Nekromanti Forumets mörka sida - Om forumets rövslickeri!!

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
Nu är jag riktigt piss förbannad!!! :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad:
Detta forum epicentrum för riktigt rövslickeri.Om en profil över 1000 inlägg kan skriva nästan vadsomhelst medans grisodlaren med 6 inlägg blir bannad om han skriver "himlans banan ätare" eller liknande.Om den stackars grisodlaren skriver ETT off topic inlägg så blir han varnad.Om därimot nån såkallad "veteran" skriver 4-5 OT inlägg i samma tråd så lyfter inte moderatorerna ett finger.likadant om nån av forumiten är med i moderatorernas spelgrupper.Detta är så kallatt rövslickeri som det finns gott om.Alla har väl lika värde Helig Härskare som Grisodlare?Jag tycker det iallafall.
Jag tycker det är dåligt av såväl moderatorer som admins att sånt förekomma. :gremmad:
Det här är väl en samlings plats som är till för att ha kul och främja rollspelshobbyn?Inte gnälla och vara tjuriga eller?Så kan vi inte alla vara lika värda?
Sen finns det folk som har tagit på sig rollen som moderatorer och går o gnäller på allt o alla.Jag har aldrig sett nån sån fått en varning eller ens tillsägelse.Det värsta av allt är att dom kallar det konstruktiv kritik.vadå konstruktivt med att skriva <font size="7"> "STAVA RÄTT" </font size> eller <font size="7"> "SÖK" </font size> Den som skriver ett sånt inlägg där han klagar på folk kan väll bemöda sitt feta arsle att skriva hur man ska bli bättre en att bara klaga eller? Det är konstruktiv kritik.Det andra är gnäll,trams eller vad man nu kan kalla det.Så snälla sluta för helvete!!!Den här skiten är det ingen som behöver eller tycker om att läsa.Skicka PM istället och om ni kännar ett behov att klaga på idioterna som skrev skiten eller varför äns andstränga sig?Nu är jag inte den forumiten som uppfört sig bäst av alla eller så men jag har fan i mig försökt.När man är ny vågar man knappt skriva ett inlägg för vips så är alla viktipettrar över en.Med sina "SÖK" eller "STAVA RÄTT".Jag tycker det är väldigt barnsligt att sitta o anmärka på allt man ser.Till dom säger jag en sak "SKAFFA ETT LIV" istället för att sitta och gnälla på allt o alla.Strunt i dom som förstör och skriv nått bättre och var ett föredöme för vett o etikett.
Välj själv mellan vilket forum ni skulle vilja va på:

1.Inga OT inlägg men alla är gnälliga och anmärker på allt man gör.Om inte allting är perfekt så blir alla tjuriga och fullt rent gräl utbryter.

2.Ett forum med "OT"/"NT" med god stämning och alla är glada och skriver konstruktiva saker (vilket iofs är en paradox).Visserligen åker trådarna ner ganska snabbt men i utbyte så är det bra stämning.

Jag skulle iallafall välja alternativ 2.Vad ni väljer är upp till er.Forumett håller iallafall på att utvecklas till alternativ 2.

Sedan att påstå att "veteranerna" har myckt bättre uppförande, etc än grisodlarna säger jag: <font size="3"> Skitsnack!!!! </font size>

Och varsågod gnäll på bara... stavfel etc, vi bjuder på det...
Och om vi nu blir varnade eller någe sånt så får vi bara vatten på vår kvarn...
Detta riktar sig till den som tar åt sig, det finns massa trevliga "vetraner" och Admins...
Slicka uppåt sparka neråt... så kan man sammanfatta detta forum...
/Farbror Funkus som skriver sitt sista inlägg samt
Midar som håller med...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
/Farbror Funkus som skriver sitt sista inlägg
Skriver du ditt sista inlägg över huvud taget eller bara som Farbror Funkus? Jag måste säga att dina inlägg som Lord Renisis är betydligt trevligare att läsa än det här.

Om du tycker att forumet är så dåligt så är det en kraftfull markering att lämna det. Om du fortsätter skriva här fast med din andra användare så är gesten rätt uddlös.

Förresten så tycker jag att du beter dig mycket märkligt. Med Lord Renisis skriver du på ett helt annat sätt än när du är inloggad som Farbror Funkus. Du har antagligen skapat två användare för att med den ena kunna bryta mot regler, förolämpa folk och svära medan du med den andra beter dig respektfullt och trevligt mot folk.

Detta är ett betydligt värre rövslickeri än det du har fabricerat ihop i ditt inlägg.

Skäms.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Detta forum epicentrum för riktigt rövslickeri.
Denna samling forum är en spegling av Sverige och vårt samhälle i stort. Rövslickerier är en vanlig del av det samhället, likaså blir det det här. Även om jag inte riktigt ser var du vill komma. Om du tycker man är en rövslickare om man är trevlig mot de som sköter om de här forumen så får det stå för dig. Något annat rövslickeri ser jag inte förekomma särskilt ofta.

Om en profil över 1000 inlägg kan skriva nästan vadsomhelst medans grisodlaren med 6 inlägg blir bannad om han skriver "himlans banan ätare" eller liknande.Om den stackars grisodlaren skriver ETT off topic inlägg så blir han varnad.
Jag tror ALDRIG vi har bannat någon med under 20 inlägg. om det inte råkar vara någon som vi redan bannat och kommer tillbaka under annat namn dvs.
En varning är bara en tillsägelse. En tillsägelse som bör få användaren att läsa reglerna och tänka efter lite innan han skriver nästa gång.
Men visst finns det en viss särbehandling. Och anledningen är enkel. Stammisarna känner man igen och ibland känner man dem också. Personer man vet lite var man har. Det är lättare att ha överseende då.
Men vi klämmer åt dem med jämna mellanrum också.

likadant om nån av forumiten är med i moderatorernas spelgrupper.
jaha? finns det sånt? jag känner inte till några fall. ge exempel. på allt.

Det här är väl en samlings plats som är till för att ha kul och främja rollspelshobbyn?
Och ärligt talat tror jag vi är bäst på det i hela sverige. Det finns bara ett annat medel som slår oss om jag får gissa såhär rakt ut i luften. Och det är kompisarna, klasskamraterna och snacket på rasterna. Men sådant är jävligt svårt att slå. så jag tycker vi är bra.

Sen finns det folk som har tagit på sig rollen som moderatorer och går o gnäller på allt o alla.Jag har aldrig sett nån sån fått en varning eller ens tillsägelse.
Jo. de finns också. Särskilt irriterad blir jag när en ny användare ställer en vanlig fråga och inte bara en, utan 10 personer går in och svarar samma sak fast med olika förolämpningar i sina svar. Sådant vill vi verkligen inte ha, och vi har sagt det flera gånger.
Använd knappen om att meddela moderator istället. Eller var trevliga. Tack.

Sedan att påstå att "veteranerna" har myckt bättre uppförande, etc än grisodlarna säger jag: Skitsnack!!!!
Iaf de jag räknar som stammisar har de felsta gott uppförande. Men det har många nya användare också. Och jag har aldrig påstått, eller sett någon påstå det du säger här.

Slicka uppåt sparka neråt
Ärligt talat så ser jag inte att det förekommer så mycket. Vad jag mer ser att det finns grupper av personer som redan känner varandra och som ibland spårar ur i alldeles för interna saker. Jag är inte oskyldig själv.

Men sådant är oundvikligt antar jag. När vi har hållt på så länge som vi har nu...

Jag tror jag tappade bort mig lite nu. Om du känner att det var något jag inte svarade på så säg till. Eller om du har frågor.

chrull
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Om forumets rövslickeri (Edit)

Ja, vi har ju användare som mig och troberg som skriver en del OT, och kan behöva tillsägningar.. :gremwink: Det är nog lättare att säga åt en nybörjare, eller någon som inte skriver lika snyggt, eftersom man känner veteranerna, vet ifall de nöjer sig med ett OT-inlägg eller inte, och kanske gillar man de bättre också. Sedan så tycker jag, ifall vi ska prata i generella termer, att det verkar som om veteraner svävar iväg lite i sitt OT:ande, när nybörjare oftare skriver något helt slumpmässigt, totalt off topic. :gremsmile: -Det hjälper ju till till en viss del.
Så delvis håller jag med dig, du har en viss poäng, även om jag inte på långa vägar tycker att det är lika allvarligt som du.

Varningar för ett enda OT-inlägg? Det skulle isåfall vara ifall det är grova påhopp eller liknande - Men då menar jag med "varning" en varning över privat meddelande från moderatorer. Du kanske bara menar låsningsvarning? Ge exempel, tack.

"Nån av forumiten är med i moderatorns spelgrupp"? Ge exempel, tack.

Sen finns det folk som har tagit på sig rollen som moderatorer och går o gnäller på allt o alla.
Ja, vi är emot fenomenet att man påpekar att tråden suger och bör låsas, isådanafall finns det en "Meddela moderator"-knapp på inlägget.
Att folk postar ett inlägg bara för att klaga på stavfel, eller för att säga "sök innan du postar" är något jag själv vänder mig emot, men där är åsikterna skiljda.

Jag är av meningen att stavfel kan man poängtera i förbifarten, tillsammans med något annat, och sökning ska vara ett komplement, inte en ersättning, till diskussion. Det kan ge en hel del att läsa gamla diskussioner, men när ett gammalt ämne tas upp igen så kan de nya användarna svara, och de gamla ignorera det. Eller skriva med en fräsch start med sina nya insikter från förra tråden.

Forumett håller iallafall på att utvecklas till alternativ 2.
Det tycker jag inte. Men jag håller mig å andra sidan inte på Eon och DoD-forumet längre. :gremwink:

Åh, och sedan har vi ju alla tacktrådar som främst vänder sig till folk med många inlägg, men det är ju för att sådant folk har hunnit bekanta sig med varandra. Det är en balans mellan favorisering och vänliga erkännanden, där. :gremsmile:

Edit: När jag skrev klart hade chrull hunnit svara, och han tyckte ju ungefär samma som jag.. Vilket är bra iofs, administratörerna står enade. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Ska jag vara ärlig så tycker jag att man är väldigt förstående mot nykomlingar här. Kolla här för ett forum där man gjort det till en konst att slagga bångstyriga newbies. Var glad att det inte är så.

Själv brukar jag inte bry mig om att kommentera förrän någon har klantat sig allvarligt 5-6 gånger, alternativt har ett par hundra inlägg och därmed borde veta bättre.

Min erfarenhet är också att man inte är mer släpphänt mot veteranerna, man för bara fram åsikten på ett mer personanpassat sätt, ofta via PM. När man känner en person lite bättre så är det lättare så, medan det kan tas väldigt personligt av en nykomling.

Men visst är man lite mer släpphänt om man vet att personen ifråga är kapabel att skriva vettiga inlägg, men råkar jönsa iväg lite i någon enstaka diskussion. Det är inte rövslickeri, det är bara allmän tolerans. Folk vet att jag känner starkt för palestinierna och pulsjetmotorer och har därför lite extra tolerans för att jag tenderar att exemplifiera (smickrande omskrivning) med dem. På samma sätt tolererar jag att en del svävar ut på japs-film eller vad det nu kan vara. Jag ser det som ett tillfälle att bredda mina kunskaper, åtminstone så länge det hålls inom rimliga gränser.

Om någon däremot skrivit massor av inlägg och alla är OT och/eller olämpliga så tror jag knappast att mängden inlägg skulle vara förmildrande...

Det sagt så finns det en del som förtjänar lite skäll. Kommer inte ihåg namnet, men det var någon för ett tag sedan som startade en handfull trådar med inlägg som var OT, obegripliga eller bara förvirrade, antagligen bara för att jävlas. Det var också några som öppet diskuterade problem de hade med en annan spelare i deras grupp och hur de skulle bli av med honom. De namngav spelaren (som fanns på forumet) och var på tok för personliga i sina angrepp.

När det gäller forum så känner inte jag till något som har bättre stämning än det här.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vilket av forumen gäller detta? Det är inte ett fenomen jag är särskilt van vid, inte alls faktiskt. Det skulle väl vara D&D-forumet eller Eon-forumet eller nåt annat forum jag aldrig besöker.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ur en användares synvinkel

Jag har inte 1000 inlägg än, så jag klassar mig till de som inte kan skriva vadsomhelst.

Jag tillhör även den gnälliga skara som kommenterar på 'dåliga' inlägg och vill att de ska låsas. Nu har jag dock vant mig vid 'meddela moderator'-knappen och tänker använda den nästa gång situationen uppstår. Och du - jag har visst blivit varnad för just detta beteende, som var en gammal vana från dels andra forum, från dels när knappen inte fanns. Ett sätt att markera för moderatorerna att man(användarbasen) inte uppskattar tråden i fråga.

Angående stava-rätt-frågan tycker jag det är synnerligen tragiskt om folk har blivit angripna för sin stavning. Å andra sidan hänger jag inte med 100% överallt heller, så jag har säkert missat det i någon av de ointressanta (för mig, alltså.) trådarna i Eonforumet. Sökfunktionen är dock oftast befogad - särskilt när man bara ställer en fråga och inte vill diskutera. Är det en diskussion med i bilden så kan man också peka på Sök som ett komplement då det oftast är givande att läsa igenom gamla trådar även om det känns lite fånigt att posta i dem. :gremsmile:

Forumet är dessutom redan en tvåa - förutom en sak. Orden 'Inte för mycket' innan "OT/NT". Och det tycker jag om. För att vara ett OT-fientligt forum är det väldigt hög tolerans mot just OT. Från alla håll, om jag ska vara ärlig. Silvervargs tråd i Rävsvansforumet innehåller en del OT från 'Grisodlare med 6 inlägg' och är inte låst, inte heller såg jag någon låsningsvarning.

Vad du menar med "Veteranerna" vet jag inte, men tänk efter lite. Borde inte de som varit här längst veta bäst vilken nivå som gäller på diskussionerna, och rätta sig efter det? Och nya som kommer hit som inte har läst reglerna, inte läst FAQ:en och som inte vet hur det brukar vara - har inte de störst chans att göra bort sig? Jag har fått ett par varningar genom tiderna, nu senast för att jag gjorde ett Köp-Sälj-inlägg på Eonforumet. Det var inte menat som det från början får jag försvara mig med, men det BLEV ett och jag tar gladeligen emot den kritiken.

Sen förstår jag heller inte varför du/ni skulle bli varnade för detta inlägget. Det innehåller inget personangrepp, är definitivt inte off topic och det inbjuder till diskussion.

Jag tycker inte forumsklimatet är infekterat, hade jag tyckt det hade jag gjort en egen sån här tråd. Att kalla detta stället ett epicentrum för rövslickeri eller att sammanfatta forumet med 'Slicka uppåt sparka neråt' är att ta i å det grövsta, enligt mig. Visst, man vill inte stöta sig med moddisarna, men inte fan fjäskar man för dem. Inte heller anstränger man sig för att sparka neråt genom att förolämpa nykomlingar.

Ditt resonemang haltar, men jag förstår att du känner dig särbehandlad. En vis man sa en gång något i stil med 'Enda sättet att ha kvar demokratin är att ständigt återerövra den' och det tycker jag passar på detta forumet. Om vi inte vill att klimatet här ska urarta till galna OT-orgier eller Nazi-admins är det bra att lufta den här debatten då och då, även om det kanske inte alltid finns en särskilt händelse att prata om.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,234
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Om forumets rövslickeri (Edit)

Sedan så tycker jag, ifall vi ska prata i generella termer, att det verkar som om veteraner svävar iväg lite i sitt OT:ande, när nybörjare oftare skriver något helt slumpmässigt, totalt off topic
Veteran eller nybörjare..?

Baserat på inlägg?, verkar vara en skev betygsskala.
Mäter man så, mäter man bara hur mycket möda och energi(tid)någon slösat bort... inget om hur mycket den spelat, skapat, vad den kan i övrigt.

eller hur!

Observera att detta inte är menat som ett påhopp på dig, eller någon av de andra med många inlägg på sin profil..
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Ur en användares synvinkel

Jag kommer svara lite på dig och lite på Ren... jag menar Funkus.

För det första till funkus, jag vet inte om jag har rätt här men ditt inlägg kommer väldigt snart inpå mitt inlägg där jag berömmer vissa användare och bland dem några moderatorer/admins. Jag hoppas verkligen inte du såg det som mitt försök att slicka röv. Det var verkligen inte därför jag skrev det. Jag skrev mitt inlägg för att tala om för vissa individer på forumet att jag uppskattar dem och varför. Jag har med admins/moderatorer för att jag uppskattar dem och vad de gör och för att jag lärt känna dem (lite grann iaf) främst genom irc. Jag har även med vanliga användare som jag på något sätt fått kontakt med och uppskattar och jag hoppas du kan se det som att jag inte sparkar nedåt Ärligt talat kan jag inte nämna någon användare som sparkar nedåt. Inte heller vill jag att mitt inlägg ska tas som att jag slickar uppåt. Jag ville inte slicka röv, bara vara ärlig.

Och med det upprättat...

Jag tycker inte forumsklimatet är infekterat, hade jag tyckt det hade jag gjort en egen sån här tråd. Att kalla detta stället ett epicentrum för rövslickeri eller att sammanfatta forumet med 'Slicka uppåt sparka neråt' är att ta i å det grövsta, enligt mig.
Inte jag heller. Jag tycker att klimatet på det här forumet är underbart, vilken gemenskap och värme! Visst ibland finns det folk som inte är särskilt snälla mot folk och så men det är inte ofta. Även när jag var ny (för 1 år och fyra månader sedan) så tyckte jag klimatet var väldigt bra (hade jag inte gjort det hade jag inte stannat). Jag har svårt att tro att jag nu lever i någon sorts annan verklighet än de nya användarna som känner sig utstötta från gemenskapen, jag har riktigt svårt att tro att tro att läget har försämmrats särskilt mycket på de 16 månaderna sedan jag loggade in här första gången.

Forumet är dessutom redan en tvåa - förutom en sak. Orden 'Inte för mycket' innan "OT/NT". Och det tycker jag om.
Vist sagt.

-Balderk, som nyss såg Karolina Klüft få över 7000 poäng i sjukamp som första kvinna på elva år och därmed vinna VM-Guld. :gremsmile:
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
bryta mot regler, förolämpa folk och svära
Nämn ett exempel är du snäll?
Nä jag skapade inte Lord R för att vara trevlig.Jag gjorde heller inte funkus för att inte vara det.
Jag gjorde bort mig med funkus rejält och bytte därför till
Lord R.Jag bad om ursäkt till dom jag hadde behandlatt fel bl.a dig.Sedan skärpte jag mig.
Andledningen att jag skrev inlägget är att jag tycker det är ett problem som behövde disskuterass.
andra beter dig respektfullt och trevligt mot folk
Gjorde jag med Funkus i början också.Sedan blev det gräl här lite fel ordval där.Då bytte jag profil eftersom jag skämdes.
Kommer därimot fortsätta att bete mig bra med Lord R och jag klagade bara på lite saker i det här inlägget.Jag tror inte heller att det här inlägget var specielt trevligt och läsa.Men det var en tankeställare.Om man har betet sig bra mot alla nykomlingar så ska man inte ta åt sig.
så är gesten rätt uddlös
Möjligt.Det här var sista inlägget för Funkus.
Om det inte slutar snart så måste jag säga att ni slipper snorungen Lord R också.
/Hugo,som undrar varför alla som inte skulle ta åt sig tog åt sig???
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Re: Ur en användares synvinkel

Det verkar som ni inte förstått min tråd.
Berömma är INTE rövslickeri.Att strunta i att varna en forumsprofil för att han är gammal o erfaren o högt ansedd är.
See my point mister Balderk?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Ur en användares synvinkel

Berömma är INTE rövslickeri.Att strunta i att varna en forumsprofil för att han är gammal o erfaren o högt ansedd är.
Så du menar alltså att det är moderatorerna som slickar röv? För några andra användare varnar ju knappast folk. Varför ska de slicka röv?

See my point mister Balderk?
ärligt talat? Nej. men jag är nöjd om du inte såg mitt inlägg som rövslickeri (eller nedvärdering av användare jag inte tog med i mitt inlägg och kanske inte är sk veterander).

-Balderk, lite förvirrad

Edit: Du Renisis, förlåt för att jag var lite elak i det här inlägget. Vet inte riktigt varför, jag brukar aldrig vara elak annars och du har ju inte gjort mig något. Jag antar att jag inte riktigt förstod vad du menade och jag ville vara uppkäftig eller något. I fortsättningen ska jag skärpa mig men jag låter det här stå kvar. måste stå för det jag ändå sagt.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Ähum...

Så delvis håller jag med dig, du har en viss poäng, även om jag inte på långa vägar tycker att det är lika allvarligt som du.
Kan det bero på att du skriver OT och inte får skit för det medans Funkus med fler får skit för saker som studtals är väldigt lite OT... :gremlaugh:

(Övrig text riktar sig inte till Arvidos och är en aning meer seriös..)

Eon forumet är för den delen epicentrum för SÖK... Nybörjare, allt som du har att säga har sagts förrut... (Observera att det inte är Eonforums Moderatorerna som hoppar på folk heller...)

Rollspel o Rollspelskultur + WRNU forumet är epicentrum för "lär sig stava ungvalp"... Den mesta OT:n, alla kategorier är förlagd hit...

Har man allt från 14-åriga nybörjare till 40+ (har vi någon som passerat halva livet än eller ligger de äldsta strax under?) akademiker (välutbildade iaf.) så kommer folk ha väldigt olika åsikter... Och snälla, sluta försöka uppfostra folk... Upplys folk om varför de har "barnsliga", "pubertala" etc. åsikter, inte bara om att de 1.) Är det.. 2.) Försvarar en annan åsikt med ett... dina åsikter är...

Och Funkus... Allt som oftast är du på samma låga nivå som jag, du är inte bara OT, utan onödig oxå...
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Re: Om forumets rövslickeri (Edit)

Nån som äntligen förstått.Tack.
"Nån av forumiten är med i moderatorns spelgrupp"? Ge exempel, tack
Mr Pendragon i Ymirs spelgrupp som gnäller på allt o alla och kallar det för konstruktiv kritik..Aldrig sett minsta reaktion från Ymir.
På Eon forumett då.
Men jag håller mig å andra sidan inte på Eon och DoD-forumet längre
Typ där det förekommer mest.Med Eon i spetsen.


Ja, vi är emot fenomenet att man påpekar att tråden suger och bör låsas, isådanafall finns det en "Meddela moderator"-knapp på inlägget.
Att folk postar ett inlägg bara för att klaga på stavfel, eller för att säga "sök innan du postar" är något jag själv vänder mig emot, men där är åsikterna skiljda.
När kommer det varningar på den punkten.Jag har faktiskt aldrig sett nån admin som sagt till om det.

Tack nu kan vi börja disskutera hur vi gör forumet bättre,eller?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Nämn ett exempel är du snäll?
Tja, trådstarten är ett bra exempel. I det inlägget lyckas du med inte mindre än tio svordomar/fula ord och dessutom förolämpa större delen av forumets aktiva användare genom att kalla det forum som vi tycker så mycket om för ett "epicentrum för riktigt rövslickeri".

Angående regelbrott så syftar jag på den gigantiska mängd OT som Funkus lyckades häva ur sig under sin tid här på forumet.

Jag ställer mig fortfarande frågande till varför du skrev detta inlägg med Farbror Funkus-profilen. Var det för att du inte vågade stå för dina åsikter med Lord R eller har du någon annan märklig anledning?

Fan Renisis, precis när du började få lite respekt i mina ögon så kommer du dragande med ett sådant här illaluktande inlägg och sjunker som en sten. Hade du låtit Funkus vila i frid och formulerat inlägget på ett bättre sätt så hade situationen varit betydligt trevligare.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Eon forumet och konstruktiv kritik...

Av någon anledning gå inte konstruktiv kritik och Eon-forumet riktigt ihop... Att klaga på folk som klagar på spelet osv. är konstruktivt...

Att klaga på spelet är det inte... Nyligen insåg jag att konstruktiv kritik till Eon är samma sak som att revidera spelets regler/spelvärld... :gremgrin:

... visst har jag sagt mycket dumt som spelet inte riktigt förtjänat (alla Eon moduler är roligare än petting med en steril get bl.a) men ärligt talat så får man inte kritisera spelet över huvud taget, och på något vis har vad som började som mer seriös/saklig kritik spårat p.g.a att jag inte klarar av den inställningen...
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
tyder mitt språk ännu en gång.

Alla "veteraner" är inte elaka.Dom flesta är snälla.Likadant med våra admins/moderatorer.

Exempel på snälla "veteraner"
Yassilus,Rising,Arvidos,Krille,Ripperdoc,Vitulv,DAKRilla,o många mer små solstrålar.Jag känner inte dig Herr_Balderk så jag tog inte med dig.(om du känner dig utanför :gremwink: )
Sedan finns det ju fullt med mindre snälla små elakingar.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Erkänn....

Att det är lite lustigt att bland alla 1000+ som svarat på detta inlägg bara är en "användare" (Arvidos) som överhuvud känner igen sig i problemet, emedan alla andra är oförstående eller rättar Renisis stavning/språkbruk (och faktiskt är ganska OT) lite roligt är det iaf... Snälla... :gremlaugh:
 
Top