Nekromanti Forumet uppgraderat!

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Äntligen har vi uppgraderat forumet till senaste versionen av systemet. Vi kör nu på UBB.threads v7.3, som kom ut nu i maj månad.

Förhoppningsvis kommer vi kunna följa uppgraderingarna lite bättre i framtiden så att vi kan ta del av ny funktionalitet.

Resten av siten kommer upp så småningom, det kommer ta lite tid att konvertera den också. Dock är det lyckligtvis inte lika mycket arbete som att uppgradera forumet. Däremot kommer nog mer funktionalitet försvinna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att forumet är igång igen !!
Har saknat det hela !
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Massa spännande nya saker. *lyser av nyfikenhet i ögonen*

Jag måste säga att jag är dårgalen just nu. Så mycket nytt att titta på och så mycket gammalt att känna igen i ny form. :gremsmile:

Vi får se vad som händer härnäst, ser fram emot ett fullständigt forum i bästa ny skinande kostym/rustning/klänning. :gremsmile:

Håller tummarna och hoppas jag kan stå till tjänst med något om så önskas... dock kan jag Inget om "forumkodning o sånt"...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hade naturligtvis varit trevligare om vi hade haft möjlighet att fixa färdigt allting innan vi släppte siten. Så att designen är snygg och förändringarna inte är alltför stora. Men då hade vi varit tvungna att ha forumet nere mycket längre.

Så nu kommer ni få följa förbättringarna allt eftersom vi för in dom istället. Kanske kan vara lite spännande också? =P
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Onekligen spännande. Mina ögon tindrar i alla fall, oavsett hur mycket/lite som görs som är nytt. Huvudsaken för mig är i alla fall att jag återigen har tillgång till mitt favvoforum på nätet. :gremsmile: Att det sedan stadigt blir bättre och bättre ur olika aspekter gör ju bara upptäckandets glädje större. :gremsmile: Och nog var det dags att ruska om oss gamla dammiga stofiler på forumet lite... sist var det ju... evigheter sedan något "riktigt stort" skedde på forumet.

:gremsmile:
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Mycket battre nu! Men jag haller med krank ang det dar med fargerna. Hur var det; skulle man inte kunna valja fargschema sjalv, eller har jag dromt nu igen? Allt ljus gor ont, jag vill ha hmmm, morkbla med ljusgra text... kanske.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Olikfärgade rader för lästa/olästa är inga problem att fixa, bara att ställa in i stilmallen. Men det kommer ta ett tag innan vi har hunnit fixa till allting.

För att det ska gå att välja färgschema så måste det finnas några att välja mellan. Och just nu finns det knappt ens ett.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Så jävla gött, Gardener! Hurra!!!

Och helt lugnt att det är ofärdigt fast släppt. Skoj att se hur det tar sig. :gremsmile:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Holy crap, det ser ju fullständigt annorlunda ut! När väl konservatisten i mig har gått och lagt sig kommer jag nog bli nöjd igen, eller så löser det sig automagiskt när resten av sajten kommer upp.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
o_O

Azagthoth! Det var fan inte igår du postade!
 
Top