Nekromanti Forumet nere

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag ber om ursäkt för att forumet och stora delar av övriga siter varit nere sedan i natt.

Jag har sysslat med en hel del optimeringsförsök och annat och mitt i alltihop gick BoNet ner under ett antal timmar vilket förlängde det hela. Tanken var att det skulle vara klart i natt när väldigt få var inloggade, men det blev tyvärr inte möjligt.

Jag har nu gjort en del inställningsförändringar som kanske förbättrar saker och ting, men kanske inte. Att optimera databas-inställningar är tyvärr ingen exakt vetenskap. Den som lever får se helt enkelt.

För övrigt är mer minne beställt så om en vecka bör vi ha dubblat minneskapaciteten vilket bör göra en hel del åt de gånger då det är väldigt många inloggade.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nemas problemas !

Det gör inte nått för min del att sidan är nere ett par timmar. Det är för nått gott..
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Tackar, tackar. Det är kul att ni lägger ner så mycket jobb på www.rollspel.nu's forum. Det gör det desto roligare att vara här.


Jag mailade dig när det här skedde, jag hoppas att du inte tar det som en mailbombning. Det är kanske ganska många som mailar dig när sånt här händer. Förlåt i så fall! Eller är det kanske bra att jag varskor dig när sånt händer ändå?
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
"Jag mailade dig när det här skedde, jag hoppas att du inte tar det som en mailbombning. Det är kanske ganska många som mailar dig när sånt här händer. Förlåt i så fall! Eller är det kanske bra att jag varskor dig när sånt händer ändå? "

om du läser Gardeners inlägg igen så ser du att det var ett planerat underhållsarbete, och det stod väl också på sidan, så varför maila Gardener?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Vad gör man inte när man är desperat? ;o)

[color:black]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag hade ju faktiskt inte förvarnat om det så det var inte så lätt att veta innan sidan kom upp igen.

Kom för ett tag på sedan att det var en dålig idé från min sida att försöka göra detta arbete just den natten, då det sammanföll med Bonets planerade uppgradering... Det var tack vara den som det tog bra mycket längre tid än det var tänkt, men det är sånt som händer.

Mer minne är beställt för övrigt och kommer installeras så fort det kommit fram och jag får ork att göra det. Ska försöka förvarna om när det sker också, då det blir på dagtid.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tack för mailet, jag valde att inte svara på något av dem då det kom några stycken utan jag tyckte det var lättast att meddela om det hela här på forumet istället.

Är forumet nere vet jag med största sannolikhet om det så fort jag nästa gång har datortillgång så i de allra flesta fall är det inte speciellt nödvändigt att skicka något mail. Men, saker kan ju fungera för mig men inte för andra (outgrundliga äro datorernas vägar) så har ni tid/lust/panikångest så får ni mer än gärna maila. Fast jag kan inte lova att jag svarar.
 
Top