Nekromanti Forumitdröm, nedstängning av forumet

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Så i natt hade jag min första forumdröm. I kölvattnet av nedstängningen av forumet drömde jag att Dante hade proklamerat att numera måste all diskussion föras via... fax! Alla forumiter skrev handskrivna inlägg på ett och samma papper som man sedan faxade till alla forummedlemmar. Jag vet inte varför man inte kunde skicka epost, eller skanna papperet eller faxa maskinskrivet, men så är det i alla fall för det har Dante sagt.

Det var skitjobbigt eftersom jag hela tiden skrev sneda rader. Dnalor var obegriplig för hans handstil såg ut som när läkare skriver ut recept, medan Arvidos skrev som en gud, men var ändå jobbig att läsa för han skrev allt i stora röda bokstäver. Bobby skrev så litet att det var svårt att läsa. Rising ritade bara snoppar och gjorde ölringar överallt.

Inte lika crazy dröm som vissa föregångare men det visar ju i alla fall på möjligheterna att hålla rollspel.nu vid liv även om Internet går och dör.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så i natt hade jag min första forumdröm. I kölvattnet av nedstängningen av forumet drömde jag att Dante hade proklamerat att numera måste all diskussion föras via... fax!
Hahaaa ! :gremgrin:
Ja, herregud.. Tänk om vi kunde köra wrnu via fax. Det hde varit nått det ja. Kanske ett förslag till Gardener.. :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Rising ritade bara snoppar och gjorde ölringar överallt.
Det låter skrämmande realistiskt...

OT: jag minns en skildring av något engelskt högreståndspar på tidigt 1800-tal; han hade nån sorts tjänst och reste runt i Europa och kom typ hem till jul i 24 timmar om året. De skrev konstant, typ varje dag, brev till varandra, brev som bevarats... och det bästa är att allmänna kärleksförklaringar och vad ryssen har för sig och att lille Bartleby fått sin första tand avbryts av utförliga erotiska beskrivningar av vad de vill göra med varandra.

Mao, de sexchattade via brev, på den tiden postgången kunde ta månader...

Erik
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Även jag, men DeBracys fel.

Även jag hade en forumitdröm inatt, men det var bara för att DeBracy sagt för ett par nätter sedan att jag var värsta regelbögen i wilpers kadettspel.

För jag drömde att både wilper och DeBracy enades om att jag var Kaisers (vår spelgrupp/förening) mest speliga spelare, och därför fick JAG ta hand om Arvidos och Yyys gemensamma spel, med pillrigare och mer onödiga regler än Eon!

Men jag fick en powerkram av Dimfrost, så jag blev lite gladare. Och så vaknade jag och kisade, närsynt som jag är, mot mitt gröna ex av Terone som låg på gästsängen på golvet. Och somnade om.

Tips: Ät inte sparrissoppa innan läggdags, tillsammans med läsande av Terone i samma färg.
 
Top