WRNU Forumets officiella ordlista

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag fattar inget
Genesis startar en seriös tråd om att skapa en officiell ordlista, och sen kan man tycka vad man vill om det, och sen det här. Hade jag försökt starta en tråd som blivit nedskjutet och en grupp forumiter sedan startat en tråd där man hånar min ursprungstråd (för, nej det här är inte ett försök att göra en officiell ordlista) hade jag blivit ledsen. Nu är nog Genesis för hårdhudad för att bry sig men det är ändå ett jävla sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Genesis startar en seriös tråd om att skapa en officiell ordlista, och sen kan man tycka vad man vill om det, och sen det här. Hade jag försökt starta en tråd som blivit nedskjutet och en grupp forumiter sedan startat en tråd där man hånar min ursprungstråd (för, nej det här är inte ett försök att göra en officiell ordlista) hade jag blivit ledsen. Nu är nog Genesis för hårdhudad för att bry sig men det är ändå ett jävla sätt.
Aha! Jag fattade nog inte att det här var en håntråd, utan tänkte mer att någon tyckte God45s snärtiga "definitioner" var lite roliga.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Ja, så tolkar jag den också. Jag tycker att den här tråden är kul!
Jag gjorde mest snärtiga definitioner för jag tyckte det var kul att göra det. Det var verkligen inte meningen att håna. Jag tänkte bara att om jag gör lite Devils dictionary definitioner av rollspels grejer så håller tråden längre. Sedan gjorde någon den här tråden och gjorde dem bättre av att de är i alfabetisk ordning.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ja, så tolkar jag den också. Jag tycker att den här tråden är kul!
Det gissade jag också, annars hade jag blivit väldigt mycket mer irriterad, och det ändrar inte på det faktum att jag tycker man bör vara mer försiktig när man gör sig rolig över någon annan. (De ”snärtiga” förklaringarna blir helt meningslösa utan kontexten.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
Fisktank, sandlåda, räls - kan någon definiera tack?
Jag kan ta fisktanken, eftersom det var jag som råkade mynta begreppet.

Fisktank är ett sätt att få ett spelardrivet spel genom att ha ett givet startläge med händelseförlopp/NPCs på kollisionskurs (en fisktank med fiskar och pynt). Sedan låter man spelarnas agerande, i kombination med de resurser som finns i "fisktanken" driva spelet. Världen reagerar på spelarnas handlingar, snarare än på en förutbestämd plan.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Det gissade jag också, annars hade jag blivit väldigt mycket mer irriterad, och det ändrar inte på det faktum att jag tycker man bör vara mer försiktig när man gör sig rolig över någon annan. (De ”snärtiga” förklaringarna blir helt meningslösa utan kontexten.)
Så vad är problemet?
Nästa gång du funderar på att starta en seriös tråd bör du fundera på att det finns en möjlighet/ risk (beroende på hur du ser det) att Vimes skapar ett nytt nick och en ny tråd med humor baserad på det du nyss skrev.
 
Top