Nekromanti Forum söker spelare

lanariel.silver

Veteran
Joined
11 Sep 2006
Messages
91
Location
Hasslebro Håla
Hej, Borgen, ett seriöst forum rollspel har öppnat igen och vi söker nu spelare, borgen fokuserar på intriger och den enda ras som är tillåten är människor, intresserade vänligen ta kontakt med mig

Borgen är ett seriöst forumrollspel i en lowfantasy miljö, där tyngdpunkten ligger på karaktärsutveckling och politiska intriger

för mer info http://borgen.no-ip.org eller http://arkivet.no-ip.org
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
På sidan hittade jag inget som direkt förklarade upplägget till Borgen, och när jag klickade mig till Gamla Borgen blev jag så bländad av all information att det var lika illa =/

Jag skulle vilja se en kort sammanfattning av vad som händer på forumet, dvs. vart det utspelar sig och vad huvudintrigen är. Om det redan finns något sånt (och jag missat det pga dassiga navigeringsfärdigheter) så kan jag väl få en länk? Om inte - känner någon för att förklara?

/Jakob, en potentiellt framtida Borgen spelare
 

lanariel.silver

Veteran
Joined
11 Sep 2006
Messages
91
Location
Hasslebro Håla
Smanfattning av hela stället är på g och beräknas vara färdig till helgen, infon är lika därför att det i grund och botten är samma spel, dock her det dykt upp en del storytwist på det nya forumet dit vi håller på att flytta

men i stora drag

Spelet utspelade sig i Thellandars borg, och det var relativt trevligt, fursten blev sjuk och kallade hem sina barn till sin födelsedags fest, undervilken fursten lämnade över makten till sina barn och sen gick och kolade, de två äldsta barnen hamnade i luven på varandra och det hela drogs upp till ett fullskaligt krig

Pga kriget var alla invånarna i borgen tvugna att fly upp i granlandet och det enda ställe där de kunde gömma sig var i en grotta (grottans tidigare historia okänd men inkluderar mörk magi) saker började ordna upp sig, den av sönerna som startade kriget återvänder, får dåvarande furstens förtroende och de pratar hela natten, på morgonen försvinner fursten men lämnar tre kryptiska brev efter sig

mitt i den här soppan så mördas en av adelsdamerna och får hjärta och lungor utslitna, det hela påminner om en tjänste flicka som hittades död för ca två veckor sen, och hennes ryggrad var utsliten

där är en väldigt snabb sammanfattning av vad som har hänt

och var den utspelar sig är för tillfället namnet till trots i denna grotta dit folket flydde

Stora saker i görningen
den "väldigt onda" religionen barathismen håller på att ta över världen och vår lilla grotta är det enda öppna motståndet

Makt strid inom kungadömet Lyrion, det rike där grottan är belägen, riket håller på att rasa samman av den politiska strid som rasar däe sedan ca ett år tillbaka

Kan hålla med om att gamla borgen är ett samelsurium av info och i nya håller all info på att byggas om från grunden med sammanfattningar och dyl, som över sl är det mitt ansvar att det går att orientera sig på sidan och jag kommer att göra mitt bästa för att underlätta för folk i framtiden
 
Top