om dem. När forumet var nere länge i våras har jag ett vagt minne av att ha drömt om Dnalors usla spanska uttal, samt att vi svingade oss i trädtoppar till Danmark, men det är allt. Den här gången hann dock forumet komma tillbaka i tid, så nu tvingas ni läsa om vad mitt undermedvetna ställt till med:

I min dröm den här gången skulle jag spela rollspel med Nightowl, men det var svårt att hitta en tid som passade oss båda eftersom han hela tiden var upptagen med att konvertera till islam, vilket man tydligen gör genom att sitta vid en dator i ett bibliotek och se ut som om man arbetade. Hans imam, som dessutom var bibliotekschef, försökte hålla mig borta så att Nightowl skull kunna koncentrera sig, medan jag försökte hitta på svepskäl så att han skulle släppa in mig. Ibland gick jag hem och skickade PM till Nightowl via forumet, där jag talade om att jag inte hade fått tag på honom och därför inte kunde komma överens om någon speltid.

Nu visade det sig att vi båda två bodde inne i ett jättelikt köpcenter. Jag bodde bredvid mjölkhyllorna medan biblioteket där Nightowl bodde var i närheten av pappersavdelningen, fast av någon orsak fanns det stora kylskåp med mjölk där också, för mitt undermedvetna har tydligen svårt att komma på saker som finns i köpcenter. Jag insåg plötsligt att om jag låtsades köpa pennor från pappersavdelningen (som bestod av en utomhusmarknad där araber sålde pennor från marknadsstånd med tak av segelduk. Mitt undermedvetna är skumt) skulle inte imamen/bibliotekschefen kunna hindra mig från att komma in.

Först måste jag dock skaka av mig en av mina klasskamrater från gymnasiet som bodde i samma del av köpcentret eftersom jag inte ville att han skulle veta att jag spelade rollspel (i verkligheten skulle samma klasskamrat antagligen ha varit med i min spelgrupp om han inte bott så långt bort. Hm...). Jag distraherade honom med en leksakskatalog med bilder av radiostyrda bilar i och började gå mot pappersavdelningen. Det råkade dock vara så att pappersavdelningen låg i Östrom medan mjölkdisken var belägen i Västrom, eller möjligtvis tvärtom. Vid det här laget började jag inse att det var något skumt med det hela, men jag gick i alla fall, och det visade sig inte vara så långt. På vägen hann jag dock glömma vad det var jag skulle göra, så jag köpte en penna i stället. Sedan vaknade jag.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag misstänker att jag skulle få spela mer rollspel under de omständigheter som råder i Kvantes undermedvetna än under de som råder i sinnevärlden. Annars kan jag naturligtvis inte annat än tacka för uppmärksamheten. All PR är bra PR etcetc.

Erik
 
Top